Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izpit za motorno kolo do 200 kubikov za vse izkušene z B kategorijo

5534 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se usmeri kot večina Evropskih držav kjer lahko izkušeni vozniki(npr po petih letih) s kategorijo B vozijo motorna kolesa do 125 ali 200ccm. Pri tem imajo vsi manj nesreč kot pri nas.

Kaj bi naredili s tem:

- Povečali prodajo motornih koles (NUJNO POTREBUJEMO POTROŠNJO!!!!)-VISOKI ZNESKI DDV-ja

- povečali varnost tistim, ki se prevažajo s 50 kubičnimi po vpadnicah z max 45km/h in jih prehitevajo avtobusi in tovornjaki, kar je SMRTNO nevarno

- zmanjšali CO2, saj bi se jih več odločilo za dnevni prevoz raje z motorjem kot avtomobilom kateri občutno več potroši goriva

-dobili več prostih parkirnih mest za osebne avtomobile v mestih

Največji nesmisel pa je da npr v Italiji, Nemčiji, Avstriji,...rentaš motorno kolo do 200ccm in se tam lahko voziš v Sloveniji pa ne. Spet služijo neke vmesne organizacije po nepotrebnem. In še nelegalnega odpiranja 50 kubičnih motorjev več ne bi bilo.

28 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V VEČKEŠA 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) je določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.

Taka ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih, čeprav le ta omogoča izjemo, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalente tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih koles kategorije A1. Izjema je bila v direktivo vneseno zgolj zaradi ureditve v nekaterih državah članicah Evropske unije, ki so to izjemo že imele, pri čemer pa Evropska komisija takšni ureditvi ni naklonjena. Zaradi varnostnih razlogov so bili z direktivo zvišani starostni pogoji za pridobitev pravice do vožnje motornih koles in postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije brez omejitve.

Potrebno je izpostaviti, da pravica do vožnje motornih vozil kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B velja izključno na nacionalnem ozemlju, te kategorije države ne vpisujejo v vozniška dovoljenja, ampak pridobljena kategorija B daje imetnikom samo pravico do vožnje lahkih motornih koles (A1).

To pomeni, da ZVoz ne more določati, da vozniško dovoljenje za kategorijo B vključuje tudi dovoljenja za vožnjo vozil kategorije G, AM in A1, saj se kategorija A1 v skladu z direktivo ne vpisuje v vozniško dovoljenje.

Avtomatično priznavanje pravice do vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B je tudi predvsem iz varnostnega vidika nesprejemljivo, kajti tehnika vožnje in obvladovanje motornega kolesa se bistveno razlikuje od tehnike vožnje osebnega avtomobila oziroma motornega vozila B kategorije. Glede na podatke statistike je največji delež prometnih nesreč (s smrtnim izidom in težjimi telesnimi poškodbami) povzročenih z motornimi kolesi pri starosti voznikov od 18-34 let. To pa je ravno starost primerna oz. ustrezna za vožnjo vozil A1 kategorije. Zato je z ZVoz določeno postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije (brez omejitev), in sicer preko kategorije A1 in A2 (pri tem je potrebno zadostiti pogojem kot so ustrezna starost, ustrezne izkušnje z vožnjo motornih koles in dodatno opravljanje praktičnega dela vozniškega izpita ustrezne kategorije).

Poleg tega obstaja tudi razlika med kolesi z motorjem (AM kategorije, ki jo lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja B kategorije), katerega hitrost je konstrukcijsko omejena na 45 km/h in motornimi kolesi kategorije A1, katerih hitrost lahko presega 100 km/h. Iz teh razlogov se tudi usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil.

Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da zaradi varnostnega vidika, predpisi v Republiki Sloveniji s področja varnosti cestnega prometa niso nikoli določali možnosti vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Priloge:

Komentarji




  • V VEČKEŠA

    hvala za podporo, res se mi zdi, da se izkušeni(pametnejši) vozniki npr nad 25 let lahko vozijo z vsakim motorjem ki ima končno hitrost 70-100kmh, saj toliko roko na srce grejo sedaj skoraj vsi "odprti" 50ccm skuterji.

