8. 10. 2013
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
V skladu z navedenim vas obveščamo, da smo na Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve s spletnega portala Predlagam.vladi do sedaj prejeli že precejšnje število predlogov, povezanih bodisi z ukinitvijo ali reorganizacijo Zavoda RS za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod), bodisi z zmanjševanjem števila v njem zaposlenih javnih uslužbencev, o čemer smo vam posredovali tako podatke o ureditvi v veljavni zakonodaji kot naša stališča ter informacije o morebitnih ukrepih za izboljšanje delovanja zavoda in kakovosti dela svetovalcev zaposlitve. Jasno se zavedamo, da so odzivi družbe na sedanje težke razmere na trgu dela upravičeno negativni, z ozirom na to pa sta jeza in razočaranje ljudi, ki so izgubili delo ali se jim izguba službe obeta v bližnji prihodnosti, neizogibna. Ne glede na navedeno pa smo prepričani, da se vsi zavedamo, da delovna mesta ustvarjajo izključno delodajalci v zasebnem sektorju, država pa je po eni strani dolžna zagotoviti čim ugodnejše poslovno okolje ter pogoje zaposlovanja, po drugi strani pa lahko k odpiranju novih ali ohranjanju obstoječih delovnih mest pripomore zgolj s finančnimi spodbudami delodajalcem, bodisi v obliki pomoči pri zagonu dejavnosti (resor gospodarstva), bodisi v obliki subvencioniranja zaposlovanja in drugih ukrepov aktivne politike zaposlovanja (resor tukajšnjega ministrstva)
V zvezi s konkretnim predlogom vam sporočamo, da nanj s strokovnega vidika ni mogoče podati oziroma zavzeti nekega argumentiranega stališča; po naši presoji niti ne gre za predlog, ampak bolj za posplošen odziv na trenutno politično in gospodarsko situacijo ter iz nje izhajajoče dogodke, do katerih pa se na tem mestu ne moremo in ne nameravamo opredeljevati.
Zavod, katerega položaj in pristojnosti določa Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12-ZUJF, 21/13, 63/13-ZIUPTDSV in 63/13; v nadaljevanju: ZUTD) v členih od 73 do 84, je osrednja javna institucija na trgu dela in je kot javni zavod organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki posredovanja zaposlitev in zaposlitvenega svetovanja, izvajanja vseživljenjske karierne orientacije, izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti, izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja, poleg tega pa tudi izdelave analitičnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti. Kot osrednja javna ustanova na trgu dela z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije in je ključni organ za izvrševanje politike Vlade Republike Slovenije v zvezi s posledicami, ki jih je na slovenskem trgu dela povzročila svetovna recesija. Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja ključen vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve in nikakor ne predstavlja samo (neučinkovitega) servisa za posredovanje zaposlitev.
Glede očitka o umetnem zmanjševanju uradne brezposelnosti s črtanjem brezposelnih oseb iz evidence brezposelnih lahko povemo, da je zakonska podlaga za prenehanje vodenja v evidenci brezposelnih oseb določena v prvem odstavku 129. členu ZUTD. Uradne osebe, ki na zavodu vodijo zadevne upravne postopke, so dolžne ravnati v skladu z določeno pravno podlago ter v nobenem primeru ne odločajo arbitrarno. V skladu z določili Zakona o splošnem upravnem postopku, ki se uporablja kot procesni predpis, pa ima zoper odločbo o prenehanju vodenja v evidenci brezposelnih oseb vsaka brezposelna oseba možnost izkoriščenja pravnega sredstva.
Prav tako ni uresničljiv predlog o zmanjšanju števila zaposlenih na zavodu, ki bi bilo proporcionalno zmanjšanju števila delovnih mest v gospodarstvu, tako z vidika zakonske ureditve zaposlovanja javnih uslužbencev kot tudi s praktičnega vidika, saj zmanjšanje števila zaposlenih v gospodarstvu za zavod pomeni le višji priliv brezposelnih oseb in posledično (ob praktično nespremenjeni kadrovski zasedbi) izredno povečan obseg dela. Je pa že in v nadalje še bo število javnih uslužbencev, zaposlenih v zavodu, v primerjavi z zadnjimi leti kljub večjemu obsegu dela upadalo, kar je posledica kadrovskega načrta Vlade RS.
V sled navedenega menimo, da si je v prihodnje treba prizadevati za večjo učinkovitost delovanja zavoda, medtem ko ukinitev zavoda po našem mnenju v obstoječem gospodarskem in socialnem položaju, v kakršnem se nahaja Republika Slovenija, ne bi bila niti smiselna niti koristna. Poleg tega ni nepomembno dejstvo, da bi vsaka takšna sprememba terjala tudi zagotovitev širokega političnega ter družbenega konsenza in ne nazadnje politično odločitev o njihovi implementaciji na najvišji ravni. Z ozirom na navedeno se o podanem predlogu, ki je zelo posplošen in premalo natančno razdelan, konkretneje ne moremo opredeliti.
Pozdravljeni
Eden od mnogih primerov zlorabe brezposlenih za brezplačno pridobivanje storitev s strani brezposlenih.
www.mojedelo.com/oblikovalce&
Podjetje da v ponudbo dela za oblikovalca logotipov, hkrati pa pričakuje, da bodo brezposleni pošiljali prošje za delo z logotipi, osnutki, primeri... in tako pridobi ideje brezplačno.
