Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vožnja enoslednih vozil z B kategorijo

12919 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Predlagam, da se vsem, ki imajo opravljeni izpit B kategorije omogoči vožnja enoslednih vozil do določene prostornine. Tukaj dajem možnost stokovnjakom, da utemeljijo zakaj nekdo, ki ima izpit B kategorije ne more voziti enosledno vozilo. V čem je razlika? Lahko bi dali omejitev 500ccm in avtomatski menjalnik. Saj ko greš delati izpit A kategorije in opravljaš izpit na svojem motorju-skuterju ti prav z lahkoto napišejo v vozniško, da lahko voziš samo enosledna vozila z avtomatskim menjalnikom. Edina razlika, ki jo jaz vidim je samo pozicija motorja na cestišču. Ostalo CPP, PP je vse enako je pa res, da je potrebno zapraviti 1000€+.

20 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gr8_1 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 12. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) je določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.

Taka ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih, čeprav le ta omogoča izjemo, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalente tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih koles kategorije A1. Izjema je bila v direktivo vneseno zgolj zaradi ureditve v nekaterih državah članicah Evropske unije, ki so to izjemo že imele, pri čemer pa Evropska komisija takšni ureditvi ni naklonjena. Zaradi varnostnih razlogov so bili z direktivo zvišani starostni pogoji za pridobitev pravice do vožnje motornih koles in postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije brez omejitve.

Potrebno je izpostaviti, da pravica do vožnje motornih vozil kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B velja izključno na nacionalnem ozemlju, te kategorije države ne vpisujejo v vozniška dovoljenja, ampak pridobljena kategorija B daje imetnikom samo pravico do vožnje lahkih motornih koles (A1).

To pomeni, da ZVoz ne more določati, da vozniško dovoljenje za kategorijo B vključuje tudi dovoljenja za vožnjo vozil kategorije G, AM in A1, saj se kategorija A1 v skladu z direktivo ne vpisuje v vozniško dovoljenje.

Avtomatično priznavanje pravice do vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B je tudi predvsem iz varnostnega vidika nesprejemljivo, kajti tehnika vožnje in obvladovanje motornega kolesa se bistveno razlikuje od tehnike vožnje osebnega avtomobila oziroma motornega vozila B kategorije. Glede na podatke statistike je največji delež prometnih nesreč (s smrtnim izidom in težjimi telesnimi poškodbami) povzročenih z motornimi kolesi pri starosti voznikov od 18-34 let. To pa je ravno starost primerna oz. ustrezna za vožnjo vozil A1 kategorije. Zato je z ZVoz določeno postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije (brez omejitev), in sicer preko kategorije A1 in A2 (pri tem je potrebno zadostiti pogojem kot so ustrezna starost, ustrezne izkušnje z vožnjo motornih koles in dodatno opravljanje praktičnega dela vozniškega izpita ustrezne kategorije).

Poleg tega obstaja tudi razlika med kolesi z motorjem (AM kategorije, ki jo lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja B kategorije), katerega hitrost je konstrukcijsko omejena na 45 km/h in motornimi kolesi kategorije A1, katerih hitrost lahko presega 100 km/h. Iz teh razlogov se tudi usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil.

Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da zaradi varnostnega vidika, predpisi v Republiki Sloveniji s področja varnosti cestnega prometa niso nikoli določali možnosti vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Priloge:

Komentarji




  • B Brumer

    Predlog podpiram in sem zato,da se dovoli vsem,ki imajo B kategorijo, vožnja z motorjem do 125 ccm neglede na KW. Nevem kako je v ostali EU vem,da je v Švici to že od nekdaj samo naši posranci-butli (poslanci) bodo to dojeli v ca 100 letih ++

     

    Ps: nekaj podobnega je z eno registersko tablico,če imaš npr: avto dom in manjši avto za v mesto.Normalno bi bilo,da plačaš npr. zavarovanje za najmočnejšega in cestnino za oba in tako voziš oba po potrebi,saj z eno registersko nemoreš hkrati vozit oba in tako plačaš 2X-tno zavarovanje !

    Ravno tako je z neprenosljivo vinjeto,bomo pač delali poleti gužvo z avtodomi po vaseh !

    • D DavidS

      Vam se morda zdi smiselno nekomu, ki ni še nikoli sedel na motorju, dovoliti, da se z motorjem vozi 150+ po naših cestah. Meni se ne....