    • D DavidS

      Že 125cc motocikli gredo tudi čez 150km/h.....moje mnenje je pač, da ni varno dati takšnih vozil v upravljanje ljudem, brez da bi od njih zahtevali, da pokažejo, da jih znajo voziti.

    • j janez78

      No že, ampak takšno dokazovanje znana nikakor ne more stati min 800€. To je srž težave. Določen lobi si je tukaj odrezal prevelik kos pogače.

      Za varnost pa tako skrbi vsak zase. Izpit ti še ne pomeni da znaš voziti!!!

    • D DavidS

      Se strinjam. Preizkus znanja mora imeti razumno ceno (pa saj ne stane 800 EUR).

       

      To, da imaš izpit, pa mora pomeniti, da znaš voziti. Drugače nima smisla, da sploh imamo sistem izdajanj vozniških dovoljenj.

  • D DavidS

    Vožnja motorja je nekaj čisto drugega, kot vožnja avtomobila.

    Sam imam izpit B kategorije že skoraj 20 let, pa niti približno nisem sposoben varno peljati motornega kolesa. Tudi traktorja nisem, in se mi zdi nesmiselno, da sem takrat, ko sem naredil izpit za B, dobil avtomatsko zraven še traktor.

     

    Tudi argument s potrošnjo je zgrešen. Kaj pa Sloveniji koristi, če kupujemo motorna kolesa? To je le denar, ki odteka iz države, saj domače proizvodnje ni. Z narodnogospodarskega vidika gre torej za negativen ukrep.

     

    • V VEČKEŠA

      najboljše je da, se uredi v tem primeru šola varne vožnje npr 2 uri na poligonu. Kaj pa je dejansko skuter do 125 ccm? Eno malo težje kolo, če pa tega ne znamo vozit potem tudi hodit ne znamo. Eni so kolesarji, drugi pa niso. Zato se tudi na motor še vedno vsak ne bo vsedel še naprej. Ostali pa morajo za brezvezen izpit plačati dodatnih 1000Eur, kamor spadajo tudi 50ccm mopedi!

      Denar se odteka OK, kaj pa bomo ustanovili fabrike- kdo pa bo pri tej koruptivni državi kaj vložil iz tujine, v glavnem vsi bežijo ven. Ne sanjajte, začne se pri majhnjih spremembah in ta je dobra verjemite, da razvite države tega v Evropi drugače ne bi imele tako urejeno.

    • M Miki123

      Res je, da je vožnja motorja nekaj drugega kot pa vožnja avtomobila, toda koliko časa pa traja, da se privadiš na motor? Malo vaje, pa je. Vse je odvisno od posameznika in njegove naravnanosti do tveganja.Sicer že sedaj pri B kategoriji pripada tudi AM oz. H, do 45 km/h, 50 ccm, kar je po eni strani spet tvegano, saj mnogi podcenjujejo varnost in po nepotrebnem predelujejo motorje, ki so konstrukcijsko zgrajeni za nižje hitrosti, na višje (potem gre mali motorček skoraj 100 ali več kmh, zavore so pa slabe, kdo bo odgovarjal za nesrečo?). Že skuterji so izpodrinili slovenski moped (Tomos). Zakaj? Gotovo ne zaradi zanesljivosti in ergonomije, temveč zaradi lažje predelave na višjo hitrost. Prav zato je bolje, da se zviša omejitev glede moči motorja, da se s tem poskrbi za varnost, hkrati pa je potrebno bolje promovirati uporabo zaščitne opreme in opozarjati ostale udeležence na motoriste.

    • D DavidS

      In v čem je potem problem, če je potrebno za vožnjo motorja le malo vaje, in če tisti, ki ne zna voziti motorja tudi hoditi ne zna?

      Malo doma povadite, in idite na izpit....sama izpitna vožnja pa res ni tako draga.

