6. 4. 2017
Odziv Ministrstva za javno upravo
Sodelujoči na projektu prenove državnega portala eUprava se trudimo, da bi storitve, ki jih država ponuja prek portala dosegle čim več državljanov. Prenovljeni portal je tako zasnovan za uporabo na najrazličnejših (tudi mobilnih) napravah. Poseben poudarek smo dali oblikovanju, ki omogoča večjo dostopnost ljudem s posebnimi potrebami.
Storitve portala niso omejena na uporabo v enem samem brskalniku ali operacijskem sistemu. Poskušamo zagotoviti delovanje na čim širši paleti platform. Žal so nekatere posamične tehnološke rešitve, ki jih uporabljamo kot funkcionalne gradnike, še v taki razvojni fazi, da imajo nekatere tehnološke omejitve.
Težava, ki jo omenjate, se verjetno nanaša na gradnik, ki omogoča elektronski podpis. Vzporedno s prenovo portala je bil razvit nov gradnik, ki tehnološko ni več vtičnik v spletni brskalnik, ampak samostojna aplikacija. Ta pristop je rešil nekatere probleme (predvsem kompatibilnost s pogostimi izdajami brskalnikov), ne pa vseh. Aplikacijo je namreč treba prilagoditi za vsak operacijski sistem posebej. Tako je podprt operacijski sistem Windows (po statistikah daleč najbolj razširjen med uporabniki), MacOS, pa tudi nekaj distribucij Linux-a. Pri slednjem pa je velik problem prav izjemno veliko število distribucij, tako da je težko zagotavljati podporo za vse.
Prav zaradi te omejitve in zaradi želje po povečanju podpore elektronskemu podpisu tudi z mobilnimi telefoni in ostalimi napravami, ki tega ne omogočajo, se na Ministrstvu za javno upravo pripravlja nova generacije tehnoloških rešitev za elektronski podpis, ki bo delovala kot storitev in ne bo odvisna od tehnologije odjemalca. Razvoj je že v zaključni fazi, tako, da upamo, da vam bomo čimprej lahko omogočili elektronsko podpisovanje, ne glede na tehnologijo, ki jo uporabljate za dostop do elektronskih storitev javne uprave.
Vezanost na enega dobavitelja je veliko tveganje tudi v uporabi operacijskega sistema in je rezultat konkurenčnega boja v katerem je neznanje podleglo prodajni agresiji.
Nuja. Problem je v togosti birokratov, ki izbirajo določena podjetja s premalo znanja. Še večji problem je pomanjkanje zanimanja za izkušnje uporabnikov.
Bil bi že čas.
Razumem, da so pri elektronskih poteh najprej podprli Windows okolje, saj je daleč najbolj razširjeno. A elektronsko poslovanje je ne samo možno, ampak v nekaterih primerih obvezno, že lepo število let, in v tem času bi morali ustrezno poskrbeti tako za Linux, kot OS X.
Resnično ALELUJA, sam uporabljam Linux že mnogo let, saj ne vem zakaj bi plačeval drage licence windows ko pa lahko uporabljam boljšo, hitrejšo in bolj enostavno zadevo.
Podpiram predlog, saj tudi sam naletim na te težave ob poslovanju z državno e-upravo. Ker se kar naprej sklicujejo na tujino, pa naj pogledajo rešitve v tujini, Avstrija, Francija, Nemčija itd. Samo kje bodo potem dobili podkupnine :)
Aleluja!!