Med drugim je tako redno počelo podjetje Mobitel in še počne.
lp
Pozdravljeni
Komentiram odziv vlade - citiram najprej vladin del besedila:
"Zavod, katerega položaj in pristojnosti določa Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12-ZUJF, 21/13, 63/13-ZIUPTDSV in 63/13; v nadaljevanju: ZUTD) v členih od 73 do 84, je osrednja javna institucija na trgu dela in je kot javni zavod organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki posredovanja zaposlitev in zaposlitvenega svetovanja, izvajanja vseživljenjske karierne orientacije, izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti, izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja, poleg tega pa tudi izdelave analitičnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti. Kot osrednja javna ustanova na trgu dela z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije in je ključni organ za izvrševanje politike Vlade Republike Slovenije v zvezi s posledicami, ki jih je na slovenskem trgu dela povzročila svetovna recesija. Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja ključen vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve in nikakor ne predstavlja samo (neučinkovitega) servisa za posredovanje zaposlitev."
Komentar:
Zelo podobno ponavlja opis nalog ZRSZ izpred nekaj let, ki sem ga v komentarjih že citiral.
Po tem komentarju mi je postalo jasno, da od Ministrstva za delo ne morem pričakovati širega razmišjanja in razumevaja problema, razen, če se spreneveda.
- ZRSZ zelo slabo izvaja zaposlitveno svetovanje. Očitno, sicer ne bi bilo več kot 100.000 brezposlenih.
ZRSZ nima idej o tem, kako bi masam ljudi pomagali do zaposlitve, kako bi maso ljudi mobilizirali drugače kot prek utečenih načinov, ki se v večini izkazujejo kot nezadovoljivi v obstoječi situaciji. - (TO JE BISTVO!).
Tudi posamaznikom razen redkih izjem ne znajo pomagati drugače kot z zastarelimi neučinkovitimi šablonami o tem kako do dela. Priznavajo, da se večina ljudi zaposli prek poznanstev in le zelo redki s pomočjo ZRSZ.
Naslanjajo na neke kvazi tehike in načine, ki so veljali še v času večje zaposljivosti, v prejšnjem stoletju, ki pa so v zelo veliki meri neuspešni, saj je ljudi, ki si želijo delati a ne vedo kako, v obstoječi situaciji preveč. Tako je njihova kvazi strokovnost, ki se jo meri s kvazi merili brezpredmetna, saj se jo ne zna uporabiti v PRAKSI zato, da bi brezposleni dobili zaposlitev; da bi jim ponudili ideje o tem kako do zaposlitve in posledično priložnosti za zaposlitve, ter tako dejansko zmanjšali brezposlenost.
Strokovnost je zadovoljiva takrat, ko se jo lahko uporabi praksi v obstoječih razmerah, torej ustvariti delo in zaposlitve iz realnih potreb, ki jih družba ima. Ker ZRSZ tega NE zna in zato NE počne, je bolj kot ne v prostoru nepotreben. Posredovanje dela, ki mu gre v prid, pa se lahko reši z elektronskim sistemom, ki bi bil dosti cenejši in ZRSZ praktično niti ne potrebujemo. Recimo portal mojedelo.si in drugi imajo prav tako bazo zaposlitev, ki je brezplačna. Če ZRSZ ne bi bilo, bi se delodajalci in brezposelni obračali pač več nanje oz. drugam, a predvsem NE na račun davkoplačevalskega denarja. ZRSZ je tako predvsem stvar javnega sektorja, ki zakonsko mora objavljati prosta delovna mesta javno navkljub temu, da delovna mesta neredko sploh niso zares prosta, a se zakonsko pač mora podati javni razpis.
- ZRSZ se zelo slabo ukvarja z vseživljensko kariero posameznika, sicer ne bi bilo več kot 100.000 brezposlenih, ki bi opravljali tudi delo izven njihove poklicne usmeritve. Skratka nesmiselno je to sploh pisati. Očitno se zdi, da je predstavnik Ministrstva na predlog vladi deloma odgovoril tako, da je prepisal naloge ZRSZ brez, da bi dejansko vedel kaj pomenijo. Hudo je že to, da se sploh gleda in razume zaposlovanje skozi kariero posameznika v času, ki zaradi pretekle slabe izobraževalne politike vse bolj zahteva prekvalifikacijo velikega števila ljudi v enega ali celo več poklicev, ter zaradi vedno večjih družbenih sprememb na različnih področjih (recimo ekologiji).
Sicer pa se je s kariero posameznika morda smiselno najprej ukvarjati takrat, ko je oseba mlada, ne pa mlade šolati v poklice, ki ne bodo zaposljivi in tako posledično ustvarjati slabe družbene naložbe v katere je bilo vlagano 25-30 let znanja, časa, družbenega denarja in energije v mnogoštevilčne posameznike, ki naposled navkljub končanem šolanju ne dobijo zaposlitve in se tudi zato rajši odpravijo za kruhov v tujino.
