Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Olajšave za investicije pri plačilu davka na nepremičnine

5249 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Obstoječi predlog zakona za obdavčitev nepremičnin je v sedanji obliki popolnoma nestimulativen za lastnike objektov. Glede na to, je osnova za davek, vrednost nepremičnime, bo vsak stremel h temu, da bo vrednost nepremičnine čim nižja. Kar pa je z vidika investicij popolnoma nestimulativno. Vestni lastniki, ki svoje objekte vzdržujejo in obnavljajo pa bodo "nagrajeni" s tem, da bo vrednost nepremičnine višja in s tem tudi obdavčitev.

Poleg tega, kot vsi vemo, je v gradbeništvu veliko t.i. sive ekonomije in dela na črno. Od zidarjev, krovcev, pleskarjev, keramičerjav do različnih instalaterjev. Vse več pa je tudi vrtalcev, ki pridejo v soboto dopoldne, naredijo vrtino, poberejo gotovino in jih v nedeljo več ni. Investitorji zaradi splošne slabe finančne situacije veliko investicij plačajo v gotovini in se s tem izognejo plačilu DDV-ja.

Včasih se je z vlaganjem v nepremičnine lahko zmanjšalo davčno osnovo za dohodnino. Zato predlagam, da se uvede določena višina olajšave pri plačilu davka za tiste, ki vlagajo v svojo nepremičnino.

Pogoj za zmanjšanje osnove bi bil, da tisti, ki želi zmanšati davčno osnovo, predloži originalni račun izvajalca in potrdilo o plačilu.

Moj predlog za olajšave so 3 različne stopnje olajšav, ki so odvisne od višine investicije:

  • do 2.500,00 € (drobna dela, npr manjši posegi, beljenje idr.) - oprostitev plačila davka v prvem letu in 50 % v neslednjem letu
  • do 10.000,00 € oporostitev plačila prve 3 leta in 2 leti 50 %
  • nad 10.000 € oprostitev prvih 5 let

Posebna kategorija - energetska sanacija zasebnih in javnih objektov

Lastniki, ki svoj objekt energetsko obnovijo in pridejo na obnovljiv vir ogrevanja si s tem zmanjšajo stroške vzdrževanja, nove fasade pripomorejo h lepšemu izgledu okolice, poleg tega pa prispevajo h čistejšemu okolju. Običajne investicije v energetsko sanacijo se za družinsko hišo giblje med 10.000,00 in 25.000,00 € kar je med 950,00 in 2.375,00 plačila DDV-ja, ki danes pogosto ostane neplačan. Ker je vrednost obnovljenega objekta višja, bodo plačali več davka. Zato predlagam, da se jih vsaj za 7 let oprosti plačila davka, saj so že z svojo investicijo veliko prispevali. Pogoj za oprostitev bi bili predloženi računi, potrdilo o plačilu in izdelana energetska izkaznica.

Zneski so povsem informativni, vsekakor pa bi morali biti nastavljeni tako, da se investiotorju bolj spača vzeti račun , kot plačati "v gotovini." Kar je tudi prav, da se država financira iz pobranega DDV-ja in ne iz dodatnih obdavčitev.

Posledice take olajšave bi bile vsaj tri:

  • lastniki, ki vlagajo v svoje nepremičnine, bodo za to nagrajeni in ne kaznovali,
  • ker bi bilo več storitev opravljenih z računom, bi bil lahko višji BDP in s tem več plačanega DDV-ja iz naslova gradbenih storitev,
  • zmanjšanje sive ekonomije in dela na črno.

Da pa bi bila takšna ureditev poštena tudi do tistih, ki so v svoje objekte vlagali letos ali v zadnjih letih, pa bi lahko uveljavljali olajšavo za posege opravljene v zadnjih 3-5 letih. Seveda pod pogojem, da imajo za to shranjene račune.

16 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Geosonda 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 1. 2014

Odziv Ministrstva za finance

Državni zbor je 15. novembra 2013 sprejel Zakon o davku na nepremičnine, ki je začel veljati s 1. januarjem 2014, objavljen pa je bil v Uradnem listu RS, št. 101/2013 z dne 9.12.2013. Z uveljavitvijo zakona bodo končana dolgoletna prizadevanja za sistemsko ureditev tega področja in odpravljene neenakopravne obravnave istovrstnih nepremičnin. Tako bodo vsi subjekti postavljeni v enakopraven položaj.

Zakon vzpostavlja sistemski dolgoročni ukrep, s katerim se celovito posodablja sistem obdavčitve v Sloveniji in odpravljajo pomanjkljivosti, medsebojna neusklajenost in različne pravne podlage obstoječega sistema.

V zakonu se ureja, da se odmera davka enotno veže na centralno evidenco - register nepremičnin, kot davčno osnovo določi posplošeno tržno vrednost, ugotovljeno s sistemom množičnega vrednotenja za vse nepremičnine enotno ter enotno določi tudi zavezance, davčne stopnje, oprostitve in olajšave.

Glede davčne osnove je določeno, da se za stanovanjske nepremičnine prehodno, za leto 2014, kot davčna osnova upošteva 80 odstotkov posplošene tržne vrednosti in za leto 2015 90 % posplošene tržne vrednosti in s tem za socialno najbolj pomembno vrsto nepremičnin omogoči postopen prehod na v povprečju višjo obdavčitev stanovanjskih nepremičnin, ki se pričakuje z uvedbo davka na nepremičnine.

Vlada sistematično spodbuja interes davčnih zavezancev, da za kupljeno blago in storitve zahtevajo račun, tako ima tudi kampanja boja proti sivi ekonomiji geslo "Vklopi razum, vzami račun." Državljanom se na ta način sporoča, da je zahtevanje in jemanje računa pomemben prispevek oziroma dejavnik zniževanja obsega sive ekonomije.

Namenu in cilju navedenega predloga pa se je sledilo tudi z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini (ZDoh-2L) Ur.l. RS, št. 94/2012, ki se je začel uporabljati s 1.1.2013, in sicer s spremembo na področju obdavčevanja dohodkov iz oddajanja v najem. Z znižanjem normiranih odhodkov za stroške vzdrževanja, se potencialno povečuje število zavezancev, ki bodo uveljavljali dejanske stroške na podlagi dokazil in s tem od izvajalca storitve zahtevali račun.

Vlada RS je sprejela in učinkovito izvaja ukrepe proti sivi ekonomiji, saj le ti predstavljajo eno vodilnih prioritet davčnega sistema, ki zajemajo tako okrepitev nadzora kot tudi zmanjševanje administrativnih ovir in davčno razbremenitev davčnih zavezancev.

Tudi aktivnosti nadzora nad zaposlovanjem in delom na črno, ki predstavlja velik del sive ekonomije, se intenzivno izvajajo, s predvideno novelo Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno pa bodo carinski organi pridobili dodatna pooblastila na področju preprečevanja dela na črno.

Pričakovati je, da bo sestava ukrepov v obliki ustrezne porazdelitve davčnih bremen, enostavnejšega izpolnjevanja davčnih obveznosti, učinkovitega nadzora ter ukrepov za dvig zavesti o prostovoljnem plačevanju davkov, prispevala k zmanjšanju sive ekonomije ter obenem pripomogla k stabilnejšemu prilivu proračunskih sredstev.

Komentarji