Povišan davek na reklame
Predlagam višji davek na vse reklame, ker dobesedno poneumljajo ljudi.
Povišan davek pa še posebej na agresivne reklame in reklame brez poučne vsebine.
Predlagam višji davek na vse reklame, ker dobesedno poneumljajo ljudi.
Povišan davek pa še posebej na agresivne reklame in reklame brez poučne vsebine.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za finance
Od storitve oglaševanja, ki jo v okviru opravljanja ekonomske dejavnosti opravi izvajalec za svojega naročnika, je izvajalec storitve (davčni zavezanec) po Zakonu o davku na dodano vrednost (Ur.l. RS, št. 13/11–UPB, 18/11, 78/11, 38/12 in 83/12, 46/13–ZIPRS1314-A in 101/13–ZIPRS1415; ZDDV-1) dolžan obračunati in plačevati DDV po splošni, 22% stopnji, ki je predpisana za vse obdavčene dobave blaga in storitev, razen tiste iz Priloge I k ZDDV-1, za katere se uporablja nižja, 9,5% stopnja DDV.
Stopnji DDV, kot se uporabljata v Sloveniji, temeljita na izhodiščih oziroma okvirih, ki jih je naša politika dolžna upoštevati pri predpisovanju davčnih rešitev s področja DDV in sicer na zakonodaji EU (t.im. Direktivi o DDV), po kateri so države članice EU dolžne uporabljati eno samo splošno stopnjo DDV, ki ni nižja od 15%, lahko pa uporabljajo tudi eno oz. (največ) dve nižji stopnji, ki pa ne smeta biti nižji od 5%.
Rešitve, v skladu s katero bi z zviševanjem DDV (posebej) na reklame poskušali vplivati na ravnanje naročnikov oglaševanja v javnosti (v časopisih, radiu, TV, idr.), tako ni mogoče podpreti predvsem z vidika upoštevanja pravnega reda EU s področja obdavčevanja z DDV, ob čemer pa je potrebno tudi upoštevati, da so cene blaga in storitev na trgu predvsem odvisne od ponudbe in povpraševanja ter drugih konkurenčnih dejavnikov, kar posledično pomeni, da zvišanje/znižanje DDV zato ne pomeni nujno tudi zvišanja/znižanja cen le-teh.
Glede na vse navedeno prispele pobude ni mogoče podpreti.