Kariera posameznika je najprej stvar usmeritve družbe in države. Dokler pa se gremo kapitalizem in smo tako zelo odvisni od tujih trgov pomeni, da lahko govorimo predvsem o začasnih karierah, ki jih bodo narekovali ti, ne pa tistih trajnostnih karierah, v katerih bomo Slovenci predvsem samozadostni in bi to prinašalo za ljudi dejanske trajnostne vseživljenjske kariere. Recimo biti eko kmet, biti gozdar v Sloveniji, ki je pokrita z gozdovi, izdelovati lesne izdelke, biti turističi delavec, biti strokovnjak za sončne in veterne elektrarne, graditi eko hiše in eko obnavljati stavbe v bolj ekološke, vzdrževati in skrbeti za vodne sisteme ipd. Govoriti o karieri, brez trajnostnih zaposlitev je smešno.
- Analitika ZRSZ je zelo slaba, sicer bi predvidela, da bo veliko brezposelnih in bi preventivno ukrepali, da brezposlenih ne bi bilo toliko kot sedaj. Povezali bi se z gospodarstvom in izobraževalnimi inštitucijami in delovali za prihodnost tako, da brezposlenih ne bi bilo veliko. Vključno z vsemi predhodnimi vladami RS. Torej analitike, ki v praksi NE deluje ali ljudi, ki temu primerno ne znajo ukrepati ne potrebujemo, kljub temu smo jo verjetno veliko plačali. Prav tako so slaba strokovna gradiva, sicer bi s temi gradivi zadovoljivo pomagali, da bi bilo brezposlenih manj. Hkrati pa strokovna gradiva ne govorijo o tem, kako bi iz brezposlenih ustvarili ljudi polne idej, ki bi posledično prinašale nove zaposlitve. ZRSZ NI center zavesti, ki bi podajal trajnostne rešitve za brezposelne. Je predvsem posrednik, vezni člen, ki pa z delom ne opravičuje prejetih davkoplačevalskih sredstev.
V tem času elektronike na delavnicah za brezposelne, ki jih organizira ZRSZ še vedno prikazujejo film iz časov socializma, ki je milo rečeno porazen in brezposelne vspodbuja v klečeplazenje do delodajalcev, v ljudi brez hrbtenice. Glavno sporočilo filma je kako se ugajati delodajalcu, da boš dobil službo. Po mnenju "strokovnjakov" zaposlenih v ZRSZ je to očitno zelo primerno in pravi način kako pridobiti delo. Sramotno je, da zato davkoplačevalci plačujemo "strokovnjake".
- ZRSZ nepomembno prispeva k zaposlovanju ljudi, saj je v Sloveniji očitno še vedno več kot 100.000 brezposlenih oseb. ZRSZ ni ZARES omogočil delo mnogim ljudem. Sami povsem odkrito priznavajo, da se s posredovanjem ZRSZ zaposli zelo malo ljudi, ter da večina ljudi dobi delo prek poznanstev. Če ZRSZ ne bi bilo, bi se vsa ponudba dela prenesla na privatne ponudnike ali pa bi se ustvaril alternativni portal; skratka pretočna in ažurirana baza informacij, kjer bi delodajalci in brezposleni komunicirali in izmenjavali informacije BREZ, da trošimo davkoplačevalski denar. Del kompetenc, ki jih opravlja ZRSZ, pa bi se lahko prenesel na CSD-je, ki bi lahko zaposlil del kadra na ZRSZ. V mislih imam predvsem evidenco in denarno podporo s strani ZRSZ.
- Posledico - stanje brezposlenosti ni povzročila svetovna recesija, saj je recesija le posledica neprimernega delovanja! Povzročile so jo vlade, slovenski intelektualci, ki so molčali ali pa premalo vedeli, razni rektorji univerz in šol, ki se rajši primerjajo z uvrstitvami na mednarodnih lestvicah s tujimi šolami, kot pa izobražujejo z roko v roki z gospodarstvom in dejanskimi potrebami družbe, vključno s PREKVALIFIKACIJAMI brezposelnih, ob tem pa še gospodarstveniki. Vsi ti NISO znali predvideti recesije in se temu primerno pripraviti ter usmeriti. Preprosto zato, ker so bili slabi gospodarji!
Če smo tako zelo odvisni od svetovnega trga, da se sesuje naše gosodarstvo zaradi nepremičniskega šoka v ZDA, zaradi slabega delovanja koruptivnih slovenskih bank in slabega nadzora Centralne banke Slovenije, da moramo postopama zapreti 2 "roparski" mali banki v privatni lasti pomeni, da naše gospodarstvo stoji na trhlih tleh. Pomeni, da nimamo primernih varovalk in bi morali postaviti nove temelje in načrte za Slovenijo, skozi katere bi postali bolj neodvisni, bolj trajnostni in samostojni, da do takih odvisnosti od bank ne bi prišlo. Do takrat pa bo ZRSZ še vedno igral predvsem kontrolno postajo za vpogled stanja brezposlenih za Ministrstvo za delo, ne pa dejansko ZARES prispeval k temu, da bi se brezposlenost zmanjšala.
Če se zgovarjamo na recesijo, potrjujemo, da dela nismo opravljali dobro, namreč recesija ni zajela vse države sveta, temveč zgolj za tiste, ki so bile preveč odvisne od nekaterih tujih trgov oz. tiste, ki niso delovale primerno.
