Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Cena vinjete glede na višino porabe goriva oz. glede na okoljsko škodo

2599 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se cena vinjet oblikuje glede na višino porabe goriva posameznega vozila oz. glede na okoljsko škodo, ki jo posamezno vozilo povzroči v primeru vožnje. Recimo uvedba razredov porabe goriva oz. izpuste CO2 (od-do) in glede na te razrede cene vinjet. Primer: www.volkswagen.si/svetovanje_nakup/priro_nik_o_var_ni_porabi_goriva_in_emisijah_co2/seznam_vozil_s_podatki_o_porabi_goriva_in_izpustih_co2 Z mojim predlogom bi bili na boljšem predvsem tisti državljani, ki imajo slabše avtomobile in so okvirno revnejši, ter jih bo nova predlagana cena vinjet s strani vlade najbolj obremenila. Razmerje bi lahko postavili recimo v 5 razredih: od 50 EUR za tista vozila, ki ustvarijo najmanj CO2, do 500 EUR za tista, ki ustvarijo največ CO2. Tako bi plačali več za vinjeto predvsem tisti, ki imajo vozila, ki porabijo veliko goriva in proizvedejo veliko CO2 in so neredko dražja, manj pa tisti, ki že itaq težko plačajo in imajo okvirno slabša vozila, ki proizvedejo manj CO2. Podoben kriterij kot pri davku na vozila, na primer: cekin.si/clanek/davki/katere-avtomobile-bo-novi-davek-podrazil.html

Ceno vinjet bi torej lahko vezali na porabo goriva oz. izpuste CO2 posameznega vozila, neglede na to ali bi z zbranimi sredstvi obnavljali ceste ali ne. Sedanji predlagan ukrep vlade vzpodbuja to, da se proizvaja avtomobile nižje višine in obremenitve na cesto. Moj predlog vzpodbuja precej več kot le to: Imel bi vsaj 5 bistvenih prednostnih posledic: 1. Posamezniki bi dodatno stremeli v nakup vozil, ki imajo čim manjšo porabo goriva, s tem osebno privarčevali pri nakupu goriva 2. Proizvajalce in prodajalce vozil bi dodatno vzpodbudili, da stremijo k proizvodnji in prodaji vozil z majho porabo 3. Slovenija bi ustvarila manj izpustov in tako plačala manj okoljskih penalov 4. Zaradi manj izpustov bi se izboljšal zrak v mestih oz. v okolju, kar bi vpivalo na zdravje in počutje prebivalstva 5. Vzpodbudili bi kupovanje električnih avtomobilov ipd, ki bi lahko padli v najnižji razred porabe in cene vinjet; družba pa bi s tem postajala nizkoogljična, kar jo zavezujejo različne obstoječe mednarodne pogodbe. Oz. cene vinjet za električne avtomobile ipd, bi eventuelno dorekli. lp

1 glas

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR anekdota 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 22. 9. 2013 | 01:42:56

Cena vinjete glede na višino porabe goriva

Predlagam vladi, da se cena vinjet oblikuje glede na višino porabe goriva posameznega vozila oz. glede na okoljsko škodo, ki jo posamezno vozilo povzroči v primeru vožnje. Recimo uvedba razredov porabe goriva (od-do) in glede na te razrede cene vinjet. Tak način bi imel vsaj 5 bistvenih prednostnih posledic: 1. Posamezniki bi dodatno stremeli v nakup vozil, ki imajo čim manjšo porabo goriva, s tem osebno privarčevali pri nakupu goriva 2. Proizvajalce in prodajalce vozil bi dodatno vzpodbudili, da stremijo k proizvodnji in prodaji vozil z majho porabo 3. Slovenija bi ustvarila manj izpustov in tako plačala manj okoljskih penalov 4. Zaradi manj izpustov bi se izboljšal zrak v mestih oz. v okolju, kar bi vpivalo na zdravje in počutje prebivalstva 5. Vzpodbudili bi kupovanje električnih avtomobilov ipd, ki bi tako padli v najnižji razred porabe in cene vinjet; družba pa bi s tem postajala nizkoogljična, kar jo zavezujemo različne obstoječe mednarodne pogodbe. Oz. cene vinjet za električne avtomobile bi eventuelno dorekli. lp

