Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Umik Zakona o davku na deževnico -ker je največja bebarija te države

4225 OGLEDOV 24 KOMENTARJEV

Zakon, ki je ponekod že sprejet, je samo izgovor za polnjenje proračuna osiromašenih občin. Izgovor je pa več kot banalen.

Občine so delale projekte in gradile infrastrukturo komunale. Sedaj pa za svoje nepremišljeno delo izstavijo račun občanom. Ne samo da je neumno, je pokvarjeno in bebavo, na nivoju Butal.Je najbolj bedast davek, kar si jih lahko zamisliš. Po moje je tudi protizakonit, saj je višina podtalnice odvisna od marsičesa. Če je podtalnice dovolj v nekem letu, naj bi za tisto leto tudi plačevali davek ali kaj, kaj pa če bo takih obdobij deset? Tu bi blo državljane, ki prenesejo takšne neumnosti dati na pregled.

32 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Izbrisan Uporabnik 10352 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 6. 2014

Odziv Ministrstva za kmetijstvo in okolje

V skladu z Zakonom o varstvu okolja (149. člen) je odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode obvezna občinska gospodarska javna služba varstva okolja. V skladu z Uredbo o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode (Uradni list RS, št. 88/2011 in 8/2012) , ki je sprejeta na podlagi tega člena, sodi v javno službo tudi odvajanje in čiščenje padavinske odpadne vode z javnih površin in streh, če se ta odvaja v javno kanalizacijo. Na enak način so odvajanje in čiščenje padavinske odpadne vode z javnih površin in streh urejali tudi pred citirano uredbo veljavni podzakonski predpisi. Odvajanje in čiščenje padavinske odpadne vode ki se v javno kanalizacijo odvaja s streh, je torej obvezna javna služba, pri opravljanju te storitve pa nastajajo določeni stroški, ki jih je potrebno plačati v okviru cene za opravljanje teh storitev.

Padavinska odpadna voda, ki se s streh odvaja v javno kanalizacijo, se v primeru da gre za sisteme za mešanico komunalne in padavinske odpadne vode, odvaja skupaj s komunalno odpadno vodo po javni kanalizaciji in se očisti na pripadajoči komunalni čistilni napravi. Zaradi padavinske odpadne vode pa je potrebno na javni kanalizaciji tudi izvajati določene ukrepe, kot npr. zadrževanje čistilnega vala (posledica prvega naliva padavinske odpadne vode), razbremenjevanje...

Izvajalci javne službe in občine imajo predpisane tudi obveznosti zmanjševanjem količin padavinske odpadne vode v javno kanalizacijo, seveda pa imajo to možnost tudi uporabniki storitev - torej lahko poskrbijo da se padavinska odpadna voda s streh ne odvaja v javno kanalizacijo,če imajo za to možnosti (npr. možnost ponikanja) in če to izvedejo v skladu z občinskimi predpisi in predpisi, ki urejajo graditev.

Predpisi, ki urejajo metodologijo za oblikovanje cen storitev javne službe, urejajo tudi oblikovanje cene storitev odvajanja in čiščenja padavinske odpadne vode s streh. Tako je bilo že v Pravilniku o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Ur. l. RS št. 63/09), uvedeno in v sedaj veljavni Uredbi o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Ur. l. RS št. 87/12 in 109/12) natančneje določeno, ločeno oblikovanje cen za odvajanje in čiščenje padavinske odpadne vode s streh, predvsem iz razloga, da storitev dejansko plačujejo tisti uporabniki, ki jo tudi uporabljajo (torej tisti, ki padavinske odpadne vode s streh ne odvajajo v javno kanalizacijo in jo npr. sami ponikajo, te storitve tudi ne plačujejo, kar je v skladu z načelom "plača povzročitelj obremenitve", ki je tudi v EU sprejeto načelo).

Pred tem izvajalci javne službe teh stroškov niso ločevali in so bili tako ali drugače vključeni v enotno ceno odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode. V obeh predpisih je tudi določba, da dokler izvajalec javne službe ne vzpostavi ustrezne evidence streh (uporabnikov storitev), cene za to storitev ne more oblikovati in zaračunavati. Tako je začetek obračunavanja teh storitev ob pogoju, da se storitev dejansko izvaja, da ima izvajalec javne službe vzpostavljeno ustrezno evidenco in da ima tudi ceno oblikovano in potrjeno na predpisan način, skladno z veljavnimi predpisi, ki urejajo to področje in so navedeni zgoraj. Oblikovanje nove cene odvajanja in čiščenja padavinskih voda, vpliva na ceno odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode, ki jo plačujejo uporabniki, zaradi česar mora izvajalec javne službe skladno z uredbo pripraviti elaborat, ki natančno in transparentno določa porazdelitev stroška obratovanja infrastrukture in izvajanja storitve.

Poudariti želimo, da v skladu z zgoraj navedenim torej ne gre za davek na deževnico, pač za oblikovanje cene za storitve odvajanja in čiščenja odpadne padavinske vode, ki se izvajajo. Ureditev odvajanja in čiščenja padavinske vode, je naloga lastnikov objektov in površin in se lahko uredi na različne načine. V kolikor se odločijo oziroma izvajajo odvajanje padavinske odpadne vode v javni kanalizacijski sistem, potem postanejo zavezanci za plačilo te opravljene storitve.

V skladu z navedenim smo mnenja, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji