Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Strategija o zunanji politiki Republike Slovenije

3719 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Pri pregledu delovnega osnutka deklaracije o zunanji politiki Republike Slovenije (v nadaljevanju RS) in ob vabilu, da naj pri njej sodeluje širša javnost, predlagam Vladi jasno zastavljanje ciljev in prioritet RS v mednarodnih odnosih.

To sta :

  • zagotavljanje varnosti slovenskim državljanom in
  • ekonomskega razvoja Republike Slovenije v globaliziranem svetu.
  • Deklaracija naj med viri ogrožanja in varnostnih tveganj za RS opredeli tudi revščino, neenakomeren razvoj, kulturna in verska trenja, ki vodijo v odkrite konflikte med kulturnimi identitetami. Deklaracija naj določi prihodnji položaj RS v obstoječih sistemih varnosti, to je v NATU in v ZN, in določi, katere konkretne varnostne grožnje lastnim državljanom bo reševala v mednarodni skupnosti. (Primera sta nedemokratični procesi v partnerskih državah kot je Ruska Federacija in nasilni nedržavni akterji kakršen je trenutno ISIL).

    Z EU kot globalno igralko mora Slovenija dosegati svoje gospodarske cilje in se odločiti glede evroobmočja in odnosa do BRICS (dolar, renbini); navkljub EU pa mora doseči geopolitično diverzifikacijo investicij in mednarodne menjave. Na EU naj Slovenija prenese tiste zunanje-politične funkcije, ki zanjo niso vitalne oziroma je njihovo izvajanje drago glede na intenzivnost sodelovanja s posamičnim akterjem. Deklaracija naj našteje funkcije, ki bodo postopno prenešene na EU upoštevajoč dejstvo, da so stalna predstavništva izjema in ne pravilo slovenskega ZP delovanja ter da se slovenske zmožnosti vpliva na mednarodne odločitve zmanjšujejo.

    Prav tako je potrebno v Deklaraciji zapisati, da ima Ministrstvo za zunanje zadeve RS vodilno vlogo pri kreiranju zunanje politike in jasno opredeliti vlogo zunanjepolitičnih instrumentov v odnosu do strategije.

    Ti so:

  • Evro-mediteranska univerza v podporo demokratičnim procesom in za krepitev odnosov z južno soseščino,
  • Center za evropsko prihodnost v odnosu do mednarodne varnosti do južne in vzhodne soseščine,
  • Fundacija za razminiranje ITF za povečanje človekove varnosti.
  • Pohvalen je napredek glede pojmovanja digitalne diplomacije v predlogu v obravnavi v Državnem zboru 12.11. 2014, ki daje tudi upanje, da bo sprejeta Deklaracija odražala doseženo razumevanje procesov v globalizirani skupnosti, ki sami po sebi zahtevajo resne organizacijske spremembe zunanjepolitičnega sistema RS.

    5 glasov

    2 glasova

    Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

    AVTOR A Adriana Dvorsak 2 predloga
    STATUS PREDLOGA
    • PREDLOG POSLAN
    • ZADNJA SPREMEMBA
    • KONEC OBRAVNAVE

    Popravki predloga

    Verzija predloga z dne, 14. 11. 2014 | 08:35:34

    Strategija o zunanji politiki Republike Slovenije

    Verzija predloga z dne, 14. 11. 2014 | 08:37:24

    Strategija o zunanji politiki Republike Slovenije

    Pri pregledu delovnega osnutka deklaracije o zunanji politiki Republike Slovenije (v nadaljevanju RS) in ob vabilu, da naj pri njej sodeluje širša javnost, predlagam Vladi jasno zastavljanje ciljev in prioritet RS v mednarodnih odnosih.

    To sta :

  • zagotavljanje varnosti slovenskim državljanom in
  • ekonomskega razvoja Republike Slovenije v globaliziranem svetu.
  • Deklaracija naj med viri ogrožanja in varnostnih tveganj za RS opredeli tudi revščino, neenakomeren razvoj, kulturna in verska trenja, ki vodijo v odkrite konflikte med kulturnimi identitetami. Deklaracija naj določi prihodnji položaj RS v obstoječih sistemih varnosti, to je v NATU in v ZN, in določi, katere konkretne varnostne grožnje lastnim državljanom bo reševala v mednarodni skupnosti. (Primera sta nedemokratični procesi v partnerskih državah kot je Ruska Federacija in nasilni nedržavni akterji kakršen je trenutno ISIL).

