Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Plačevanje sodnikov in tožilcev po efektivnosti

3578 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Spoštovani, sam nisem strokovnjak, g. minister Pličanič je predstavil nekaj dobrih predlogov, čeprav se ne morem strinjati z upravnim nadzorom sodišč. Menim, da imamo v Sloveniji dobre pravne fakultete, ki proizvajajo kvalitetne diplomante, zato ne vidim problema v pomanjkanju strokovnega kadra v širšem. Problem je v tem, kam se ti diplomanti nato usmerijo. Veliko si jih v pravosodju ne želi delati zaradi premajhne plače, saj lahko kot odvetniki zaslužijo po 3-kratno plačo (lahko pogledamo samo imena bivših tožilcev npr., ki so se preusmerili v odvetništvo). Posledično imamo zaradi tega pomanjkanje dobrih in kvalitetnih sodnikov in tožilcev, kar privede do raznih procesnih napak, ki se ne bi smele zgoditi (nato pa še tožilec izjavi: "da je Slovenija očitno neka oaza človekovih pravic..."). Smo eni izmed tistih, ki imamo največ sodnikov na prebivalca, nato pa na drugi strani, skoraj največ sodnih zaostankov. Žeže, da se Slovenci radi pravdamo, vendar, če se boste samo malo pogovarjali s pripravniki na sodiščih, vam bodo danes rekli sledeče: "sodnik/ca si natrpa obravnave v prve dni v tednu, v preostalih pa nima veliko dela". Danes je žal pač tako, da je denar neke vrste motivacija, zato predlagam, da se določi osnovna plača sodnika in tožilca (kakšna bo njena višina, boste seveda presodili Vi, vsekakor pa mnogo nižja kot zdajšnja), nato pa se naj uvede postavka, ki bo določila plačevanje po efetivnosti razrešenih primerov, sodnih zaostankov itd. Tudi nadzora ne smemo spregledati, vendar se naj nadzoruje sodnika tako, da se gleda koliko njegovih sodb razveljavijo višje instančna sodišča. Smiselno enako naj zadeva velja za tožilce. Mislim, da bi se s tem povečala efektivnost zdajšnjih sodnikov in tožilcev, zadržali pa bi tudi tiste najbolj usposobljene kadre, ki jih nujno potrebujemo oz. nam manjkajo (kar se najbolj opazi ravno pri tožilstvu). Upam, da mi ne bo kdo zabrusil, da so plače v pravosodju že tako visoke, mogoče bo držalo, vendar efektiven sodnik si zaslužil sorazmerno višjo plačo. P.S. V pisanje zakonov (s katerega koli področja) vključite prosim pravno stroko. Obidi zakona nastanejo ravno zaradi tega, ker zakonov skorajda ne pišejo več pravniki, kar je kar malce žalostno oz. če jo že vključite, jo mnogokrat ne upoštevate. Lepo Vas pozdravljam.

15 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z ziga_k 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 8. 2013

Odziv Ministrstva za pravosodje

Ministrstvo za pravosodje glede na zgoraj navedene predloge pojasnjuje, da zakonodaja, ki ureja sodniško službo, določa, da ima sodnik pravico do osnovne plače (uvrstitev v določen plačni razred) in pravico do dodatkov kot dela plače pod pogoji in v višini, kot jih določa zakon, ki ureja sistem plač v javnem sektorju. Sodniki v posameznem nazivu lahko napredujejo v plačnih razredih v omejenem razponu, v primeru napredovanja v višji sodniški naziv pa se sodnika ponovno uvrsti v plačni razred. Plača državnega tožilca se določi po enakih osnovah, z enakimi dodatki in na enak način kakor plača sodnika ustreznega naziva oziroma položaja.

Ustreznost ureditve sodniških plač je presojalo tudi Ustavno sodišče, ki je z odločbo št. U-I-606 odločilo, da načelu neodvisnosti sodnikov ustreza urejanje plačnega položaja sodnikov z zakonom, sodniki pa so varovani pred znižanjem plače v času trajanja mandata. Takšno varstvo sicer ni absolutno, pomeni pa, da je lahko znižanje sodniških plač upravičeno le v res izjemnih primerih (npr. ekonomska kriza).