       

      Logika, po kateri iz "v Slovenijo ne bo nihče vlagal" pridete na "splača se vzpodbujati uvoz potrošnega blaga" pa je blago rečeno čudna. Ravno tako, kot logika, da če dvignemo moč motorja, ki ga je dovoljeno voziti brez opravljenega izpita, bo s tem vse sklupaj bolj varno. Dajmo potem dovoliti, da 16-letni mladci brez izpita vozijo zverine z 200KM, pa bom vse skupaj popolnoma varno?

    • Y Yonc

      Problem je, ker stane izpit vsaj 1000 eur!

       

      Že 25 let imam vozniški izpit za avto, pred tem sem 10 let vozila moped 50 ccm (in mimogrede nobene kazenske točke).

      Zdaj bi se rada zaradi rentabilnosti (in ekologije!) peljala s kakim 125 ccm skuterjem, ker se je z mopedom resnično nevarno peljati izven naselij, ker te vsi prehitevajo. Pa bi morala zato iti delat celoten izpit.

      Priznajo mi samo izpit iz prve pomoči, vse ostalo bi morala delati na novo. Celo tečaj za CPP, ne samo izpit. In 20 ur vožnje, ker je obveznih 20 ur. To je nonsens, saj menda že znam vozit po križiščih, avtocestah itd. Tudi zdravniški pregled moram naredit, čeprav me za avto do 80 leta ne bo noben po nič vprašal al sploh še kaj vidim ali ne.

      Cena ure je pa za motor dražja kot za avto, saj si moraš sposoditi motor in avto (spremljevalni) in najeti inštruktorja.

       

      Da ne govorimo, da vse to velja tudi za izpit za mopede, s čimer so popolnoma zatrli mlado generacijo (in tovarno Tomos zraven!).

       

      Tako da absolutno podpiram predlog, se pa strinjam, da bi lahko voznikom z B kategorijo predpisali npr 4 ure vožnje z motorjem, da se naučiš z njim ravnati (zaviranje, izogibanje oviri), tako kot imajo v Italiji.

       

    • V VEČKEŠA

       

       

      zgrežil si bistvo s tem 16 letnikom...: IZKUŠENIM VOZNIKOM KI IMAJO B KATEGORIJO- to pomeni npr nekaj let 5 ali 10, ne vem...

      Človek ki ni bil na kolesu na primer 20 let tudi ne bo šel na najprometnejšo cesto najprej kolesarit, ampak vadit na pločnik, izpit za kolo pa ima vsak, ne?

       

    • D DavidS

      Se strinjam, da je napaka, da je zadeva tako draga.

      In če boste predlagali, da se naj zadeva poceni (recimo tako, da lahko kdorkoli pristopi k opravljanju izpita, ne glede na to, koliko ur vožnje ima opravljenih v avtošoli, in bi bil ), bom z veseljem glasoval za. Ne vidim namreč nobenega pametnega razloga, zakaj tak človek, kot ste očitno vi, ne bi mogel priti na izpitni center, in reči "dober dan, jaz bi opravljal izpit za A kategorijo", in bi dobili v roke pole, jih rešili, potem pa se še eno uro zapeljali naokrog, da dokažete, da znate upravljati z motorjem....strošek bi bil recimo 30-50 EUR.

       

      To, da lahko brez opravljenega izpita vozimo vozila, ki presegajo maksimalno dovoljeno hitrost na avtocestah, se mi pač ne zdi dobra ideja.

    • D DavidS

      Vi ste zgrešili bistvo, ki sem ga želel povedati s 16-letnikom.

      Če dovoljenje za vožnjo močnejših motorjev brez izpita pomeni "večjo varnost", potem dajmo dovoliti vsem voziti vsa motorna kolesa brez opravljanja izpita, in bo še bolj varno.

       

      23-letnik, ki ima 5 let izpit za B kategorijo, in še v življenju ni sedel na motor (pa še avto vozi 2x mesečno, ker je študent, in nima avta, po mestu se pa vozi z busom), namreč ni nič spretnejši na motorju, kot en 16-letni mulc, ki se že 3 leta vozi okrog z mopedom.

      Izkušnje v vožnji avtomobila so za motor bore malo vredne.

  • M Miki123

    Podpiram tvoj predlog, saj je že skrajni čas, da se to uredi tudi pri nam.