Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Javna sredstva za namene verskih storitev

3222 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da ukine financiranje verskih storitev iz javnih sredstev, in sicer za vedno ali pa vsaj dokler se ne prihrani dovolj denarja za "zašitje" javnofinančne luknje. Pregled javnih sredstev. Po ustavi naj bi bile verske skupnosti popolnoma ločene od države, to pomeni, da zanje ni treba in se ne sme namenjati sredstev iz javnega proračuna. Zakaj? Ker nismo vsi državljani RS pripadniki katere (koli) verske skupnosti in nočemo, da se naš davkoplačevalski denar namenja vzdrževanju in razvoju institucij nam nedojemljivih ideologij. Verske ustanove bi morale same poskrbeti zase in najti način, kako "privabljati" ljudi in kako jih pripraviti do tega, da jim za njihove storitve ti ljudje plačujejo, ne pa da moramo biti vsi državljani obremenjeni zaradi njih. Konec koncev bi si lahko vsaka večja skupina ljudi organizirala svojo versko institucijo katere koli religije in zahtevala od vlade, naj ji namenja javna sredstva. Le kam bi potem prišli? Torej, moj končni sklep je, da se dodela zakon, ki ureja financiranje verskih storitev iz javnega proračuna, tako, da se preneha denarno vzdrževati vse religiozne institucije v Sloveniji in da lahko oz. morajo delovati kot privatniki – kar so in bi na papirju tudi morali biti – s svojim lastnim cenikom za svoje storitve.

52 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR a alen 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 7. 2014

Odziv Ministrstva za kulturo

Pri oblikovanju stališč v zadevah državnega financiranja verskih skupnosti (neposrednega ali posrednega – preko davčnih oprostitev ali olajšav) je ključno upoštevanje pravnega (ustavnega) okvirja le – tega. V 130. točki obrazložitve ustavnosodne odločbe št. U-I-92/07 (Uradni list RS, št. 46/10; v nadaljnjem besedilu: ustavnosodna odločba) Ustavno sodišče Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Ustavno sodišče) ugotavlja, da državno financiranje verskih skupnosti ni dolžnost države, ki bi izhajala iz človekove pravice svobode vesti (41. člena Ustave RS), zato posamezniki praviloma nimajo pravice zahtevati, naj jim država financira uresničevanje te pravice, razen v izjemnih okoliščinah, ko je financiranje katerega od vidikov verske dejavnosti nujno (npr. vojaške misije v tujini), in da je državno financiranje verskih skupnosti samo po sebi, če ga država omogoča, ustavno dopustno, če ne nasprotuje načelu ločenosti države in verskih skupnosti (zlasti zahtevi po svetovnonazorski oziroma verski nevtralnosti države). Neposredno in posredno financiranje verskih skupnosti sta torej v polju proste presoje zakonodajalca.

Zaradi tehtnega razloga za državno financiranje verskih dejavnosti verskih skupnosti iz javnih sredstev, to je, zaradi podpiranja izvrševanja človekove pravice (katere vsebina je opravljanje verske dejavnosti), MK ne nasprotuje vsakršnemu financiranju verske dejavnosti iz javnih sredstev. V 103. točki obrazložitve ustavnosodne odločbe Ustavno sodišče namreč izrecno ugotavlja, da ne more biti sporno, če zakonodajalec na splošno ocenjuje, da verske skupnosti s svojim temeljnim poslanstvom (s skrbjo za versko svobodo kot človekovo pravico) opravljajo pomembno in koristno vlogo z vidika utrjevanja človekovega dostojanstva v sodobni demokratični družbi, ki presega zgolj zasledovanje individualnih ciljev.

