Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Rezervni sklad večstanovanjskih stavb

7104 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Rezervni sklad je namenjen finančni razbremenitvi trenutnih lastnikov posameznega stanovanja za investicije. Vsi stroški investicij se delijo po stanovanjih, sredstva zbrana v rezervnem skladu pa so last VSEH stanovanj. Kljub temu, da upravniki praviloma morajo terjati neplačnike v sklad in izterjava je lahko uspešna ali neuspešna, če pride do investicije na bloku lahko upravniki uporabijo vsa sredstva v rezervnem skladu tudi za kritje stroškov stanovanja, katerega lastnik ni vplačeval v rezervni sklad. Če je v bloku torej en velik neplačnik, na koncu vsa ostala stanovanja plačujejo tudi njegove stroške, če upravniku ne uspe izterjati neplačnika (lahko traja tudi par let).

Zakonsko mora upravnik voditi in poročati le o celotnih sredstvih v rezervnem skladu, ne pa po stanovanju.

Predlog je, da morajo upravniki voditi sredstva rezervnega sklada po stanovanju. Sredstva pripadajo stanovanju in se lahko krijejo le za delež stroškov, ki jih mora kriti stanovanje. Zbrana sredstva stanovanja se ne smejo uporabiti za kritje stroškov, ki jih mora plačati lastnik drugega stanovanja.

Stanovanjski zakon in zakon o upravljanju večstanovanjskih stavb bi bilo potrebno dopolniti:

1-upravnik mora letno poročati o stanju rezervnega sklada po stanovanju: terjano, plačano, neplačano

2-sredstva rezervnega sklada stanovanja se lahko porabijo le za plačilo deleža stroškov posameznega stanovanja.

16 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Drzavljanka 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 9. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Obvezno oblikovanje rezervnega sklada je uzakonjeno v Stvarnopravnem zakoniku (Uradni list RS, št. 87/02), ki v 119. členu določa, da so sredstva rezervnega sklada skupno premoženje etažnih lastnikov. Dosledna izpeljava tega pravila v Stanovanjskem zakonu (SZ-1, Ur.l. RS, št. 69/03, Ur.l. RS, št. 18/04-ZVKSES, 47/06-ZEN, 9/07 Odl.US: P-31/06-4, 18/07 Skl.US: U-I-70/04-18, 45/08-ZVEtL, 57/08, 90/09 Odl.US: U-I-128/08-23, Up-933/08-18, 62/10-ZUPJS, 56/11 Odl.US: U-I-255/09-14, 87/11, 40/12-ZUJF) bi res zahtevala popolno ločenost premoženja etažnih lastnikov posameznih stavb, vendar je SZ-1 zaradi stroškovne smotrnosti zadovoljil pravilom po (zgolj) ločeni knjigovodski evidenci za vsako stavbo. To pomeni, da mora upravnik voditi natančno evidenco glede vseh vplačil in neplačil posameznih etažnih lastnikov v rezervni sklad. Dolžnost upravnika je namreč, da etažne lastnike, ki ne vplačujejo v rezervni sklad pozove na vplačilo, njegov poziv ima lastnost verodostojne listine, kar omogoča hitrejši začetek izvršbe. Glede javne objave etažnih lastnikov, ki ne plačujejo v rezervni sklad na javni oglasni deski stavb, lahko predstavlja kršitev osebnih podatkov, gotovo pa imajo etažni lastniki pravni interes, da izvedo, kdo ne vplačuje v rezervni sklad, saj le tako lahko bodisi samostojno, bodisi po upravniku sprožijo ustrezne postopke.

Menimo, da določitev načina poročanja upravnika etažnim lastnikom spada v dogovorjeno obliko (praviloma znotraj sklenjene pogodbe o upravljanju, ki jo etažni lastniki sklenejo z izbranim upravnikom). V primeru večstanovanjskih stavb tako SZ-1 določa tudi minimalne obveznosti (oz. pooblastila), ki jih je dolžan opravljati vsak upravnik.

Sredstva rezervnega sklada so torej skupno premoženje, potem ko etažni lastniki vplačajo njihov delež vanj. Glede na navedeno so trenutno brez zakonske podlage kakršnikoli zahtevki etažnih lastnikov za prikazovanje njihovih deležev v tem skupnem premoženju. Ravno tako ni pravne podlage za ločeno obravnavanje sredstev posameznega etažnega lastnika znotraj sredstev rezervnega sklada ter za kakršnekoli povratne informacije etažnim lastnikom o obrestovanju njihovih deležev.

Prejeto pobudo bomo obravnavali in smiselno upoštevali pri pripravi spremembe zakonodaje, kjer bo poudarek na rešitvah glede preglednosti vplačil in porabe sredstev etažnih lastnikov, v izogib zlorab porabe teh sredstev, možnega stečaja tretje osebe, pri čemer etažni lastniki niso več zakonsko varovani.

Priloge:

Komentarji