Možnost, da je sodnik uvrščen v višji plačilni razred, je vezana na napredovanje sodnika na podlagi ocene sodniške službe, s katero se ocenjuje strokovno znanje sodnika, delovne sposobnosti, sposobnost razreševanja pravnih vprašanj, opravljeno delo pri odpravi in preprečitvi sodnih zaostankov, varovanje ugleda sodnika in sodišča, opravljeno dodatno delo pri izvrševanju sodne funkcije ter druge kriterije. Redna ocena sodniške službe se opravi vsaka tri leta, možno pa je tudi predčasno ocenjevanje. Poseben kriterij pri oceni sodniške službe je tudi ocenjevanje dosežene stopnje pravilnosti in zakonitosti sodnikovega odločanja, ugotovljene predvsem v postopkih s pravnimi sredstvi, ter upoštevanje dobre sodne prakse in sposobnost reševanja kompleksnih in zapletenih zadev. Z zadnjo novelo Zakona o sodniški službi (Ur. l. RS, št. 63/13) je bila dodatno uvedena tudi možnost sankcioniranja sodnika, če iz dveh zaporednih ocenjevanj njegovega dela izhaja, da sodnik ne izpolnjuje pogojev za napredovanje. V tem primeru se mu lahko izreče znižanje plače do višine 20% za čas do enega leta.

Na podlagi Resolucije o normativni dejavnosti (Ur. l. RS, št. 95/09) je strokovna javnost vključena v pripravo predpisov že v fazi predloga predpisa. Sodelovanje strokovne javnosti glede preverjanja in usklajevanja ustreznih rešitev je zagotovljena tudi v kasnejši fazi medresorskega in strokovnega usklajevanja ter v vladnem in parlamentarnem zakonodajnem postopku. Ministrstvo za pravosodje je že v preteklih projektih spreminjanja zakonodaje v pripravo ustreznih rešitev vključevalo pravne strokovnjake, seveda pa si bomo za dobro prakso sodelovanja s pravno stroko prizadevali še naprej.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 4. 7. 2013 | 00:40:09

Plačevanje sodnikov in tožilcev po efektivnosti

Spoštovani, sam nisem strokovnjak, g. minister Pličanič je predstavil nekaj dobrih predlogov, čeprav se ne morem strinjati z upravnim nadzorom sodišč. Menim, da imamo v Sloveniji dobre pravne fakultete, ki proizvajajo kvalitetne diplomante, zato ne vidim problema v pomanjkanju strokovnega kadra v širšem. Problem je v tem, kam se ti diplomanti nato usmerijo. Veliko si jih v pravosodju ne želi delati zaradi premajhne plače, saj lahko kot odvetniki zaslužijo po 3-kratno plačo (lahko pogledamo samo imena bivših tožilcev npr., ki so se preusmerili v odvetništvo). Posledično imamo zaradi tega pomanjkanje dobrih in kvalitetnih sodnikov in tožilcev, kar privede do raznih procesnih napak, ki se ne bi smele zgoditi (nato pa še tožilec izjavi: "da je Slovenija očitno neka oaza človekovih pravic..."). Smo eni izmed tistih, ki imamo največ sodnikov na prebivalca, nato pa na drugi strani, skoraj največ sodnih zaostankov. Žeže, da se Slovenci radi pravdamo, vendar, če se boste samo malo pogovarjali s pripravniki na sodiščih, vam bodo danes rekli sledeče: "sodnik/ca si natrpa obravnave v prve dni v tednu, v preostalih pa nima veliko dela". Danes je žal pač tako, da je denar neke vrste motivacija, zato predlagam, da se določi osnovna plača sodnika in tožilca (kakšna bo njena višina, boste seveda presodili Vi, vsekakor pa mnogo nižja kot zdajšnja), nato pa se naj uvede postavka, ki bo določila plačevanje po efetivnosti razrešenih primerov, sodnih zaostankov itd. Tudi nadzora ne smemo spregledati, vendar se naj nadzoruje sodnika tako, da se gleda koliko njegovih sodb razveljavijo višje instančna sodišča. Smiselno enako naj zadeva velja za tožilce. Mislim, da bi se s tem povečala efektivnost zdajšnjih sodnikov in tožilcev, zadržali pa bi tudi tiste najbolj usposobljene kadre, ki jih nujno potrebujemo oz. nam manjkajo (kar se najbolj opazi ravno pri tožilstvu). P.S. V pisanje zakonov (s katerega koli področja) vključite prosim pravno stroko. Obidi zakona nastanejo ravno zaradi tega, ker zakonov skorajda ne pišejo več pravniki, kar je kar malce žalostno oz. če jo že vključite, jo mnogokrat ne upoštevate. Lepo Vas pozdravljam.

Komentarji