Neposredno državno financiranje verske dejavnosti verskih skupnosti oziroma državne pomoči pri financiranju socialnega zavarovanja verskih uslužbencev ureja 27. člen Zakona o verski svobodi (Uradni list RS, št. 14/07, 46/10 – Odl. US, 40/12 – ZUJF, 100/13; v nadaljnjem besedilu: ZVS), ki do sedaj še ni bil predmet ustavnosodne presoje, vendar je iz ustavnosodne odločbe mogoče sklepati, da je ta pomoč skladna z Ustavo. Določba 27. člena nalaga državi državno financiranje posebne pravice verskih skupnosti oziroma verskih uslužbencev – pravice do namenske državne finančne pomoči za plačilo prispevkov zavarovanca za socialno varnost uslužbencev cerkva in drugih verskih skupnosti, ki jo MK enako kot Ustavno sodišče razume kot posebno pravico registrirane verske skupnosti oziroma državno financiranje verskih skupnosti. Ker so verski uslužbenci, ki so neposredni nosilci pravice iz 27. člena ZVS, konstitutivni del verske skupnosti oziroma neposredni izvajalci verske dejavnosti, je mogoče tovrstno financiranje opredeliti kot financiranje verske dejavnosti verskih skupnosti. Iz 123. točke obrazložitve ustavnosodne odločbe je razvidno, da državno financiranje posebnih pravic verskih skupnosti (med katere Ustavno sodišče in MK umeščata tudi pravico iz 27. člena ZVS) ni v neskladju z ustavo, če se v konkretnem primeru zagotovi ločenost države in verskih skupnosti (versko nevtralnost države) in enakopravno obravnavo verskih skupnosti. Kriteriji razlikovanja med tistimi verskimi skupnostmi, ki jih država lahko financira in s tem lahko pridobijo dodatne ugodnosti, in tistimi, ki se za to ne morejo potegovati, ne smejo biti nerazumni oziroma arbitrarni (spoštovati morajo načelo enakopravnosti verskih skupnosti iz 7. člena Ustave RS kot posebni izraz splošnega načela enakosti pred zakonom iz drugega odstavka 14. člena Ustave RS). Iz 124. točke obrazložitve ustavnosodne odločbe je razvidno, da je število vernikov ustrezen kriterij oziroma zakonodajna rešitev, ki omogoča registriranim verskim skupnostim posebne pravice, ki jih prvi odstavek 41. člena Ustave RS ne zahteva in ki niso v neskladju s prvim odstavkom 7. člena Ustave RS. Po oceni MK je 1000 pripadnikov registrirane verske skupnosti na enega verskega uslužbenca razumen in nearbitraren kriterij za pridobitev posebne pravice, ki spoštuje načelo enakopravnosti in ki ga lahko s pridobitvijo novih pripadnikov in članov izpolnijo vse verske skupnosti.

Država je v letu 2012 sofinanciranje verske dejavnosti verskih skupnosti, navedene v prejšnjem odstavku, že zmanjšala (glej Zakon za uravnoteženje javnih financ, Uradni list RS, št. 40/12 s spremembami).

Priloge:

Komentarji




  • A Althea

    Se strinjam. Da bi država zares bila "ločena od cerkve", potem država ne sme financirati cerkvenih dejavnosti.

  • l lppgregy

    Koliko je še drugih organizacij, ki so povsem nekoristne delujejo le za lasten interes in dobijo državna finančna sredstva, od njih pa nobene pametne koristi.

  • n naivnež

     

    Po spletu je zaokrožilo elektronsko sporočilo državljanke Nataše Lampe , ki natančno sporoča, kje so v državnem rebalansu še finančne rezerve. Pri financiranju rimsko-katoliške cerkve in pripadajočih organizacij se sklicuje na javno dostopne uradne podatke projetka Supevizor.(Foto/druzina.si)

     

    ZA REBALANS PRORAČUNA JE TUKAJ NEKAJ REZERVE!

    Naša MODRA vlada in MODRI poslanci si plačujejo *ODPUSTKE* in pot v nebesa.

    Državljani plačujemo davke in prispevke in še in še, nikoli dovolj……

    Po drugi strani pa poglejte kaj prejema Cerkev: Vir: supervizor.kpk&:

     

     

