Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

3.odstavek 411 člena ZPIZ-2

1879 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Po zgornjem navedem členu imajo s 1.1.2013 nižji znesek za plačilo prostovoljnega obveznega pokojninska zavarovanje samo tiste brezposelne osebe iz šifre 207 in ne 212 .

Zakaj so brezposelne osebe iz šifre 212 prikrajšane?

Primer mojega moža: prijavljen na zavodu za zaposlovanje 9.1.2004

prostovoljna vključitev v obvezno zavarovanje 29.12.2004 po šifro 212 in ne

pod 207, takrat je bilo vseeno, s 1.1.2013 pa spremni bistveno.

Mislim, da je to krivično za osebe ki so več let plačevali in jim manjka malo let do upokojitve in nimajo možnosti ,čeprav so bile prijavljene kot brezposelne osebe , da bi se za nazaj popravilo iz 212 na 207.

Mogli bi dajati vsem enake možmosti.

V upanju, da ste moj problem razumeli in, da boste ponovno preučilo ta člen.

Je mnogo takšnih primerov, pozanimala sem se na ZPIZU in ZSSS.

Lep pozdrav

14 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N nini 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 6. 2013

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Znižana osnova v skladu z določbami ZPIZ-2A ne velja za vse kategorije oseb, ki so prostovoljno vključene v obvezno PIZ, temveč 3. člen ZPIZ-2A opredeljuje, da znaša najnižja osnova za plačilo prispevkov za osebe, ki so bile na dan 31. decembra 2012 prostovoljno vključene v obvezno zavarovanje na podlagi sedme alineje prvega odstavka 34. člena ZPIZ-1 in so od uveljavitve tega zakona dalje zavarovane po prvem odstavku 25. člena tega zakona, v letu 2013 16 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, osnova pa se v naslednjih letih postopno dviguje.

Pri sedmi alineji 34. odstavka ZPIZ-1 gre za prostovoljno vključitev v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje brezposelnih oseb, ki so vpisane v evidence brezposelnih oseb, kar pomeni, da kot pogoj za znižanje prispevka ni določen zgolj vpis v evidenco brezposelnih oseb, temveč tudi vključenost v prostovoljno obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje na tej podlagi na dan 31.12.2012 (prostovoljna vključenost v obvezno zavarovanje po podlagi 207).

Želeli bi opozoriti, da je zakonodajalec pri pripravi zakona ZPIZ-2A izhajal iz zelo ozkega segmenta oseb. ZPIZ-2A se je namreč oblikoval z namenom zagotavljanja socialne varnosti najranljivejšim skupinam brezposelnih oseb, ki so prijavljene na Zavodu RS za zaposlovanje v kateri izmed evidenc. Predmetne osebe nimajo lastnih dohodkov, zaradi česar si povišanega zneska prostovoljnega prispevka niso več zmogle plačevati in so se zato pospešeno odjavljale iz zavarovanja, na podlagi ZPIZ-2A pa bodo ponovno vključene v zavarovanje in bodo tako lahko ob nastopu zavarovalnega rizika upravičene do pokojnine in vseh ostalih pravic iz obveznega zavarovanja. Razširitev na vse ostale kategorije oseb, za katere v skladu z ZPIZ-1 ni bil pogoj vpisanost v evidenco brezposlenih oseb, bi lahko imela za posledico pritisk vseh ostalih kategorij zavarovancev, ki so imeli možnost vključitve v prostovoljno zavarovanje. Obstaja namreč kar 13 različnih drugih kategorij oseb (osebe, ki skrbijo za otroke do 7 leta starosti, zaposleni s krajšim delovnim časom, invalidi v varstvenih delavnicah, študentje, osebe, ki so v zadnjih desetih letih vsaj pet let vključene v obvezno zavarovanje itd), ki so se na podlagi določb ZPIZ-1 lahko prostovoljno vključile v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

V zadnjem mesecu se je tudi na MDDSZ obrnilo več brezposelnih oseb, ki so bile na dan 31.12.2012 prijavljene na ZRSZ, vendar pa so bile vključene v prostovoljno pokojninsko zavarovanje po drugi podlagi, saj so tudi po tej drugi podlagi izpolnjevali pogoje za vključitev v prostovoljno vključitev (na primer na podlagi tretjega odstavka 34. člena ZPIZ-1, po kateri se lahko v prostovoljno zavarovanje vključijo osebe, ki so v zadnjih desetih letih vsaj pet let vključene v obvezno zavarovanje), kjer sicer ni bil pogoj vpis v evidenco ZRSZ, vendar jih je bila velika večina v to evidenco vpisana in bi tako lahko izpolnjevala tudi pogoje za zavarovanje na podlagi sedme alineje 34. člena ZPIZ-1.

