Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

prazniki

2423 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Novo leto bi naj bilo 1 in 2 januar pustila kot praznik.

Bolje bi bilo biti brez 2 maja, kot pa je brez 2 januarja.

12 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z zfekonj2 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 3. 2014

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Področje praznikov in dela prostih dni je urejeno z Zakonom o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji (Uradni list RS št. 112/05- uradno prečiščeno besedilo in 52/10; v nadaljevanju ZPDPD) in Zakonom za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/2012 – v nadaljevanju ZUJF). Urejanje praznikov sicer sodi na področje državne ureditve v Republiki Sloveniji, v katero spadajo tudi splošni državni akti, simboli in prazniki. Na opredelitve praznikov in dela prostih dni pa se navezujejo tudi rešitve v delovni zakonodaji, ki dajejo delavcem pravico do odsotnosti z dela na prazničen in dela prost dan, s pravico do nadomestila plače oziroma do posebnega vrednotenja dela, v kolikor morajo delavci, zaradi nepretrganega delovnega oziroma proizvodnega procesa ali posebne narave dela, delati na ta dan.

Že ob pripravi ZPDPD v letu 1991 so se kazale mnoge dileme in popolnoma raznovrstna stališča glede dni, ki bi jih bilo potrebno ustrezno obeleževati v naši državi. Predlagatelj je pri pripravi zakona proučil vsa posredovana stališča in predloge ter upošteval tudi izide javnomnenjske raziskave, ki je bila opravljena ravno z razlogom, da se z zakonom določijo praznični dnevi, ki imajo splošen pomen ali pomen za vse ali večino državljanov. Ureditev praznikov in dela prostih dni v Republiki Sloveniji mora vsekakor ustrezati dejanskemu odnosu naših državljanov glede pomembnosti določenih datumov, ki jim je potrebno dati posebno obeležje.

Upoštevaje vsa stališča, predloge in izid javnomnenjske raziskave je bila sprejeta ureditev, skladno s katero ZPDPD poleg praznikov določa še šest dela prostih dni, ki imajo versko obeležje. Upoštevaje strukturo praznikov po evropskih državah, lahko tudi ugotovimo, da je v večini primerjanih držav večina praznikov verskih, poleg novega leta ter praznika dela pa je praznično obeleževanje vezano še na državnost posamezne države.

Dejansko je bilo od sprejema ZPDPD predlaganih že nekaj dopolnil zakona, pri čemer sta bili dve realizirani v spremembah in dopolnitvah zakona v letih 2005 in 2010, nekaj pa jih Državni zbor RS ni sprejel v obravnavo. Dopolnila so se nanašala na spremembe oziroma dodatno obeleževanje nekaterih dogodkov, ki so v povezavi z zgodovino naroda in države.

V ureditev praznikov je nazadnje posegel tudi ZUJF, ki je praznovanje novega leta skrajšal na en dan, pri čemer pa predlog za skrajšanje praznovanja praznika dela v postopku sprejemanja zakona ni bil podprt. Ob tem je potrebno poudariti, da dvodnevno praznovanje novega leta tudi sicer ni uveljavljeno v večini primerljivih evropskih držav. Cilji, ki jih je zakon zasledoval v delu, ki se nanaša na zmanjšanje števila dni praznovanja novega leta, so bili zagotavljanje večjega fonda efektivnih delovnih ur v javnem sektorju in v gospodarstvu, kar vpliva na povečanje produktivnosti ter zmanjšanje proračunskih stroškov in stroškov delodajalcev ter v posledici pozitivno prispeva tudi h konkurenčnosti slovenskega gospodarstva in primerljivosti ureditve dela prostih dni v državah Evropske unije.

Upoštevaje vse navedeno ocenjujemo, da je ureditev praznovanja praznikov v Republiki Sloveniji ustrezna in primerljiva ureditvam v drugih evropskih državah, zato menimo, da ni utemeljenih argumentov za spreminjanje zakona v smislu izpostavljenega predloga.

Priloge:

Komentarji




  • T Toni Erikson

    Ukinitev 2.1. kot prostega dneva je bila neumnost, ki je v danem trenutku prinašala politične točke. Zato se je tudi zgodila.

    Nov leto je dan, ko so ljudje budni pozno v noč. Veliko jih tudi odpotuje, zato je bila ta politična ukinitev totalna neumnost.