ZRSZ (vlada), gospodarstvo (delodajalci) in izobraževalne ustanove v kontekstu bezposelnih in zaposlovanja državljanov RS, NE bi smeli biti nekaj ločenega, temveč do vprašanja zaposlovanja državljanov skupno delujoč organ, ki bi ustvarjal predvsem priložnosti skozi nove ideje za brezposlene, ne pa se predvsem skliceval na recesije, delodajalce, tuje trge itn. Recesija je priložnost, da se redefinira obstoječe razumevanje. Dejanska kriza pa je bila pred recesijo. Recesija je zgolj posledica.
Po mojem mnenju Ministrstvo za delo očitno ne zna redefinirati razumevanja situacije, sicer ne bi podalo takšen odziv kot ga je. Odziv ki je bolj kot ne podoben že vrsto let, tako kot je samo delovanje ZRSZ že več desetletij.
Zelo očitno je, da ZRSZ drugega kot to kar počne NE zna. Posredovanje dela in analiziranje trga glede na situacijo, da ima vlada lahko nadzor nad pribl. številom brezposelnih zares NE opravičuje davkoplačevalskega denarja, ki jim ga namenimo. Preprosto bo potrebno pričeti ustvarjati trajnostne PRILOŽNOSTI za Slovenijo! Priložnosti v katerih se bo mobiliziralo mnogoštevilčnost brezposelnih. Skozi nove ideje. Dokler tega ne bomo počeli, bodo še naprej brezposelni in bodo še naprej razni ZRSZ-ji ipd, ki se bodo neprimerno napajali nad državnim proračunom v zameno za praktino nič.
- Kaj temu pritrjuje: Samoorganizacija prebivalstva v različne "alternativne" organizacije, ki ljudem omogočajo boljše življenje. S strani ZRSZ kjer naj bi bili strokovnjaki, pa takih idej nikoli ni bilo, saj izgleda da z načini pomoči in izobraževanjem, ki je zastarelo živijo v času izpred 20 let. Mislimo, da takega ZRSZ ne potrebujemo. Sredstva, ki se namenjajo za ZRSZ bi torej bolje bilo porabiti za civilne iniciative, ki ljudem omogočajo boljše življenje, dodaten zaslužek, ali celo redno ali začasno delo ipd.
www.youtube.com/watch
www.slo.coop
lp
Pozdravljeni
Še 1 primer:
Danes je na spletnem portalu ZRSZ za iskalce zaposlitve v ponudbi dela oglas (http://www.ess.gov.si/iskalci_zaposlitve/prosta_delovna_mesta/posamezno?IDEPD=1930543), ki je išče gasilce in kontaktni podatki, kamor se lahko brezposleni ali tisti, ki jih delo zanima obrnejo.
Pisal sem na podane kontaktne podatke prek elektronske pošte in dobil tale odgovor:
-
"Pozdravljeni,
Obveščam vas, da smo imeli 7.9.2013 objavljen razpis v časopisu Dnevnik kjer so bili tudi navedeni pogoji. Postopek razpisa je že zaključen. Na Zavod RS za zaposlovanje smo posredovali objavo, ker je z zakonom tako določeno.
Lep dan,
XXXXXX
Gasilska brigada Ljubljana
XXXXXX
Tajništvo"
-
(ime sem namenoma izpustil, da ne vlečem v to ljudi, ki niso krivi za situacijo).
Torej očitno se na portalu ZRSZ nahajajo oglasi za delo, na katere se ljudje prijavljajo kar tako zaradi reda in pravil, ne pa zato, ker bi bili objektivni in ker bi se delo dejansko ponujalo. To pa pomeni, da čas in trud ljudi, ki so ga morebiti namenili za pisanje prošenj za določeno delo ki realno ne obstaja, ni vreden ničesar in se javnost zavaja! Nezaposleni po pogodbi in zaposlitvenem načrtu morajo iskati delo; očitno pa v pogodbi ni navedeno, da to velja tudi za oglase, ki niso realni in da njihov čas in delo s spisanjem prošenj ni vredno počenega groša, ter da bodo svoj čas zapravljali tudi za neobstoječa delovna mesta, ker se RZSZ očitno ne ustvari pogojev, v katerih bi se na njihovem portalu v ponudbi dela ponujali ZGOLJ realni oglasi za delo.
lp
To je prekršek, ki ga je naredil delodajalec. Prijavite ga inšpekciji za delo.
Pozdravljeni
Ponudbo dela je objavil RZSZ, saj delodajalcu izgleda da zakon veleva, da mora objaviti prosto delovno mesto preko RZSZ neglede na to ali zaposlenega ima ali ne.
Na brezposlenemu tudi ni da s tem ukvarja, temveč je to prej naloga RZSZ, saj ta navkljub "strokovnosti" ne preverja kaj na njihovi spletni strani sploh objavlja in tako zavajajo ljudi.
Vem pa da to ni edini primer, da se na spletni strani RZSZ objavljajo dela, ki so že potekla oz. so zaposlene za delo že našli, brezposleni pa tako brezveze pišejo in pošiljajo prošnje za delo.