MDDSZ je zato v zvezi s tem sprejelo tolmačenje 3. člena ZPIZ-2A, po katerem se vse brezposelne osebe, prijavljene v evidenco ZRSZ na dan 31.12.2012, obravnavajo enako in se s tem uresniči namen in cilj sprememb zakona (ZPIZ-2A). V skladu z navedenim je tako potrebno vse, ki so pred uveljavitvijo zakona izpolnjevali navedena pogoja, torej da so bili brezposelni in vpisani v evidenco ZRSZ, obravnavati enakopravno, ne glede na to, pod katero šifro so bili prijavljeni. Na podlagi določb ZPIZ-2 in dodatnega tolmačenja, podanega s strani MDDSZ, so tako do plačila nižjih prispevkov upravičeni posamezniki, ki so bili na dan 31.12.2012 brezposelni (prijavljeni na ZRSZ) in prostovoljno vključeni v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Kot že omenjeno, je že določba 3. člena ZPIZ-2A zajemala samo kategorijo zavarovancev, ki so bili prostovoljno vključeni v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, tako, da s tega vidika tudi s tolmačenjem MDDSZ ni bilo mogoče preseči tega pogoja. Osebe, ki so bile na dan 31.12.2012 brezposelne in so prejemale nadomestilo za brezposelnost, so bile na tej podlagi obvezno vključene v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Razlike izhajajo iz same narave vključenosti v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Potrebno je poudariti, da se je bilo mogoče po ZPIZ-1 v okviru prostovoljnega vstopa v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje vključiti za ožji ali širši obseg. Osebe, ki so se odločile za vključitev po ožjem obsegu skladno z osmim odstavkom 34. člena ZPIZ-1 ob upokojitvi niso imele pravice do delne pokojnine, odmere pokojnine od najnižje pokojninske osnove, do odpravnine in oskrbnine, do varstvenega dodatka, do dodatka za pomoč in postrežbo, do invalidnine, do pravic za primer invalidnosti, razen do invalidske pokojnine in do dodatka za rekreacijo. Posamezniki, ki so bili brezposelni in so prejemali nadomestilo ali ki so bili zaposleni preko javnih del, so bili obvezno zavarovani v okviru obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja za širši obseg pravic. S sprejemom ZPIZ-2 se je možnost vključitve za ožji obseg ukinila, zato se morajo vsi posamezniki, ki prostovoljno vstopajo v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje po 1.1.2013, vključiti za širši obseg pravic, kar posledično pomeni, da plačujejo tudi višji znesek. Po drugi strani se je z novelo ZPIZ-2A uvedlo prehodno obdobje za prostovoljno vključitev v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje za ožji obseg za vse osebe, ki so to pravico imele na dan 31.12.2012. Se pravi, da se za ožji obseg lahko zavarujejo samo osebe, ki so bile na dan 31.12.2012 brezposelne (prijavljene na ZRSZ) in prostovoljno vključene v obvezno pokojninsko zavarovanje, tako da se jim na ta način s prehodnim obdobjem do leta 2020 varuje pravica do vključitve za ožji obseg pravic.

Zavarovanec je tako lahko v skladu z določbo 6. člena ZPIZ-2A do 7.6.2013 ustrezno uredil prostovoljno zavarovanje (spremembo šifre PPZ) na podlagi predloženih dokazil, pridobljenih s strani Zavoda za zaposlovanje, na podlagi katerih je lahko v postopku dokazal, da je bil dne 31.12.2012 kot brezposelna oseba vpisan v katero izmed evidenc pri ZRSZ in da je na ta dan izpolnjeval zakonske pogoje za zavarovanje po sedmi alineji 34. člena ZPIZ-1. Ureditev zavarovanja so lahko posamezniki uveljavili neposredno pri prijavno odjavni službi ZZZS na podlagi predložitve ustreznih dokazil ali posredno preko vložitve zahteve za spremembo šifre PPZ pri ZPIZ. Na podlagi navedenega se je torej tudi osebam, ki so izpolnjevale pogoje po sedmi alineji prvega odstavka 34. člena ZPIZ-1, vendar pa so bile vključene v prostovoljno zavarovanje na drugi podlagi, omogočilo znižano plačilo prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Priloge:

Komentarji




  • j janak

    www.24ur.com/novice/slovenija/pokojninsko&

    ...če bo zadeva držala, je predlog brezpredmeten...

