Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Državni praznik športa

2891 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

PREDLAGAM VLADI, DA 6.APRIL RAZGLASI ZA DRŽAVNI PRAZNIK ŠPORTA.

1. Slovenski šport je nacionalna dobrina, ki spodbuja enotnost, državljanski ponos in je najboljši mehanizem za povrnitev izgubljenih vrednot!

2.Slovenski šport v svet pošilja pozitivne signale o državi in njenih državljanih!

3. Slovenski športniki so edine nepolitične osebnosti, ki jim zunaj naših meja v čast njihovih izjemnih dosežkov zaigrajo državno himno in dvinejo zastavo!

4. Dosežki naših športnikov polnijo stolpce časopisov in spletne portale po vsem svetu!

5. Slovenski šporniki so naš nacionalni ponos!

6. Avgusta 2013 so na generalnem zasedanju OZN ob prisotnosti predsednika Olimpijskega komiteja 6. april razglasili za Mednarodni dan športa!

7. Oktobra 2013 je UNESCO na generalni skupščini ta dan sprejel v nabor dni, ki jih obeležuje UNESCO!

8. Slovenija je članica OZN in UNESCA!

9. Država članica naj bi spoštovala zaveze, ki jih ima kot članica ali pa jih je ustno ali pisno zagotovila ... sledila naj bi usmeritvam organizacije!

10. Dan športa kot državni praznik poznajo le v nekaj državah (me drugim na Japonskem), nobena ga še ne obeležuje 6. aprila!

11. Razglasimo 6. april za DRŽAVNI PRAZNIK ŠPORTA in pokažimo, da so pozitivne vrednote, enotnost vseh državljanov in kolektivni duh tisto, kar resnično potrebujemo!

11 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A ATatjana 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 4. 2014

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Področje praznikov in dela prostih dni je urejeno z Zakonom o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji (Uradni list RS št. 112/05-UPB1, 52/10, in 40/2012-ZUJF; v nadaljevanju ZPDPD). Urejanje praznikov sodi na področje državne ureditve v Republiki Sloveniji, v katero spadajo tudi splošni državni akti, simboli in prazniki. Na opredelitve praznikov in dela prostih dni po tem zakonu pa se navezujejo tudi rešitve v delovni zakonodaji, ki dajejo delavcem pravico do odsotnosti z dela na prazničen in dela prost dan, s pravico do nadomestila plače oziroma do posebnega vrednotenja dela, v kolikor morajo delavci, zaradi nepretrganega delovnega oziroma proizvodnega procesa ali posebne narave dela, delati na ta dan.

Že ob pripravi ZPDPD v letu 1991 so se kazale mnoge dileme in popolnoma raznovrstna stališča glede dni, ki bi jih bilo potrebno ustrezno obeleževati v naši državi. Predlagatelj je pri pripravi zakona proučil vsa posredovana stališča in predloge ter upošteval tudi izide javnomnenjske raziskave, ki je bila opravljena ravno z razlogom, da se z zakonom določijo praznični dnevi, ki imajo splošen pomen ali pomen za vse ali večino državljanov. Ureditev praznikov in dela prostih dni v Republiki Sloveniji mora vsekakor ustrezati dejanskemu odnosu naših državljanov glede pomembnosti določenih datumov, ki jim je potrebno dati posebno obeležje.

Upoštevaje vsa stališča, predloge in izid javnomnenjske raziskave je bila sprejeta veljavna ureditev, skladno s katero ZPDPD poleg praznikov določa še šest dela prostih dni, ki imajo versko obeležje, pri čemer ti prosti dnevi ne obeležujejo izključno le praznikov katoliške vere. Upoštevaje strukturo praznikov po evropskih državah, lahko tudi ugotovimo, da je v večini primerjanih držav večina praznikov verskih, poleg novega leta ter praznika dela pa je praznično obeleževanje vezano še na državnost posamezne države.

Omeniti želimo tudi dejstvo, da je bilo od sprejema ZPDPD predlaganih že nekaj dopolnil zakona, pri čemer sta bili dve realizirani v spremembah in dopolnitvah zakona v letih 2005 in 2010, nekaj pa jih Državni zbor RS ni sprejel v obravnavo. Dopolnila so se nanašala na spremembe oziroma dodatno obeleževanje nekaterih dogodkov, ki so v povezavi z zgodovino naroda in države. V ureditev praznikov pa je posegel tudi ZUJF, ki je praznovanje novega leta skrajšal na en dan, pri čemer je potrebno poudariti, da dvodnevno praznovanje novega leta tudi sicer ni uveljavljeno v večini primerljivih evropskih držav.

Upoštevaje vse navedeno ocenjujemo, da je ureditev praznovanja praznikov v Republiki Sloveniji ustrezna in primerljiva ureditvam v drugih evropskih državah, zato menimo, da ni utemeljenih argumentov za spreminjanje zakona v smislu izpostavljenega predloga.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 18. 2. 2014 | 00:36:15

DRŽAVNI PRAZNIK ŠPORTA

PREDLAGAM VLADI, DA 6.APRIL RAZGLASI ZA DRŽAVNI PRAZNIK ŠPORTA.

1. Slovenski šport je nacionalna dobrina, ki spodbuja enotnost, državljanski ponos in je najboljši mehanizem za povrnitev izgubljenih vrednot!

2.Slovenski šport v svet pošilja pozitivne signale o državi in njenih državljanih!

3. Slovenski športniki so edine nepolitične osebnosti, ki jim zunaj naših meja v čast njihovih izjemnih dosežkov zaigrajo državno himno in dvinejo zastavo!

4. Dosežki naših športnikov polnijo stolpce časopisov in spletne portale po vsem svetu!

5. Slovenski šporniki so naš nacionalni ponos!

6. Avgusta 2013 so na generalnem zasedanju OZN ob prisotnosti predsednika Olimpijskega komiteja 6. april razglasili za Mednarodni dan športa!

7. Oktobra 2013 je UNESCO na generalni skupščini ta dan sprejel v nabor dni, ki jih obeležuje UNESCO!

8. Slovenija je članica OZN in UNESCA!

9. Država članica naj bi spoštovala zaveze, ki jih ima kot članica ali pa jih je ustno ali pisno zagotovila ... sledila naj bi usmeritvam organizacije!

10. Dan športa kot državni praznik poznajo le v nekaj državah (me drugim na Japonskem), nobena ga še ne obeležuje 6. aprila!

11. Razglasimo 6. april za DRŽAVNI PRAZNIK ŠPORTA in pokažimo, da so pozitivne vrednote, enotnost vseh državljanov in kolektivni duh tisto, kar resnično potrebujemo!

Komentarji