20. 6. 2017
Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport
Računsko sodišče je v svojem poročilu opozorilo na neenotno opredelitev delovnega časa učiteljev, zato je ministrstvo pripravilo predlog za urejanje njihovega delovnega časa. Vlada ga je že sprejela. Sedaj tečejo pogajanja s sindikati za dopolnitev kolektivne pogodbe ravno v točki opredeljevanja delovnega časa učiteljev.
Sicer pa delovna obveznost učitelja obsega pouk in druge oblike organiziranega dela z učenci, pripravo na pouk, popravljanje in ocenjevanje izdelkov in drugo delo, potrebno za uresničitev izobraževalnega programa. Priprava na pouk obsega sprotno vsebinsko in metodično pripravo ter pripravo didaktičnih pripomočkov. Drugo delo obsega sodelovanje s starši, sodelovanje v strokovnih organih šole, opravljanje nalog razrednika, organizirano strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje, zbiranje in obdelavo podatkov v zvezi z opravljanjem vzgojno-izobraževalnega in drugega dela, mentorstvo učencem, mentorstvo pripravnikom, urejanje kabinetov, zbirk, organiziranje kulturnih, športnih in drugih splošno koristnih in humanitarnih akcij, pri katerih sodelujejo učenci, pripravo in vodstvo ekskurzij, izletov, nastopov, tekmovanj, šole v naravi, ki jih organizira šola in opravljanje drugih nalog, določenih z letnim delovnim načrtom.
Za učitelja, tako kot za vse zaposlene, veljajo določbe zakona o delovnih razmerjih in zato nimajo prav nič več dopusta kot kdorkoli drug zaposlen. Je pa res, da učiteljevo delo poteka v neenakomerno razporejenem delovnem času in da morajo učitelji v času trajanja pouka opraviti več obveznosti. To se ne nazadnje kaže v vrsti dejavnosti, ki jo učitelji opravljajo ob sobotah, spremljanju učencev izven pouka, izvajanjem številnih aktivnosti izven pouka ipd.
Pogosta zmota je, da učitelj lahko stopi v razred, opravi učno obveznost in je s tem opravil delovno obveznost. Nerazumevanje izhaja iz tega, kdaj učitelj konča učno obveznost - torej pouk. Običajno si napačno predstavljamo, da je s tem zaključil delovni dan. V resnici je veliko dela učitelja manj vidnega v javnosti kot npr. priprave na pouk, priprave na drugo delo z učenci (tabori, dnevi dejavnosti, interesne dejavnosti....), popravljanja učenčevih izdelkov, ocenjevanje, pripravljanje učnih pripomočkov. Učiteljevo delo praktično ni mogoče organizirati v strnjeni obliki, saj se morajo učitelji pogosto vračati v šolo zaradi govorilnih ur, roditeljskih sestankov, dela v strokovnih aktivih, različnih drugih oblik dela z učenci.