     

  • r raf

    Novela zakona ZPIZ-2 je vsekakor prinesla olajšanje vsem tistim zavarovancvem, ki so bili pravilno prostovoljno prijavljeni v obvezno pokojninsko zavarovanje po 7 alineji 34.člena ZPIZ-2, ki govori o bresposelnih osebah ki so bile 31.12.2012 prijavljene v eno izmed evidenc ZRSZ, saj se jim je prispevek iz prejšnjih 59EUR zaradi ZPIZ-2 povečal na 190EUR in z novelo spet znižal nazaj na 59EUR.

     

    Tudi jaz sem pričakoval znižanje prispevka, ker sem do prejšnjega tedna mislil, da sem stopil prostovoljno v obvezno zavarovanje po 7 alineji 34.člena ZPIZ-2. Streznila me je položnica za april, ki bi morala biti zmanjšana na 59EUR, pa žal ni bila, ostala je 190EUR.

     

    Poklical sem ZZZS-Kranj, kjer so mi odgovorili da nisem prijavljen po ustrezni zavarovalni podlagi in da novela zakona velja le za zavarovalne podlage 207, ne pa za 212, pod katero so me prijavili. Pa sem dejal nič hudega, podlaga gor ali dol, status brezposelnega imam enak kot tisti s podlago 207 in naj jo pač zamenjajo. Pa so mi dejali da to pa ne gre, razen če to dovoli ZPIZ in me napotili tja. No potem so me na SPIZ pustili čakat nekaj dni, da bi se posvetovali z Ljubljano, kajti pritožb je bilo kar precej in na koncu povedali, da oni morajo delati po zakonu in da podlag ni možno menjati – seveda lahko pa podeljujejo napačne podlage.

     

    Napako so naredili na ZZZS-Kranj, toda zadeve ne rešujejo, ker za to niso pristojni. Dejali so mi, da nas je takih z zavarovalno podlago 212 kar precej in da so ministrtvo še pred sprejetjem novele zakona opozorili na to, da smo pod zavarovalno podlago 212 tudi tisti z statusom brezposelnih oseb, ki smo bili prijavljeni 31.12.2012 v eno izmed ebvidenc ZRSZ in o katerih govori novela zakona, toda ministrstvo jih ni poslušalo in v novelo zakona so zapisali da znižanje velja samo za tiste, prijavljene v prostovoljno pokojninsko zavarovanje po 7 alineji 34.člena ZPIZ-2, to pa pomeni samo zavarovalne podlage 207. Seveda zakon direktno ne govori o podlagah ampak statusu zavarovancev in tukaj se prvič vprašam kdo ima prav.

     

    Ko sem se šel prijavit na ZZZS-kranj sem imel s sabo odločbo ZRSZ iz katere je razvidno, da mi je nadomestilo poteklo 31.6.12 in da se lahko prijavim prostovoljno v obvezno zavarovanje. Obrazec M-1 so mi strojno izpisali in meni kot »neuki osebi« informacijsko ni nudil kaj več kot v prvem delu moje podatke v drugem delu pa nekaj šifer in seveda sem referentki zaupal, da me je prijavila v skladu z mojim statusom, kot brezposelno osebo vpisano v eni izmed evidenc ZRSZ. Pa so me dali pod šifro 12, ki pomeni osebo ki se prijavi prostovoljno v obvezno zavarovanje v roku 6 mesecev po prenehanju obveznega zavarovanja. Ironija je v tem, da če bi zadnji del obrazca, ki ga izpolni pristojni referent, izpolnjeval sam, bi izbral pravilno podlago, kajti v navodilih za izpolnjevanje obrazca M-1, ki sem ga sedaj dobil na internetu je nazorno vpisan primer: »Pri zavarovancu, ki se prostovoljno zavaruje kot brezposelna oseba in za zavarovalno osnovo izbere zajamčeno plačo (ožji obseg pravic), se vpiše šifra 207«. Če bi referentka na zavodu prebrala navodila, bi me po vsej verjetnosti prijavila pravilno, razen če ni imela drugačnih navodil. Bi me pa lahko vsaj opozorila ali vprašala po kateri podlagi naj me prijavi.

