1. 10. 2013
Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor
Umirjanje prometa ima za osnovni cilj ureditev prometnih razmer v naseljih in drugih bivalnih okoljih, tako da so primerna za bivanje in počutje prebivalcev. V večini primerov gre tu za že zgrajena bivalna okolja, kjer je žal s temi ukrepi potrebno sanirati storjene napake na področju načrtovanja in izvedbe prostorskih ureditev. Med vrsto naprav in ukrepov za umirjanje prometa sodijo sistemski ukrepi, določeni s prometno ureditvijo, ki jo za cesto ali njen del v pristojnosti upravljavca ceste. V večini primerov o teh ukrepih, na podlagi 100. člena Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10 in 48/12) odločajo občine s sprejemanjem prometnih ureditev za določene dele naselij, kjer poleg ostalih ukrepov opredelijo tudi ureditev mirujočega prometa, določanje območij umirjenega prometa, območij za pešce, območij omejene hitrosti ter druge obveznosti udeležencev cestnega prometa.
V primerih umirjanja prometa se običajno najprej uporabljajo regulativni ukrepi, ki predstavljajo niz prometnih pravil, določenih z Zakonom o pravilih cestnega prometa (Uradni list. 109/10, 57/12 in 63/13). V okviru konkretizacije prometne ureditve se to odraža s postavitvijo ustrezne prometne signalizacije. S tem ukrepom se jasno definirajo prometna pravila za cesto ali njen del, na podlagi predhodne odločitve o režimu prometne ureditve.
Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da je najvišja dovoljena hitrost v območju omejene hitrosti 30 km/h. Skladno s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Uradni list RS, št. 46/00, 110/06, 49/08, 64/08 in 65/08; v nadaljevanju: Pravilnik) se območja omejene hitrosti označujejo z obvestilnim prometnim znakom III-29 (napis CONA in znak za omejitev hitrosti na 30 km/h) Znaki morajo biti postavljeni na vseh vhodih v območje omejene hitrosti. Območje omejene hitrosti velja vse dotlej, dokler ni preklicano z znakom konec območja omejene hitrosti (III-30).
Med označbe na vozišču in drugih prometnih površinah, ki so določene z 42. členom Pravilnika spadajo tudi napisi in simboli na vozišču, ki dajejo udeležencem v cestnem prometu potrebna obvestila. Za prometne površine s hitrostjo odvijanja prometa do 30 km/h se uporabljajo povečane mere prometnih znakov, določene s tehničnimi specifikacijami.
Izvedbo talnih označb prometnih znakov za izrecne odredbe, ki določajo največje dovoljene hitrosti (II-30) dopušča aktualni predpis s področja prometne signalizacije. Odločitev o uporabi teh označb pa je v pristojnosti upravljavca ceste, ki v okviru prometnih ureditev, na podlagi elaborata prometne ureditve odloča o vzpostavitvi območij omejene hitrosti.