    • G Gr8_1

      Prosim, da nehaš, tudi meni se ne zdi, da nekdo dela izpit B na Cliotu potem pa kupi BMW ja . Thats life. Kot sem ti povedal nimamo smrtne želje ampak željo po transportnem sredstvu. In nehaj s temi 150+ To je prekoračitev v vsakem primeru. In tudi nekdo, ki ima A nima izkupenj iz avtošole za 150+

  • m milans

    Se podpišem pod zgornji post, glede na to, da imam samo B kategorijo lahko vozim Vespo 50 s katero sem v 3 letih naredil več kot 10000 km, vse kar si želim je 125 ccm zaradi svoje varnosti 49 km/h je prej nevarno kot ne, seveda imam izpit 30 let tu bi mogoče kaj spreminjal a vsekakor bi se to moralo nekako uredit in ne enačit vse voznike, po zadnjem kolesu brez tablice in čelade se v pričo policaja še nisem peljal po prešercu.

  • G Gr8_1

    Odgovor je bil pričakovan, najbolj me pa zmoti ker v odgovoru dobiš citirane zakone, ki si jih lahko sam poiščeš. Sem mislil, da se portal imenuje predlagaj vladi in ne vprašaj vlado.

    Gremo lepo po vrsti. Če vzamemo Piaggio skuter MP3 LT, ki ga je mogoče voziti z B kategorijo zgolj zaradi tretje nožne zavore in 5 cm večje širine sprednjih koles nekako se pije vode zakon "V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) je določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.". Tečaj varne vožnje za vozila B kategorije, ki je obvezen ne vključuje izobraževanje za vožnjo vozila na zadnji pogon, ki se zelo razlikuje vožnji vozila na sprednji pogon v kritičnih trenutkih čemur je tudi namenjen tečaj. Prav starostna skupina 18+ je tista, ki si kupuje vozila na zadnji pogon saj ima ponavadi več konjskih moči. Tretja stvar pa je avtomatično priznavanje kategorije AM, ki se seveda v prometu vozi enako kot kategorija A1...... samo, da so hitrosti manjše nevarnost pa enaka. Torej z kategorijo AM se lahko vozim po vseh cestah z izjemo avtoceste. Ali mi želite povedati, da na regionalni cesti nisem v nevarnosti kjer je omejitev 90km/h jaz pa vozim 45km/h in seveda ne po robu cestišča. Ko boste uradniki prestavili svoje kolesje iz zakon v logiko in ljudsko dobro, potem bo ta portal imel smisel, do takrat je zgolj forum za katerega nekateri dobivajo dobro plačilo.

  • G Gr8_1

    No pa gremo korak naprej, "Odziv pristojnega organa objavljen najkasneje: 19.12.2013" sam kaj ko že vem kakšen bo. Bla bla ni mogoče, bla bla evropska unija bla bla v celotni EU. Na takšen način se stvari ne spreminjajo. Vmes sem pogledal še kako se opravlja izpit za motor v Ameriki, Novi Zelandiji.... v glavnem zanimivo branje en.wikipedia.org/wiki/Legal_definition_of_motorcycle

    Pa še tale

    en.wikipedia.org/wiki/Driver&

     

    Da ne bodo rekli, da se ne da

    www.dds.ga.gov/docs/forms/40hour_parentteen_drivingguide.pdf

  • h hojo

    Na vseh področjih naša država zelo rada kopira zakonske ureditve Nemčije. Pa naj enostavno prepišejo še to področje glede dovoljenj za A kategorijo. Ne bo nič narobe. Verjetno se bi uporaba močnejših skuterjev zaradi varčevanja povečala. So varnejši med normalnim prometom. Pa še okolje bi pridobilo. Sem poskusil sam z vožnjo 150 ccm skuterja. Nič posebnega, se hitro privadiš, samo pamet je potrebno uporabljat. Pa imam izpit B že 27 let, pa nobenega prekrška in nesreče (moram potrkat na les).

  • S Silvo V

    Moj komentar gre v drugo smer: Pod pojmom enosledna vozila si predstavljam motorna kolesa, kolesa s pomožnim motorjem, kolesa, ne razumem pa, kako so v to kategorijo lahko uvrščeni avtomobilčki tipa Aixam, trikolesniki Piaggio ali drugi trikolesniki.

    Po svojih karakteristikah vožnje namreč v ničemer ne posnemajo vožnje motornih koles, ampak samo avtomobilov.

    Argument, da so to vozila z manj zmogljivimi motorji (Aixam..) v primeru doma izdelanih trikolesnikov ne zdrži, saj jih večina uporablja zračno hlajene motorja, najpogosteje od VW hrošča.

    Zato mislim, da bi bilo edino pravilno, da se trikolesnike nad določenimi ccm ali močjo motorja vozi z B kategorijo.

  • z znalček

    Tako kot je bilo pred leti, je bilo po moje v redu. ko si lahko delal skupaj z avtomobilskim izpitom. Na teoriji si imel samo še en dodaten list s par vprašanji in opravil praktični izpit (društveni in uradni), kdor je to potreboval, pa je imel še ure vožnje. Poceni in čisto v redu.