Kolikro vem zakon veleva, da se objavlja vsa delovna mesta v javnem sektorju neglede na to ali je kandidat predhodno že izbran. O tem je bila debata tudi v enem drugem predlogu vladi. Če je res, bi bilo potrebno preveriti. No, naveden primer temu potrjuje.
lp
Pozdravljeni
Še primeri iz prakse ljudi:
Navkljub nezaposlenosti se za nekatere poklice še vedno konstantno išče kader oz ga primanjkuje, kar očitno kaže na to, da sistem prekvalifikacij ne deluje primerno.
Če hoče brezposelen slovenec delati recimo v gradbeništvu dela skorajda ne bo dobil, ker/če nima izkušenj, hkrati pa bodo zaposljevali ljudi od drugot, ki določene izkušnje že imajo.
Če se brezposelen želi ali se potrebuje prekvalificirati in izobraževati a finančnih sredstev nima, se ne more, čeprav želi delati in obstajajo prosta delovna mesta.
Če hoče dobiti podporo v obliki izobraževanja z napotitvijo s strani RZSZ na prekvalifikacijo je ne dobi, dokler nima predhodno zagotovljenega delovnega mesta oz. delodajalca, ki to ustrezno potrdi.
Torej če kapitala za zagon lastnega podjetja ali izobraževanje za prekvalifikacijo ni, ostane pisanje prijav na dela, na katera pa se prijavlja tudi 500 oseb ali več.
- Pomeni, da v izobraževalnem sistemu (s tem političnem) obstajajo luknje in da je dosti premalo prekvalificiranja kadra in vlaganja sredstev v prekvalifikacijo. Med tem mnoge izobraževalne inštitucije še vedno bildajo samopomebnost na iluziji kvalitete in primerjavi z drugimi po svetu. Kakopak ohranjanje stolčkov. Le kaj mi bo izobraževalna inštitucija, ki je med "najboljšimi" na svetu, če pa izobraženega kadra ne znamo umestiti v prostor in zato pobegne drugam, in tako postane 30 letna družbena naložba v (izobraževanje) človeka in vse drugo ob tem predvsem slaba družbena investicija.
lp
Delno podpiram, čeprav bi raje ukinila vse agencije za zaposlovanje.
Delo ZRSZ bi moralo biti povsem reorganizirano - tudi kadrovsko. Popolna zamenjava vodstva tudi po območnih enotah, odpuščanje najbolj nesposobnih kadrov, popolna reorganizacija dela, ki bo v korist brezposelnim, ne le zaposlenim za zavodu ter izkoriščevalskim delodajalcem.
Usposobljenost kadrov bi lahko delno ocenjevali tudi iskalci zaposlitve, ki bi morali imeti možnost proste izbire svetovalca, ki naj bo res svetovalec in informator in ne kot doslej, ko iskalca le sprašuje o aktivnostih od zadnjega obiska na zavodu. Nujna je dostopnost izobraževanj ter prekvalifikacij, ki so resnično koristne za iskalca ter iskana na trgu dela ... Nujnih sprememb je še ogromno in o njih bi morali vsaj soodločati tudi iskalci.
Popolnoma se strinjam, da je delovanje ZRSZ v sedanji obliki in vsebini popolnoma nepotrebno.Pojavlja se občutek, da je zavod namenjen samemu sebi in njihovim zaposlenim. Zanimiv bi bil natančen podatek kolikim iskalcem zaposlitve je pomagal zavod pri novi zaposlitvi. Namreč, veliko je oseb prijavljenih na zavodu, ki si same najdejo zaposlitev, zasluge za to pa si pripiše zavod, ko tako osebo izbriše iz registra nezaposlenih. Statistike in druge dejavnosti, ki jih vodi zavod pa lahko prevzame kakšna druga institucija kot CSD, ZZZS....
Nehajmo si zastiskati oči in ukinimo že enkrat vse nepotrebne službe, ki samo povečujejo birokracijo, od njih pa nobenega efekta.Ne razumem zakaj država tega še ni zaznala , posebno sedaj, ko naj bi se varčevalo na vseh ravneh. Tako ne bo potrebno tistim državnim uradnikom, ki so resničen servis države nižati plač in tako razvrednotiti njihovo delo.
Zelo se strinjam s komentarjem ankdote. Tudi jaz sem si, popolnoma napačno, predstavljala, da bo zavod tista ustanova, ki delodajalcu poišče primerno osebo. Pa temu res ni tako. Kolega je bil brezposeln strojni inženir (podjetje je šlo v stečaj) in so ga pošiljali na najbolj nemogoča dela, za katera sploh ni bil usposobljen (vodoinštalater, polaganje ploščic, vzdrževanje centralne kurjave ipd). Seveda si je zaposlitev poiskal sam...
Imam kolege v Nemčiji. Tam delodajalcu, na primer v času dopustov, urad za delo priskrbi nujno delovno silo, prav tako tudi nadomeščanje obolelih ali porodniške in podobno. O tem lahko pri nas samo sanjamo. Iskalci zaposlitve so tam obravnavani invidualno in ne pavšalno, kot je to pri nas. Naši pošljejo na računalniški tečaj osebo z magisterijem tehniške stroke (zaradi poroke in selitve je bila kolegica pač trenutno brezposelna) samo zato, ker ta možnost obstaja!
