zaporniki vs oskrbovanci domov za starejše
predlagam da se sprejme ukrepe, ki bodo spremenili tole situacijo:
Za zdravstveno nego starejših 14 evrov, za oskrbo zapornikov pa več kot 80
predlagam da se sprejme ukrepe, ki bodo spremenili tole situacijo:
Za zdravstveno nego starejših 14 evrov, za oskrbo zapornikov pa več kot 80
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za pravosodje
Pravilnik o metodologiji za oblikovanje cen socialno varstvenih storitev določa osnovne elemente stroškov storitev in njihova medsebojna razmerja ter določa standarde posameznih stroškov. Osnova za določitev cene je strošek storitve, ki ga sestavljajo elementi za oblikovanje cen: stroški dela, stroški materiala in storitev, stroški amortizacije, stroški investicijskega vzdrževanja, lahko pa tudi stroški financiranja. Metodologija standardizira stroške dela in stroške izdatkov za blago in storitve.
Povprečna cena oskrbe I v domovih za starejše brez posameznih elementov nadstandarda znaša 17,13 evrov, oskrbe II 21,93 evrov, oskrbe IIIa 26,73 evrov in oskrbe IIIb 30,90 evrov. Cene oskrbe v domovih s koncesijo so okoli 30 odstotkov višje.
Cene osnovne in socialne oskrbe v domovih plačujejo uporabniki oziroma njihovi svojci. Če to presega njihovo plačilno sposobnost nastopi kot plačnih občina. V zvezi s cenami domov za starejše je potrebno dodatno pojasniti, da je k cenam osnovne in socialne oskrbe potrebno prišteti tudi sredstva za zdravstveno oskrbo stanovalcev domov, ki jih domovom plačuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Ta sredstva znašajo v povprečju okoli 14 evrov na stanovalca. ZZZS prav tako financira splošne zdravstvene ambulante v DSO v letnem znesku okoli 7.568.000 evrov (cca 1,2 evra na stanovalca), kar vse je potrebno upoštevati, ko govorimo o ceni oskrbe v domovih za starejše.
Stroški oskrbnega dne osebe na prestajanju kazni zapora pa so izračunani tako, da je višina vseh proračunskih sredstev Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij deljena s številom koledarskih dni in povprečnim številom zaprtih oseb. V oskrbni dan so vključeni vsi stroški zapornega sistema, od plač, investicij, materialnih stroškov, izobraževanja, zdravstvenega varstva, stroškov živil in tako naprej. V letu 2010 je cena oskrbnega dne znašala 86 evrov, leta 2011 83 evrov in leta 2012 67 evrov. Razlika v ceni oskrbnega dne je posledica števila zaprtih oseb, torej večje število zaprtih oseb, nižja je cena oskrbnega dne za zaprto osebo.
Metodologija, po kateri je torej pripravljen izračun cene oskrbnega dne na zaprto osebo, temelji na tem, da so vključeni vsi stroški zaporskega sistema, dejansko pa to ne pomeni, da bi izvršitev dneva zapora za konkretno zaprto osebo dejansko stala npr. 67 evrov dnevno, temveč je 67 evrov povprečen strošek celotnega zaporskega sistema, preračunan na zaprto osebo.
Glede na vse navedeno ministrstvo za pravosodje ugotavlja, da predlog vsebuje netočne podatke, saj je cena oskrbnega dne v domu starejših dejansko bistveno višja od tiste navedene v predlogu. Poleg tega pa so odstopanja v višini cene oskrbnega dne v domu starejših in oskrbnega dne v zavodu za prestajanje zaporne kazni tudi posledica specifike področij, različnih metod in faktorjev uporabljenih pri izračunu.
Ministrstvo za pravosodje zaključuje, da je predlog, posredovan preko spletnega orodja predalgam.vladi.si osnovan na pomanjkljivih dejstvih in glede na zgoraj navedeno neutemeljen.
zaporniki vs zdravstveni oskrbovanci
predlagam da se sprejme ukrepe, ki bodo spremenili tole situacijo:
Za zdravstveno nego starejših 14 evrov, za oskrbo zapornikov pa več kot 80