    Slomškova ustanova: 16.495

    Radio ognjišče: 1.208.329

    Zavod sv. Frančiška Saleškega: 9.260.169

    Zavod sv. Stanislava: 24.414.26624.414.266

    Zavod Antona Martina Slomška: 1.875.240

    Tiskovno društvo ognjišče: 48.702

    Društvo Mohorjeva družba: 2.272.395

    ŠGN (izobraževanje): 9.009.190

    Škofija Koper: 1.852.435

    Škofija Ljubljana: 7.216.304

    Škofija Celje: 77.402

    Škofija Murska sobota: 28.683

    Škofija Novo Mesto: 45.209

    Škofija Maribor: 14.793.18414.793.184

    Družina doo: 1.866.505

    Skupaj Slomškova ustanova: 84.344.508

    Manjkajo podatki za Goriško Mohorjevo družbo in Mohorjevo družbo v Celovcu

    —————————–

    Karitas: 3.678.796

    Pelikan- karitas: 3.653.941

    Karitas Vipavke: 129.734

    Karitasov je še več pod raznimi imeni

    ————————————-

    Za letovanje in rekreacijo otrok p.e. Ljubljana: 2.911.367

    ——————————————————

    Salezijanski inšpektorat: 41.391

    Marianum Veržej: 157.303

    Salve doo: 206.359

    Salesianum: 2.911.367

    Samostan sester usmiljenk: 992.049

    Samostan sester sv. Lazarja, Sv. križa, Lazarstvo mirenski gaj,

    Trapistov Marije rešiteljice, Sester Frančiška Krško, Šolskih sester: 18.077

    Župnija Radlje ob dravi: 146.008

    Lj. Vič: 689.877

    Lj. Polje: 663.129

    Lj. Štepanska Vas: 263.365

    Lj. Sv. Trojica: 141.659

    Lj. Sv. Peter: 92.560

    Piran: 885.373

    Izola: 792.244

    Dol pri Ljubljani: 552.365

    Murska Sobota: 413.876 + ima v lasti Miklavžev zavod , ki je prejel 1.223.976

    Stari trg pri Slo. Gradcu: 390.890

    Kranj: 391.500

    Beltinci :386.349 + ima v lasti zavod Sv. Cirila in metoda ki je prejel 1.435.028

    Solčava: 359.124

    8.827.323

    V Sloveniji je še nekaj 100 župnij….se mi ni dalo več brskat. Skupaj sem seštel 107.872.215, cifra je večja, ker nisem našel in niti iskal vseh.

     

     

    SOVENSKA DRŽAVA CERKVI NA SLOVENSKIH TLEH NAMENI NAD 1.000.000 EVROV (MILIJON EVROV) NA MESEC OD DAVKOPLAČEVALSKEGA DENARJA.

    kaj ni že čas, da začnemo dosledno izvajati ustavno določilo o LOČENOSTI MED DRŽAVO IN CERKVIJO??!!

     

    • D DavidS

      Takšne podatke je treba jemati v pravilnem kontekstu. Vsebinsko namreč pomenijo le to, da je neka organizacija prejela toliko izplačil. Samo zato, ker gre za versko organizacijo, še ne pomeni, da so izplačila povezana z vero.

       

      Če je neka škofija lastnik nepremičnin, ki jih daje v najem občini, to nima nobene veze z vero, ker bi isti denar dobil tudi jaz, če bi dal nepremičnine v najem.

      Če občina od škofije kupi storitve, izdelke ali nepremičnine, ravno tako nima veze z vero...gre za posel.

      Če država donira Karitasu denar za dobrodelne namene, je to isto kot če ga donira Rdečemu križu....nima veze z vero.

      Če je Cerkev lastnik kulturno zaščitenega objekta, ali ni upravičena do istih nadomestil, kot jih dobivajo drugi lastniki zaščitenih nepremičnin?

      V tretji in četrti vrstici seznama sta dva zavoda, ki upravljata s srednjimi in osnovnimi šolami. Ali nista upravičena do istih sredstev, kot če srednjo šolo ustanovi neko podjetje ali neverska organizacija?

       

      Tudi jaz nasprotujem financiranju KC s strani države, še bolj pa nasprotujem navajanju zavajajočih podatkov.

       

    • T Tomaž Terček

      Naštevanje in seštevanja omenjenih postavk je nesmiselno, ker ne vemo, kaj se skriva pod določeno postavko. Med naštetimi so tudi škofijske gimanzije Šentvid, Maribor, Želimlje in Vipava, ki pač opravljajo dejavnost javnega (za uporabnike brezplačnega) izobraževanja in pač dobijo za to plačilo, kot ga dobi Bežigrajska Gimnazija ali katera koli druga srednja šola v RS. Morda še kakšna druga ustanova, ki pač izvaja neko javno dostopno dejavnost.

    • Ikona uporabnika Tsukuyomi Tsukuyomi

      Četudi so navedeni podatki neresnični, je namen komentarja v splošnem dobrotvoren, saj širi prezir do RKC in ostalih verskih institucij, ki so nič drugega kot bordeli hipokrizije in neupravičenega razkošja. Stopimo skupaj ateisti in se vehementno zoperstavimo krščanskemu studu, ki še pesti naši državo in vse bolj politiko, če je treba, tudi z nasiljem in s protesti!