Tudi pri nas bi to počeli, če bi na drugi strani imeli delodajalce, ki bi vedeli, kaj hočejo. Naši delodajalci samo razmišljajo kako bodo dobili najcenejšo delovno silo, ki bo znala vse in bo cez noč ustvarila profit. Plačevali bi jo pa samo po realizaciji. Če bi tako, kot pri nas, delali tudi v Nemčiji, bi rezultati bil isti.
Pridružujem se anekdotinem komentarju. Ne verjamem, da bo Zavod ukinjen, moj glas za ukinitev pa je oblika protesta proti zdajšnji obliki in delu Zavoda.
1. obstoječa tema: predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/4915
2. odgovor vlade iz leta 2011: predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/2166
Odgovor je po mojem mnenju izgovarjajoč. Citiram odgovor na predlog vladi Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve:
1. "Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki
2. posredovanja zaposlitev in zaposlitvenega svetovanja,
3. izvajanja vseživljenjske karierne orientacije,
4. izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti,
5. izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja,
6. poleg tega pa tudi izdelave analitičnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti.
7. Kot osrednja javna ustanova na trgu dela z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije
8. in je ključni organ za izvrševanje politike Vlade Republike Slovenije v zvezi s posledicami, ki jih je na slovenskem trgu dela povzročila svetovna recesija.
9. Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja ključen vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve."
Komentar na odgovor vlade:
1. Delo z brezposlenimi: Delo z brezposelnimi je minimalno in izgleda v večini zelo neučinkovito!
2. Posredovanje zaposlitve: Za posredovanje zaposlitve na oglasnih tablah in javnem portalu, zavod verjetno potrebuje zgolj spletno aplikacijo, kjer delodajalci vpisujejo potrebe po kadrih ipd; kot recimo spletni posredovalnik dela mojedelo.si, ki ni javna institucija in podobno storitev prav tako izvaja brez velikega števila zaposlenih in brez davkoplačevalskega denarja.
Svetovanje ZRSZ je očitno precej neučinkovito in pogosto tudi za časom. Na primer na raznih delavnicah prikazujejo filme, ki so bili aktualni v času socializma. Prav tako na nekaterih delavnicah brezposelne vspodbujajo v odnos z delodajalci v obliki klečeplazenja.
Danes ZRSZ ni aktualni in aktivni novodobni kanal za nove in odlične ideje za brezposelne ljudi, temveč monoton birokratski stroj oz. podaljšek starega načina dojemanja človeka, človeških vrednot, potreb ljudi in prihodnosti človeka. Na nekaterih njihovih delavnicah, ki jih financira tudi EU in ki jih organizirajo "strokovnjaki" lahko to dejansko spoznamo. Ljudi ne vzgajajo v ljudi z ravno hrbtenico, temveč ljudi, ki bodo skrčili hrbtenenice samo zato, da bodo dobili službo, s tem pa ustvarjajo nekreativne monotone posameznike s podobno zastarelo miselnostjo. Miselnostjo delavca, ki je v službi samo zato, da dobi denar, ne pa zato, ker bi se dela veselil in ker vidi skozenj perspektivo prihodnost za družbo.
/Opomba: Posplošujem, ker želim prikazati splošno sliko preko lastnih izkušenj oz. mnenja, čeprav kritika ni upravičena do vseh zaposlenih v ZRSZ/.
3. Vseživljenska kariera: S takim vprašanjem bi se verjetno bilo potrebno ukvarjati na nivoju Ministrstva za izobraževanje in aktivnih delavnic za znanja željene prebivalce Slovenije. V praksi menim, da je v tem segmentu zavod za zaposlovanje prav tako neučinkovit.
S "kariero" posameznika ali bolje s celostnim razvojem posameznika se je smiselno ukvarjati bolj temeljito in predvsem dosti prej, že v času njegove zaposlitve in ko se še izobražuje. A z dojemanjem človeka na nivoju prejšnjega stoletja, tudi izobraževanje ne more biti drugačno. V Sloveniji se je šolalo ogromno kadra (in še se ga šola), ki nima veliko perspektive za zaposlitev. - To je pomembna anomalija, ki jo je smiselno odpraviti čimprej.
Samoumevnost imeti službo, ki je bila značilna za preteklost je bolj kot ne mimo. Že samo ime 'vseživljenska kariera' je praktično zgrešeno, saj govori predvsem o preteklih časih, glede na to, da okolje vzpodbuja k bolj dinamičnemu zaposlovanju in izobraževanju.
-- Človek morda največjo kariero ustvari tako, da spozna KDO JE in tudi KAJ ŽELI zares početi. - Tega na ZRSZ kot tudi v izobraževanih inštitucijah v večini NE učijo. Človek ki ve kaj želi bo samomotiviran, aktiven, se pripravljen povezovati, iskati, delati in stremeti k cilju in se bo aktivneje vključeval v družbo. Če tega posameznik ne ve, pa je lahko vse obratno. ZRSZ ne deluje v smeri prvega, da bi posameznika najprej postavil v njegovo lastno srčno sredino, ali kakorkoli to pač imenujete, ki bi tako spontano sprožila njegov proces aktivnosti. Zato ZRSZ razumem kot birokrata in nič več. S posredovanjem dela tako ne pripomore odpravljati dejanske nezaposlenosti ljudi, saj četudi je človek zaposlen a dela ne opravlja z veseljem, celostjo, je dejansko še vedno "nezaposlen".