Verzija predloga z dne, 24. 9. 2013 | 21:12:14

Cena vinjete glede na višino porabe goriva

Predlagam vladi, da se cena vinjet oblikuje glede na višino porabe goriva posameznega vozila oz. glede na okoljsko škodo, ki jo posamezno vozilo povzroči v primeru vožnje. Recimo uvedba razredov porabe goriva (od-do) in glede na te razrede cene vinjet. Tak način bi imel vsaj 5 bistvenih prednostnih posledic: 1. Posamezniki bi dodatno stremeli v nakup vozil, ki imajo čim manjšo porabo goriva, s tem osebno privarčevali pri nakupu goriva 2. Proizvajalce in prodajalce vozil bi dodatno vzpodbudili, da stremijo k proizvodnji in prodaji vozil z majho porabo 3. Slovenija bi ustvarila manj izpustov in tako plačala manj okoljskih penalov 4. Zaradi manj izpustov bi se izboljšal zrak v mestih oz. v okolju, kar bi vpivalo na zdravje in počutje prebivalstva 5. Vzpodbudili bi kupovanje električnih avtomobilov ipd, ki bi lahko padli v najnižji razred porabe in cene vinjet; družba pa bi s tem postajala nizkoogljična, kar jo zavezujejo različne obstoječe mednarodne pogodbe. Oz. cene vinjet za električne avtomobile ipd, bi eventuelno dorekli. lp

Verzija predloga z dne, 26. 9. 2013 | 01:46:09

Cena vinjete glede na višino porabe goriva oz. glede na okoljsko škodo

Predlagam vladi, da se cena vinjet oblikuje glede na višino porabe goriva posameznega vozila oz. glede na okoljsko škodo, ki jo posamezno vozilo povzroči v primeru vožnje. Recimo uvedba razredov porabe goriva (od-do) in glede na te razrede cene vinjet. Tak način bi imel vsaj 5 bistvenih prednostnih posledic: 1. Posamezniki bi dodatno stremeli v nakup vozil, ki imajo čim manjšo porabo goriva, s tem osebno privarčevali pri nakupu goriva 2. Proizvajalce in prodajalce vozil bi dodatno vzpodbudili, da stremijo k proizvodnji in prodaji vozil z majho porabo 3. Slovenija bi ustvarila manj izpustov in tako plačala manj okoljskih penalov 4. Zaradi manj izpustov bi se izboljšal zrak v mestih oz. v okolju, kar bi vpivalo na zdravje in počutje prebivalstva 5. Vzpodbudili bi kupovanje električnih avtomobilov ipd, ki bi lahko padli v najnižji razred porabe in cene vinjet; družba pa bi s tem postajala nizkoogljična, kar jo zavezujejo različne obstoječe mednarodne pogodbe. Oz. cene vinjet za električne avtomobile ipd, bi eventuelno dorekli. lp

Verzija predloga z dne, 26. 9. 2013 | 02:14:04

Cena vinjete glede na višino porabe goriva oz. glede na okoljsko škodo

Predlagam vladi, da se cena vinjet oblikuje glede na višino porabe goriva posameznega vozila oz. glede na okoljsko škodo, ki jo posamezno vozilo povzroči v primeru vožnje. Recimo uvedba razredov porabe goriva oz. izpuste CO2 (od-do) in glede na te razrede cene vinjet. Primer: www.volkswagen.si/svetovanje_nakup/priro_nik_o_var_ni_porabi_goriva_in_emisijah_co2/seznam_vozil_s_podatki_o_porabi_goriva_in_izpustih_co2 Tak način bi imel vsaj 5 bistvenih prednostnih posledic: 1. Posamezniki bi dodatno stremeli v nakup vozil, ki imajo čim manjšo porabo goriva, s tem osebno privarčevali pri nakupu goriva 2. Proizvajalce in prodajalce vozil bi dodatno vzpodbudili, da stremijo k proizvodnji in prodaji vozil z majho porabo 3. Slovenija bi ustvarila manj izpustov in tako plačala manj okoljskih penalov 4. Zaradi manj izpustov bi se izboljšal zrak v mestih oz. v okolju, kar bi vpivalo na zdravje in počutje prebivalstva 5. Vzpodbudili bi kupovanje električnih avtomobilov ipd, ki bi lahko padli v najnižji razred porabe in cene vinjet; družba pa bi s tem postajala nizkoogljična, kar jo zavezujejo različne obstoječe mednarodne pogodbe. Oz. cene vinjet za električne avtomobile ipd, bi eventuelno dorekli. lp

Komentarji