     

    Sploh bi pa jaz uvedel, da ne potrebuješ posebnega izpita za motorje, vsaj do neke velikosti. V Nemčiji mislim da do 150 ccm. Saj je res razlika med vožnjo avta in motorja, ampak je ravno tako med fičkom, na katerem smo delali izpite in ferarijem ali pa kakšnim ogromnim terencem, pa ne potrebuješ posebnega izpita. Da ne govorim o izpitu za čoln, kjer delaš samo teoretični preizkus, pa lahko voziš od malega čolnička do ladje ali jadrnice.

    • D DavidS

      150cc motorji gredo lahko tam do 200 km/h......menim, da je precej smiselno, da je za takšne stroje potreben izpit.

       

      Se pa popolnoma strinjam s prvim odstavkom....

    • G Gr8_1

      Tale o 150ccm je brca v temo. Povej mi kdaj si v avtošoli vozil avto hitreje kot 130km/h??

      Potem si pa lahko kupiš BMW, Audi.... ki gre preko 200? In taki avtomobili so dovolj poceni. Imaš izpit? In tudi tukaj ne govorimo o kupovanju smrtonosnih motorjev ampak skuterjev.

      Jaz grem lahko tudi z APN6 ali 49ccm skuterjem na morje po stari cesti in se vozim enako kot močnejši motor venda pač samo 50km/h in ne ob robu kot kolesar. Je to varno?

    • D DavidS

      Da, lahko si kupim avto, ki gre preko 200.....in da, za to moram imeti izpit....in v tem je bistvo tega, kar želim povedati.

       

      In po čem se ločita 150ccm skuter in 150ccm smrtonosni motor?

  • D DavidS

    Teorija je sicer zelo podobna (ne pa tudi enaka), v praksi pa sta vožnji avtomobila in motornega kolesa zelo različni.

     

    Je pa vsekakor potrebno spremeniti predpise, ki povzročajo, da je opravljanje izpita določene kategorije tako drago. Še posebej npr. pri kategoriji A, kjer razlika med vozilom, za katerega izpit ni potreben, in ostalimi, ni tako velika.

    Zakaj ne more biti dovolj, da se opravi izpit iz teorije in izpitna vožnja? Pa naj izpitna vožnja traja 2 ali 3 ure, da se kandidata res temeljito preveri.....

    • G Gr8_1

      Verjamem, da nekatere razlike obstajajo, saj obstaja pri avtomobilu tudi razlika med vožnjo v avtošoli in pa dejanska vožnja. Lahko naredijo kratko spoznavanje motorja 5h tako kot izpit varne vožnjne in je to to. Verjetno nimamo smrtne želje, želimo samo koristiti prevozno sredstvo, ki je na voljo brez zakopliciranih in dolgotrajnih, da ne omenjam dragih postopkov. Za vožnjo nečesa, kar smo se naučili v mladosti samo, da imamo sedaj poleg motor in ni nepotrebnega vrtenja pedal.

    • G Gr8_1

      Ti pa nekako ne dojameš bistva, da izpit je samo dovoljenje za vožnjo. S tem ko imaš ti izpit v roki še ne pomeni da znaš voziti. Razlika med 150 skuterjem in smrtonosnim motorjem je v tem, da prvega kupi človek, ki ga uporablja kot prevozno sredstvo drugega pa adrenalinski odvisnik. In tudi tebe niso učili v avtošoli voziti 200km/h. Poleg tega koliko avtošol vidiš učiti praktično vožnjo motorja v dežju? Pa se tudi včasih zgodi, da te ujame nepričakovano ampak te ure nisi opravil? Potem tvoja vozniška ne velja, se po dežju voziš brez izpita?

      Ne zapenjaj se v nepotrebne detajle. V vsakem primeru lahko voziš motor samo 8000€ moraš odšteti in imaš piaggio MP3 LT.

       

    • D DavidS

      Ummm.....v bistvu je izpitna vožnja namenjena temu, da tam dokažeš, da znaš voziti, in potem dobiš izpit.

       

      Tako da, da, to da imaš izpit, pomeni za znaš voziti.

    • G Gr8_1

      Če bi bilo to res potem ne bi bilo potrebno, ko že imaš vozniško DOVOLJENJE opravljati še tečaj varne vožnje, psihološke delavnice, doplačati pri zavarovanju za mladega voznika, pri motorju omejitve glede na starost. Čeprav so ti dali izpit ti nekako ne zaupajo, da znaš voziti.

      Tudi izobrazbo dobiš potrjeno, vendar to še ne pomeni, da znaš delati.