4. Sistem zavarovanja morda deloma opravičuje delo ZRSZ. Sicer je zgolj posledica drugih okoliščin, ki pa bi jo morda lažje reševali bolj poenoteno in skozi eno samo službo, ne pa da imamo kar tri različne službe, ki se ukvarjajo z zavarovanjem posameznika v Sloveniji (ZZZS, CSD, ZRSZ). ZRSZ se zdi povsem odveč, da se ukvarja s tem vprašanjem, ki bi ga morda lahko preložili na CSDje ali ZZZS, ki imata verjetno bolj dodelane sisteme, zmanjšali pa bi verjetno tudi stroške dela.
5. Aktivna politika zaposlovanja: Očitno neučinkovita.
6. "Analitika" če ji lahko tako sploh rečemo, je pokazala zelo veliko nepripravljenost vladnih koalicij, intelektualne srenje Slovenije, vodstvenih kadrov, gospodarstva, izobraževalne politike v Sloveniji, izrecno vodilnih v izobraževalih inštitucijah po Sloveniji, kot tudi ZRSZ na prihod ekonomske krize izpred nekaj let. S tem so pokazali, da njihova analitika ni bila vreda počenega groša, saj v kolikor bi bila, bi znali predvideti gospodarsko krizo in ne izobraževali ljudi v poklice, ki so nezaposljivi.
Gospodar, ki ne zna predvideti prihodnosti in se tako nanjo primerno pripraviti, je slab gospodar. Cepetati na mestu in se odzivati zgolj na dane situacije in okoliščine, pa prinaša večni zaostanek in cepetanje za idejami drugih, kar ima lahko velike posledice. Očtino je, da glede na nadvse ogromno število intelektualcev, ki redno analizirajo vse mogoče razmere tudi v Sloveniji, pred krizo krize niso znali predvideti. Lahko bi rekli da je resnična kriza bila pred krizo. Sedanji proces zdravljenja, pa imenujemo kriza.
Torej dobra analitika je tista, ki v svoji analizi zna zajeti tudi prihodnost in se tako posledično nanjo pripravi.
Ne potrebujemo zgolj še ene birokratske službe, temveč ljudi z idejami, ljudi- katalizatorje idej za brezposelne in sposobne psihologe, ki bodo zagrenjene in nemotivirane ljudi znali spraviti v pogon tako, da bodo v prostoru našli svoje mesto in bili naposled sami katalizator za lastne ideje, ki ne bodo več odvisni od ZRSZ in podobnih inštitucij.
Torej se izpostavlja potreba po tem, da ZRSZ postane novodobna izbraževalna inštitucija, ki vključuje moderne tehnike pristopa do ljudi, od motivacijskih treningov, do idejnih delavnic, do psihoterapevtskih tehnik, prekvalificiranja itn... kar bi pomenilo vključevanje velikega števila zunanjih sodelavec in podjetij, ki se profesionalno ukvarjajo z raznimi spodujevalnimi treningi, če se tako izrazim, prekvalifikacijo itn. Trenutno pa je ZRSZ za časom. Nuja se zdi, da bi se ZRSZ in IZOBRAŽEVALNE INŠTITUCIJE ter realno gospodarstvo bolj povezalo tudi za prihodnost. Kadar je pot za prihodnost primerna, pride tudi energija za njeno udejanjanje. Če tega ni, se sesuva, saj je potrebna preobrazba in pride energija za preobrazbo oz. spreminjanje obstoječega.
7. Pomembno prispeva k zaposljivosti v Sloveniji: Pa "res, vsi" v Sloveniji so zaposleni. Očitno je objektivna samokritičnost delovanja ZRSZ slaba. Sicer pa je skozi besede vseeno malenkost zaznati, da se ne upajo preveč hvalit z ne-dosežki.
In seveda da pomembno prispeva, saj je že vsak minimalni prispevek, ki pripomore k zaposlovanju hvale vreden. Toda bistveno vprašanje še vedno ozvanja v prostoru: ali ZRSZ glede na sredstva, ki jih dobi opravičuje svoje delovanje. In odgovor (oz. moje mnenje) je seveda ne.
8. Je ključni organ: ZRSZ je res ključni organ, ker drugih uradnih pač nimamo. Očitno pa potrebuje drugačne naloge in obveznosti, ki bodo dopolnjevale dejansko in učinkovito zaposlovanje prebivalcev Slovenije. Tako je sedaj le nek vmesni člen, ki s prevelikim številom zaposlenih posreduje informacije med gospodarstvom in brezposelnimi, kar drugje počnejo s minimalnim vložkom in ne z davkoplačevalskim denarjem.
Hkrati pa sploh ne gre za zasposlovanje, temveč osveščenost posameznika, da se se ljudi izobrazi v samostojne posameznike, ki vedo kaj želijo in se jim pomaga v tem procesu; kar bo sprožalo tudi nove ideje in načine zaposljevanja. Tako bo večja zaposlenost ljudi v družbi zgolj posledica zdravih, kreativnih, idej polnih posameznikov.