     

    In ne nazadnje, novela zakona ni bila namenjena zavarovalnim podlagam in o njih tudi ne govori, ampak o nas ljudeh, zavarovancih, ki smo živeli v veri, da smo bili vključeni prostovoljno v obvezno pokojninsko zavarovanje po 7 alineji 34. člena ZPIZ-2 in ki smo bili 31.12.2012 vpisani kot brezposelne osebe na ZRSZ. Za zavarovalne podlage, na katere se sedaj pristojne službe izgovarjajo, smo izvedeli šele sedaj, ko je napaka ZZZS prišla na dan.

     

  • j janak

    Gre za člen zakona, ki bo 80% brezposelnim, ki so prostovoljno pokojninsko zavarovani premijo povečal za 320%, pa tako malo odziva....Mediji so poročali, da se je prispevek za brezposelne zmanjšal, dejansko pa to sploh ne drži in očitno mnogi še tega ne vedo....

  • l lipe

    In kje so sedaj sindikati? Kaj so sploh dosegli? Večina brezposelnih še vedno ostaja na 320% odstotnem povečanju.....pa čeprav so bili v evidenco prijavljeni do 31.12.2012....

  • j janak

    Izviselo je 80% ljudi /današnja informacija iz ZZZS/, ki si plačujejo Prostovoljno pokojninsko zavarovanje, in do sedaj sploh niso vedeli, da za plačevanje obstajata dve osnovi /tisti, ki so zavarovani po osnovi 212 naj bi izviseli/in po novem za njih ne velja znižano plačilo. Ne glede na to, da so bili v času ko so se prostovoljno zavarovali brezposelni, jih je Zavod na zdravstveno zavarovanje na svojo pobudo vključil v osnovo 212 in ne 207. Zakon ZPIZ-2A je jasen, ko določa, da so do znižanega prispevka upravičeni brezposelni in sploh ne omenja dveh različnih osnov. Zavod za zdravstveno zavarovanje je SAMOVOLJNO ljudi razporedil v dve osnovi, in sedaj so eni izviseli. Ministrstvo mora upoštevati evidenco brezposelnih in omogočiti, da vsi ki so bili do uveljavitve zakona 31.12.2012 brezposelni , plačujejo nižji prispevek v prehodnem obdobju, tako kot določa 411. člen v tretjem odstavku ZPIZ-2A. V nasprotnem primeru bo posledično prišlo do množične odjave iz PPZ in država ne bo dobila še tega denarja.

  • j janak

    Prehodno obdobje za znižano plačilo prispevkov bi moralo veljati za vse kategorije brezposelnih in ne samo za tiste, ki so bili pred 1.1.2013 v obstoječem zavarovanju, absurdno je tudi, da so naredili celo razliko med brezposelnimi, ki so si plačevali PPZ po različnih zavarovalnih osnovah. Odločno podpiram predlog.

    Neverjetno je, koliko pravno nevzdržne packarije se dogaja s sprejetjem na hitro in slabo pripravljenih zakonov. Naj opozorim še na t.i. DOBO DOKUPA, ki jo je uvedel ZPIZ-2 in uvaja za odmero pokojnine trajne MALUSE oz.ODBITKE za plačilo npr. Prostovoljnega pokojninskega zavarovanja ZA NAZAJ in ne samo odbitke od datuma, ko je bil zakon sprejet. Gre za pravno nevzdržno določbo, saj novi zakon za nazaj nikoli ne more veljati. Tudi prof. Pirnat je dejal, da bi zakon oz. člen, ki uveljavlja ODBITKE za nazaj na Ustavnem sodišču sigurno padel. Pozivam vse prizadete da vložijo ZAHTEVO ZA VARSTVO ZAKONITOSTI in dosežejo odpravo sporne določbe.

    • r raf

      Oprostite pomotoma pritisk na napačno tipko -se povsem strinjam s komentarjem!

    • j janak

      Res me zanima, zakaj označujete komentar z minusi, tega pa potem ne utemeljite....