    Rad bi videl izračun, za koliko se je povečala storilnost na ravni države zaradi tega ukrepa.

    Seveda Hribar Miliču ni verjeti.

    Kako, da so si poslanci lahko vzeli 14 dni prostega okoli novega leta?

    Če je res tak plus zaradi tega delovnega dneva predlagam, da se ga zamenja za 15. avgust, ki naj postane delaven.

    Kar pa se ne upa zgoditi, saj ima RKC v parlamentu prevelik vpliv.

  • P Peter Battelino

    čeprav sem že penzionist, sem za oba dvodnevna praznika.

    veliko več se da prišparati z organizacijo / racionalizacijo dela, kot z ukinitvijo tega praznika.

    ----

    delovni dnevi: 365 – 2x52 vikendi – 13 prazniki – 30 dopust = 218 delovnih dni na leto

    izhajam iz podatkov za 2011: 926 tisoč aktivnih, 811 tisoč zaposlenih, 115 tisoč brezposelnih

    od 811 tisoč zaposlenih jih dela v javnem sektorju 160 tisoč, v gospodarstvu torej 651 tisoč

    samo lani so v javni upravi na novo zaposlili okoli 1200 ljudi

    1.200 novo zaposlenih ljudi v javni upravi x 218 delovnih dni = 261.600 delovnih dni

    651.000 zaposlenih v gospodarstvu x 1 delovni dan (2. januar) = 651.000 delovnih dni

    261.600 / 651.000 = 0,40

    kakšna zlaganost je ukinitev 2. januarja kot praznika, pove ta preprost podatek: kar 40% »prišparanega« je požrlo le teh 1.200 na novo zaposlenih v javni upravi. Če primerjamo njihove plače s plačami proizvodnih delavcev, pa se ta odnos povzpne že preko 50% !

     

  • Ikona uporabnika kawboy kawboy

    Vedno manj vas razumem zakaj vas je toliko glasovalo ZA če po komentarjih sodeč večina ne podpira predloga zato sem, bil jaz proti takšnemu predlogu. Razen seveda, če bi 2 januar in 2 maj še naprej ostala dela prosta dneva, kot prej.

  • T Tanjuša x

    Prvi in drugi januar vsekakor, ukinit drugi maj pa ne!

     

    • z znalček

      Ja ukiniti in uvesti koledar s 363 dnevi, novo leto pa slaviti 1. aprila. Mislim LOL.

  • m mercedez-benz

    Spet je Jajo eno spustu. Prvi maj se bo praznoval še naprej 2 dni, pa če bosta uradno oba dneva delovna. Prvega maja na Šmarno goro, drugega pa krompir sadit.

     

  • B Blaž

    Proti. Kot so že ostali rekli, 2. januar se naj vrne kot praznik, 2. maj pa ostane.

  • p pravica_ljudem

    Naj se vrne 2 januar in ostane 2 maj. Že tko imamo mal praznikov v primerjavi z uspešnejšemi državami.

    Počitek je pomemben za višjo produktivnost: www.andrewjensen.net/should&

  • M Mavrica123

    Tudi jaz sem zato, da se vrne nazaj 2. januar, proti pa dodatnemu ukinjanju dela prostih dni za praznike.

    • z zfekonj2

      Ostale praznike tako ali tako moramo delati. Nam je bil le praznik 1 in 2 januar . In 25, 26 december.

      OSTALE DNI SEM PA TAKO V SLUŽBI ZA STROJEM.

  • Ikona uporabnika kawboy kawboy

    Tudi jaz sem istega mnenja. Leta 2015 bo prišlo samo 6 dni dela prostih dni oziroma praznikov za tiste, ki delamo med tednom, ker bodo ostali prazniki prišli na soboto ali nedeljo. Zato naj ostanejo 2 januar (pa še sestra ima rojstni dan na ta dan) in 2 maj še naprej praznik.

  • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

    PROTI!!!!

     

    Nobene zamenjave in nobenih kompromisov. Spremeni predlog in enostavno zahtevaj, da se vrne nazaj 2 januar kot praznik in to je to. Nam so ze ukradli praznik in cas je, da si ga vzamemo nazaj ne pa zamenjamo za drugega. Potrebujemo vec praznikov in ne manj.