ZRSZ pa NI center zavedanja, ki bi s svojo zavestjo širil znanje, energijo, ideje in s tem ustvarjal nove kanale idej oz. prav takšne aktivne posameznike.
-
Epilog na ta predlog vladi:
Sem za močno preureditev, spremembo delovanja in nalog zavoda za zaposlovanje, za ukinitev pa ne.
Lahko bi postal zavod za celostno pomoč in integracijo posameznika v družbo oz. prostor. Tak zavod bi bil po moje v prostoru dosti bolj potreben. Torej potrebujemo zares usposobljen kader, ne pa zavod, ki v idejah živi v prejšnjem stoletju in je predvsem birokratski.
-
Zakaj glasujem za:
Čeprav nisem za ukinitev temveč za spremembo ZRSZ, sem za zato, ker menim da je potrebno vspodbujati spremenitev zavoda in njegovih nalog.
lp
Spoštovani,
odločno sem PROTI, da se Zavod za zaposlovanje ukine, zapre. A mislite, da bo nekdo namesto vas iskal službo? To kaže na slovenski način razmišljanja. Saj bo padlo z neba, saj bo država poskrbela zame. Ne, nič več ne bo tako, kot je bilo.
Potrebno se je ozavestiti in spoznati, da država, smo mi sami. Zato je teba graditi in ne rušiti. Na Zavodu za zaposlovanje je zaposlen profesionalan kader, ki s svojim strokovnim znanjem išče in se trudi pomagati ljudem. Sama sem bila 2x prijavljena na Zavodu za zaposlovanje. Vse kar sem jih prosila sem dobila. Seveda pa moraš biti sam proaktiven, vedeti kaj hočeš in kako boš to dosegel. Pri tej količini nezaposlenih se ne morejo individulano ukvarjati z vsakim od nas.
Mislim, da je rešitev, v še boljšem delovanju zavoda, večje kompetence. Zelo težko je biti profesionalen če pa imaš delodajalce, ki so na pol pismeni, kadrovske službe v zasebnem sektorju, ki so same sebi namen. To kar je eden izmed predhodnikov napisal, da je razpis bil že zaključen in da so dali objavo na zavod samo še zaradi zakona, je prekršek. Od leta 2013 ima delodajalcem dve možnosti objav prostih delovnih mest in sicer a) objavo delovnega mesta, ki ni zasedeno in b) objavo delovnega mesta, ki ga razpiše zaradi zakona, a je že zasedeno. Vse to je država omogočila delodajalcu. In Kaj počnejo? Nič, tako kot na drugih področjih. Malo jih briga, govorim o delodajalcih, da si posameznik vzame čas in piše prošnje in upa. Briga jih saj je veliko brezposlenih. Kadrovske službe ne znajo napisati razpisa, prejemejo tudi po 500 prošenj. S tem opravičujejo svoje delo, da ga imajo čez glavo. Če pa bi se poglobili v razpis in če bi vedeli, kaj res potrebujejo bi se prijavilo precej manj ljudi. Za vse te napake ljudje krivijo Zavod. Ni vse tako, kot je videti. Delodajalci tako, kot večina državljanov in državljank meni, da je vse kar je slovensko zanič. Ne sodelujejo z zavodom, da bi skupaj iskali pametne rešitve in usmeritve. Nekaj malega se na pobudo Zavoda razvija. Si raje želite imeti samo kadrovske agencije, ki jih prav malo briga za nas. Če vedo, da vas ne morejo iztržiti, za njih niste zanimivi. Mislite, da bodo oni vlagali v vaše znanje? Ne bodite smešni. Kadrovske agencije še odgovorijo ne na prijavo. S tega vidika sem takoj za, da se zapre vse kadrovske agencije, ki nimajo izobraževalnih programov in ki jih zanima zgolj denar in ne dologoročnost in urejenost delovnega trga. Menim, da bi Zavod moral imeti tudi profitno dejavnost, ki bi mu omogočala trženje svojih kadrov s privoljenjem posameznika. Prav tako, bi določila, da mora vsak delodajalec vsako leto opravit izpit, kako se delajo prijave za novo prosta delovna mesta. Skratka vse svoje znanje deliti in zaračunavati. Pri ceni pa le upoštevati, da to ni njihova primarna dejavnost. Glede na to, koliko denarja država preko Zavoda vloži v naša dodatna izobraževanje in prekvalifikacije bi to vsekakor bila, v času petih let, njegova največja konkurenčna prednost. Pametno je, da razmislimo, kaj pa lahko naredimo še bolje in izkoristimo to dolgoletno ustanovo na način, da pomagamo sebi.
Pozdravljeni
Ne, ne mislim da naj bi kdo iskal službo namesto mene in tega tudi nikjer nisem napisal.
Tukaj govorimo o neupravičenosti zavoda za zaposlovanje RZSZ, ki se napaja z davkoplačevalskim denarjem, njegova uspešnost v zmanjševanju brezposlenosti pa je praktično nična glede na več kot 100.000 brezposlenih. Zato gre.
Za posredovanje dela ne potrebujemo zavoda, temveč bi bila dovolj spletna stran, kjer se izmenjuje informacije med delodajalci in brezposelnimi.
lp