Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

TOVORNJAKI

1751 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam da se preusmeri celoten tovorni promet-tovornjake ki samo prečkajo slovenijo in niso namenjeni v slovenijo in jo uporabljajo zgolj kot tranzitno državo na železnice-tovorne vlake,saj bi z tem občutno povišali varnost na avtocestah,državnih cestah in v naseljih ,z tem bi tudi ceste manj obremenjevali in bi bile manj poškodovane,narava bi bila manj onesnažena,državne železnice bi več zaslužile.

Lepo vas prosim da se ne izgovarjate spet na že obstoječe zakone tako kot se pri vseh ostalih predlogih na tej strani,torej res ne vem zakaj sploh hočete naše predloge če pa jih potem sploh ne upoštevate,mar niso predlogi za to da se obstoječe zakone ureja spreminja na bolje za vse nas?

19 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Peter G: 257 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 7. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor se zahvaljuje za pobudo, ki je sicer zelo koristna, vendar pa je v praksi žal ni možno izvesti iz več razlogov. Republika Slovenija že izvaja razne aktivnosti za vsaj delno preusmeritev prometa na železnice z raznimi projekti modernizacije železniške infrastrukture. S tem bo ta infrastruktura postala konkurenčnejša cestni infrastrukturi, kar bo tudi omogočilo vsaj delni prenos tovora iz cest na železnice. Omenjena modernizacija železniškega omrežja se izvaja v okviru razpoložljivih finančnih sredstev, tudi ob sofinanciranju s strani Evropske unije. Celovita preusmeritev tovornega prometa pa ni možna tudi iz vidika potreb trga in podjetij, saj je cestni tovorni promet bolj fleksibilen, hitrejši in tudi cenejši. Kljub navedenemu si Republika Slovenija prizadeva, v okviru svojih zmožnosti, da bi se povečal delež prepeljanega tovora po železnici, saj bo to vsekakor prispevalo k zmanjšanju izpustov škodljivih emisij v ozračje ter k večji prometni varnost, kar ste tudi vi pravilno ugotovili v svojem predlogu. Navedeno pa je tudi v skladu s politiko Evropske unije na tem področju. Za predlog se zahvaljujemo, saj je vsekakor vzpodbuda pri nadaljnjih prizadevanjih našega ministrstva na tem področju.

Priloge:

Komentarji




  • I Izbrisan Uporabnik 26

    To je dober predlog. Terminale se da zgraditi, denar pa bi pridobili s povišanjem cestnin za te tovornjake, ki se po naših cestah trenutno prevažajo na pol zastonj. Poleg vsega že naštetega bi bila vožnja po naših cestah znosnejša in varnejša, ne nazadnje pa bi imeli tudi čistejši zrak. Za sedanje stanje ni opravičila.

  • o opazovalka

    Torej uresničimo tam, kjer terminale imamo. Bolje nekaj kot nič

    • D DavidS

      In kaj bomo s tem naredili? Preusmerili tovornjake, ki ne želijo potovati z železnico, na tiste prehode, kjer terminalov ni. In smo naredili....nič.

    • A Aleksander Rozman

      Mislim, da imamo dovolj terminalov za take zadeve, sicer pa jih tudi ne rabili, saj bi se tovornjaki morali spraviti na železnico preden pridejo v Slovenijo in ne šele v Sloveniji. Pred leti so pri nas nalagali tovornjake, saj je nekaj časa Avstrija tudi imele zakone, da se pri njih ne smejo voziti tovornjaki, razen za velike izjeme. Tako da bi recimo tovorjak, i bi želel prečkati Sloveniji naložili v Avstriji (če bi recimo prišel iz tiste smeri) in bi ga izložili v naslednji državi v katero potuje...

      Na tak način bi rešili našo naravo in okolje, pa še slovenske železnice. Seveda bi morale biti cene za prevoz nekako konkurenčne, da se tovornjakom ne bi splačalo peljati kje drugje okoli...

    • D DavidS

      Ravno v cenah in stroških je problem. V praksi bi moral vlak peljati vsaj vsake pol ure.

      V prevozništvu je čas dobesedno denar. Vsaka ura zamude stane.

      Računati morate, da tudi po najdaljši tranzitni osi (Lendava-Sežana, recimo) kamion potrebuje za prečkanje Slovenije po avtocesti cca 3 ure.

      Če bo moral ta kamion sedaj v Lendavi čakati eno uro na nakladanje in odhod vlaka, potem pa bo vlak potreboval 4 ure za prečkanje Slovenije, pa računajmo še kakšne pol ure za razkladanje vlaka bo za to pot potreboval več kot 5 ur. Pa še pot z avtoceste na nakladalno postajo, in iz razkladalne postaje nazaj na avtocesto, pa smo na 6 urah. Podvojen čas, torej. Če gledamo krajše relacije, kot so Brežice-LJ-Jesenice, ali celo Ptuj-Šentilj, je računica še manj ugodna.

       

      Ne samo, da mora biti cena železniškega prevoza nižja od cene porabljenega goriva po cesti....mora biti toliko nižja, kolikor so vredne te tri izgubljene ure.....drugače se prevozniki za to ne bodo odločali. In če bo prepoved, bodo našo državo pač zaobšli. Nismo tako veliki, da bi to bil velik problem. Če bi šli v takšne absurde, da bi zahtevali tranzit na relaciji Rijeka-Trst po železnici, pa bi verjetno tudi hitro dobili po glavi od EU.

  • J Jančica

    Predlog po moje ta hip sploh ni uresničljiv. Nimamo terminalov za nalaganje tovornih vozil, nimamo dobro urejenih železniških prog in še kaj bi se našlo. Boljše bi bilo, dodatno zaračunati tranzit. In parkiranje-prenočevanje pa odstranjevanje njihovih odpadkov. In bolj pogoste kontrole naloženosti tovornjakov. Ker vedo, da pri nas kontrol praktično ni, so vozila prenaložena, slabe kvalitete itd. Posledice pa so uničene ceste, pogosti zastoji zaradi pokvarjenih vozil ipd.

    • Ikona uporabnika anekdota anekdota

      Pozdravljeni

       

      Strinjam z Jančico.

      Poudarek na dodatnem zaračunavanju.

       

      lp

  • D DavidS

    Slovenija od tranzita nedvomno nekaj zasluži....cestnine za tovornjake niso nizke, trošarine za gorivo, ki ga kupijo pri nas, tudi ne.

    Na ta način bi zgolj preusmerili tovorni promet, da bi Slovenijo zaobšel.

    • Ikona uporabnika Peter G: Peter G:

      ne bi rekel da kupujejo gorivo pri nas saj imamo višje cene razen italije,seveda imajo pa tovornjaki zelo velike tanke da jim ni treba točit goriva vsakih 100 kilometrov saj je slovenija zelo mala

    • D DavidS

      Nekaj časa sem delal v bližini Shellove črpalke za tovornjake.....in tam videl kar nekaj takšnih s tujimi registrskimi tablicami....

    • J Janez Korošec

      Cestnine !

      Cestnine plačujemo samo fizične osebe, vse to so naštudirali veleumni ministri in Uprava DARS !

       

      Slovenija od tranzita na cestninah zelo malo zasluži zgolj 40% cca od tistega kar bi lahko.

      Potrebna je segmentacija:

      1. Tranzit višje cestnine cca 70%

      2. Uvoz-Izvoz višje cestnine cca 40%

      3. Domači prevozi cca 30%