Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Novi davek

1875 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Predlagam uvajanje novega davka, Davek na prekomerno težo. Plačevali bi ga vsi polnoletni državljani do 65 leta starosti na prekomerno telesno težo in sicer 1 euro na kilogram presežka po indeksu telesne mase. Posledica: bolj polna državan blagajna in zdravi državljani.

20 glasov

19 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Branko Šulenta 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 1. 2014

Odziv Ministrstva za zdravje

Debelosti je kompleksen pojav in vodi v nastanek različnih bolezni, kot so sladkorna bolezen, srčno žilne bolezni, nekatere vrste raka ipd., in resnično postajajo vedno večji javnozdravstveni problem. Poleg genetskih nepravilnosti posameznika, (po ocenah strokovnjakov ima približno 5% debelih ljudi dejansko okvaro genov, ki vodijo v pojav debelosti), energijsko gosta, a hranilno revna hrana, zmanjšana telesna dejavnost zaradi povečini sedečega dela, spremenjen način gibanja-transporta na delo ter naraščajoča urbanizacija, pa so v večini primerov razlog za pojav debelosti. Poleg tega pa tudi stres vodi v različne oblike tolažilnega prehranjevanja in s tem povezano debelost. Vse več podatkov govori o tem, da je za ohranjanje zdravja dobra telesna pripravljenost, ki jo vzdržujemo s primerno vsakodnevno telesno dejavnostjo, odločilnejša od samega ITM.

Raziskava opravljena v preteklosti kaže, da je najizrazitejši trend debelosti opaziti ravno v skupini z najnižjim socialno-ekonomskim položajem, ki imajo najmanj denarja za nakup zdravju koristnih živil, poleg tega pa imajo tudi manj znanja in informacij o primernem prehranjevanju in telesni dejavnosti.

Predlagani davek bi pomenil kršitev 14. člena Ustave RS, s katerim so v Sloveniji vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine, ne glede na narodnost, raso, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, gmotno stanje, rojstvo, izobrazbo, družbeni položaj ali katerokoli drugo osebno okoliščino. Posebej je tudi določeno, da so vsi pravni naslovljenci pred zakonom enaki, s čimer je dodatno zagotovljeno načelo enakosti pred zakonom oziroma načelo pravne enakosti. Morebitna uvedba davka na debelost bi kršila načelo enakost pred zakonom.

Svetovna zdravstvena organizacija, ki ji sledimo tudi s pripravo Nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje, poudarja pomen preventivnega pristopa v reševanju problematike prekomerne hranjenosti in debelost. Spremembe v vzorcih prehranjevanja kot gibanja so pogosto rezultat okoljskih in socialnih sprememb vezanih na razvoj družbe in predstavljajo velik izziv politiki, zato želimo v prihodnje aktivnosti usmerjati predvsem v vzpostavitev okolij, ki bodo spodbujala razvoj in ohranjanje zdravih prehranskih in gibalnih navad posameznikov - torej na preventivnih pristopih, ki bodo omejevali že sam nastanek debelosti.

Odziv Ministrstva za finance

Uvodoma bi radi pojasnili, da ima davčna politika posamezne države dva cilja:

  • zagotavljati javnofinančne prihodke države, ki so potrebni za zadovoljevanje skupnih potreb in so v zadnjem času še posebej pomembni z vidika vzdržnosti in konsolidacije javnih financ in
  • omogočiti pogoje za rast gospodarstva in (posledično) blaginjo prebivalstva s čim bolj primerno davčno strukturo.

Glede na navedeno se v okviru davčne politike poskušajo sprejemati tisti ukrepi, s katerimi se lahko v največji možni meri zasleduje oba navedena cilja.

Na Ministrstvu za finance se zavedamo potrebe po javnofinančni konsolidaciji, upoštevaje trenutne gospodarske in javno finančne razmere, ki dopuščajo le omejen manevrski prostor. Ukrepe za konsolidacijo javnih financ je treba oblikovati na način, da zagotovijo pravično delitev bremen na vse segmente družbe.

V zvezi s pobudo o uvedbi posebnega davka na prekomerno težo odgovarjamo, da v tem trenutku uvedbe novih davkov ne načrtujemo, kar je bilo nenazadnje zagotovljeno tudi v okviru priprave spremembe proračuna za leto 2014 ter sprejema proračuna za leto 2015.

Priloge:

Komentarji