    Z EU kot globalno igralko mora Slovenija dosegati svoje gospodarske cilje in se odločiti glede evroobmočja in odnosa do BRICS (dolar, renbini); navkljub EU pa mora doseči geopolitično diverzifikacijo investicij in mednarodne menjave. Na EU naj Slovenija prenese tiste zunanje-politične funkcije, ki zanjo niso vitalne oziroma je njihovo izvajanje drago glede na intenzivnost sodelovanja s posamičnim akterjem. Deklaracija naj našteje funkcije, ki bodo postopno prenešene na EU upoštevajoč dejstvo, da so stalna predstavništva izjema in ne pravilo slovenskega ZP delovanja ter da se slovenske zmožnosti vpliva na mednarodne odločitve zmanjšujejo.

    Prav tako je potrebno v Deklaraciji zapisati, da ima Ministrstvo za zunanje zadeve RS vodilno vlogo pri kreiranju zunanje politike in jasno opredeliti vlogo zunanjepolitičnih instrumentov v odnosu do strategije. Evro-mediteranska univerza v podporo demokratičnim procesom in za krepitev odnosov z južno soseščino, Center za evropsko prihodnost v odnosu do mednarodne varnosti do južne in vzhodne soseščine, Fundacijo za razminiranje ITF za povečanje človekove varnosti. Pohvalen je napredek glede pojmovanja digitalne diplomacije v predlogu v obravnavi v Državnem zboru 12.11. 2014, ki daje tudi upanje, da bo sprejeta Deklaracija odražala doseženo razumevanje procesov v globalizirani skupnosti, ki sami po sebi zahtevajo resne organizacijske spremembe zunanjepolitičnega sistema RS.

    Verzija predloga z dne, 14. 11. 2014 | 08:38:29

    Strategija o zunanji politiki Republike Slovenije

    Pri pregledu delovnega osnutka deklaracije o zunanji politiki Republike Slovenije (v nadaljevanju RS) in ob vabilu, da naj pri njej sodeluje širša javnost, predlagam Vladi jasno zastavljanje ciljev in prioritet RS v mednarodnih odnosih.

    To sta :

  • zagotavljanje varnosti slovenskim državljanom in
  • ekonomskega razvoja Republike Slovenije v globaliziranem svetu.
  • Deklaracija naj med viri ogrožanja in varnostnih tveganj za RS opredeli tudi revščino, neenakomeren razvoj, kulturna in verska trenja, ki vodijo v odkrite konflikte med kulturnimi identitetami. Deklaracija naj določi prihodnji položaj RS v obstoječih sistemih varnosti, to je v NATU in v ZN, in določi, katere konkretne varnostne grožnje lastnim državljanom bo reševala v mednarodni skupnosti. (Primera sta nedemokratični procesi v partnerskih državah kot je Ruska Federacija in nasilni nedržavni akterji kakršen je trenutno ISIL).

    Z EU kot globalno igralko mora Slovenija dosegati svoje gospodarske cilje in se odločiti glede evroobmočja in odnosa do BRICS (dolar, renbini); navkljub EU pa mora doseči geopolitično diverzifikacijo investicij in mednarodne menjave. Na EU naj Slovenija prenese tiste zunanje-politične funkcije, ki zanjo niso vitalne oziroma je njihovo izvajanje drago glede na intenzivnost sodelovanja s posamičnim akterjem. Deklaracija naj našteje funkcije, ki bodo postopno prenešene na EU upoštevajoč dejstvo, da so stalna predstavništva izjema in ne pravilo slovenskega ZP delovanja ter da se slovenske zmožnosti vpliva na mednarodne odločitve zmanjšujejo.

    Prav tako je potrebno v Deklaraciji zapisati, da ima Ministrstvo za zunanje zadeve RS vodilno vlogo pri kreiranju zunanje politike in jasno opredeliti vlogo zunanjepolitičnih instrumentov v odnosu do strategije.

  • Evro-mediteranska univerza v podporo demokratičnim procesom in za krepitev odnosov z južno soseščino,
  • Center za evropsko prihodnost v odnosu do mednarodne varnosti do južne in vzhodne soseščine,
  • Fundacijo za razminiranje ITF za povečanje človekove varnosti.
  • Pohvalen je napredek glede pojmovanja digitalne diplomacije v predlogu v obravnavi v Državnem zboru 12.11. 2014, ki daje tudi upanje, da bo sprejeta Deklaracija odražala doseženo razumevanje procesov v globalizirani skupnosti, ki sami po sebi zahtevajo resne organizacijske spremembe zunanjepolitičnega sistema RS.

    Komentarji