4. 12. 2014
Odziv Ministrstva za javno upravo
Dopis vsebuje dva predloga. V prvem predlagatelj predlaga znižanje sejnin občinskih svetnikov na toliko, kolikor traja seja in sicer po standardni postavki 5 eurov na uro. V zvezi z tem vam sporočamo, da so sejnine občinskih svetnikov, kot tudi prejemki drugih občinskih funkcionarjev določene v aktih občinskega sveta, kjer so določena merila za izplačilo sejnin za člane občinskih svetov, za člane delovnih teles občinskega sveta in člane drugih občinskih organov kakor tudi merila za sejnine za člane svetov ožjih delov občine. Poudariti je potrebno, da je Zakon o uravnoteženju javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12, 96/12 - ZPIZ-2, 104/12 - ZIPRS1314, 105/12, 25/13 - odl. US, 46/13 - ZIPRS1314-A, 56/13 - ZŠtip-1, 63/13 - ZOsn-I, 63/13 - ZJAKRS-A, 99/13 - ZUPJS-C, 99/13 - ZSVarPre-C, 101/13 - ZIPRS1415, 101/13 - ZDavNepr, 107/13 - odl. US in 85/14) letni znesek sejnin občinskih svetnikov znižal iz 15% (kar določa šesti odstavek 34. a člena Zakona o lokalni samoupravi) na 7,5% županove plače. Sejnine občinskih funkcionarjev res niso izplačane po urah prisotnosti, vendar pa ima večina občin v svojih pravilnikih to urejeno na način, da se prisotnost na seji ne preverja le na pričetku seje, ampak tudi pred glasovanji in tudi ob koncu seje in od tega je odvisno ali občinskemu svetniku sejnina pripada ali ne. Torej je obvezna prisotnost na celotni seji občinskega sveta.
V drugem predlogu predlagatelj predlaga zmanjšanje števila občinskih svetnikov. V 38. členu Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10 in 40/12 – ZUJF) je določeno, da občinski svet šteje od 7 do 45 članov. Število članov občinskega sveta v posamezni občini je odvisno tudi od prostorske razdeljenosti področja, števila prebivalcev in volilnih okrajev s tem, da občine same, v skladu s svojo v ustavi določeno avtonomnostjo določajo število občinskih svetnikov.
Ker je prvi posredovani predlog z Zakonom o uravnoteženju javnih financ že realiziran, saj je do znatnega zmanjšanja sejnin že prišlo in ker drugi predlog posega v avtonomijo občin menimo, da predloga nista primerna za nadaljnjo obravnavo.