3. 2. 2015
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Vinjeta je v skladu z Zakonom o javnih cestah plačilo cestnine glede na določen čas uporabe cestninske ceste. Gre za pavšalni način plačila cestnine, pri čemer uporabnik z nakupom posamezne vrste vinjete zakupi možnost uporabe cestninske ceste v določenem časovnem obdobju, pri tem pa je povsem irelevantna dolžina prevoženih kilometrov po cestninskih cestah. Veljavna zakonodaja ne določa obveznega nakupa vinjeta, ampak se lahko potencialni uporabnik glede na svoje potrebe odloči za nakup ustrezne vrste vinjete, pri čemer se je potrebno zavedati, da je cena vinjet še vedno ugodna v primerjavi s cestninami, ki so veljale pred uvedbo vinjet, ko so tudi osebna vozila plačevala cestnino po prevoženi razdalji. Ker je vinjeta nalepka, ki se mora na vozilo namestiti na predpisan način, to pomeni, da postane z njeno namestitvijo na vozilo, njegova sestavina, zato deli pravno usodo glavne stvari, torej vozila. Iz tega vidika njeno premeščanje z vozila na vozilo ni dovoljeno, pri čemer moramo poudariti, da naša ureditev v tem pogledu ne odstopa od ureditev v drugih državah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja.
Potrebno poudariti, da je bila z uvedbo vinjetnega sistema odpravljena nepravičnost, ki je veljala pred tem, saj je vinjeta postala obvezna na vseh cestah, ki so v upravljanju in vzdrževanju družbe DARS d.d. Pred tem so lahko uporabniki na posameznih območjih brezplačno uporabljali določene odseke cestninskih cest (npr. mariborska obvoznica, ljubljanska obvoznica, obalna hitra cesta, cestni odsek Dramlje – Šentrupert), pri čemer so bili ti uporabniki privilegirani v primerjavi z uporabniki, ki so uporabljali cestninsko cesto v zaprtem cestninskem sistemu (npr. cestni odsek med Ljubljano in Videžem). V kolikor bi iz vinjetnega sistema cestninjenja ponovno izvzeli posamezne cestne odseke, bi ponovno prišli v položaj, ko bi bili uporabniki s posameznih območij privilegirani, kar pa je nedopustno v sodobno pravno urejenih državah.