Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Naj avtomati vracajo drobiz

2762 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Morda se bo marsikomu zdelo malenkostno, a mislim, da je situacija, v kateri je dovoljeno postavljanje avtomatov (parkirnih, za pijaco, hrano, itd.), ki ne vracajo drobiza, nevzdrzna.

Res je, ponavadi gre za bagatelne zneske, a na koncu to vendarle pomeni, da ponudnik storitve "zasluzi" bistveno vec kot dejansko racuna, jaz, uporabnik, pa seveda placam vec, kot je deklarirana cena.

Tehnicno so avtomati, ki vracajo drobiz povsem izvedljiva resitev (marsikje tudi so postavljeni), res je, da mora nekdo skrbeti, da zadeva funkcionira, ampak konec koncev, nekdo pride in tudi prazni avtomate, zakaj jih ne bi se napolnil z drobizem. Poleg tega v evrskem rezimu dejansko ni problem, da bi dobil nazaj pol kile kovancev in bi prva stranka izpraznila rezervo.

Ne ve zakaj bi moral biti kaznovan z visjo ceno in oropan razlike, ce pri sebi nimam drobiza.

Ali je mogoce, da bi se zakonsko prepovedalo postavljanje avtomatov, ki ne morejo vrnit razlike?

21 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mrtn 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 12. 2019

Odziv Ministrstva za gospdoarski razvoj in tehnologijo

Ministrstvo, ki je pristojno za Zakon o varstvu potrošnikov (v nadaljnjem besedilu: ZVPot) in za Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (v nadaljnjem besedilu: ZVPNPP), ugotavlja, da navedena zakona posebej ne urejata trgovine s prodajnimi avtomati.

ZVPot vsebuje splošno določbo glede označevanja cene, ki v 26. členu določa, da mora podjetje za blago oziroma storitve, ki jih ponuja, vidno označiti ceno, ki vključuje davek na dodano vrednost v primeru, da je podjetje zavezanec za davek na dodano vrednost, da mora biti cena blaga oziroma storitve označena v evrih in da mora podjetje označene cene tudi upoštevati. Navedeno določbo je v primeru prodajnih avtomatov vsekakor treba upoštevati.

Nevračanja drobiža po našem mnenju tudi ni mogoče uvrstiti med zavajajoče in s tem nepoštene poslovne prakse, kot jih opredeljuje ZVNPP, če je potrošnik pred uporabo avtomata izrecno opozorjen, da avtomat ne vrača drobiža. Ob tem je pomembno, da na primer parkomat izda parkirni listek za sorazmerno daljši dovoljeni čas parkiranja, če potrošnik vplača več kovancev, kot je potrebno za posamezno polno Časovno enoto.

Na koncu pojasnjujemo, da trgovina s prodajnimi avtomati ni javna storitev, ki jo mora država zakonsko urejati, pač pa spada med tržne dejavnosti, za katere velja pravica svobodne gospodarske pobude, v katero država ne sme nedovoljeno posegati. Kljub temu dodajamo, da sicer po naših informacijah lastniki prodajnih avtomatov poleg kovancev postopoma uvajajo tudi druge alternativne načine plačevanja blaga ali storitev, ki so prijaznejši za potrošnika.

Ne glede na navedeno pa bi želeli pojasniti, da smo na ministrstvu že začeli s prenovo obstoječega ZVPot, v okviru katere bomo posebno pozornost namenili tudi potrebnim spremembam in dopolnitvam ZVPot za prilagoditev pravnega okolja in pravnega varstva digitalni dobi. Preučili bomo možnost ukrepa, ki bi naslavljal tudi problematiko, ki jo izpostavlja državljan, na način, ki ne bi posegal v svobodno gospodarsko pobudo podjetij, saj si bomo prizadevali za iskanje pravega ravnovesja med spodbujanjem inovativnosti, odpravljanjem nepotrebnih ovir za gospodarstvo in zagotavljanjem visokega varstva potrošnikov.

Komentarji