Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uveljavitev retroaktivnosti za funkcionarje in poslance ter sprememba zastaralnih rokov

3096 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Moram reči, da sem bil hudo presenečne, ko sem pred kratkim zgolj iz "firbca" točneje radovednosti prebral Zakon o funkcionarjih v javni upravi in Zakon o poslancih...šok v nulo....prvi zakon dobrih 20 členov govori izrecno in samo o pravicah funkcionarjev, nikjer govora o kakršni koli dolžnostih le-te in v drugem velikosti dobrih 40 členov podobno zgolj pravice in nič kaj o obveznostih.

Glede na to in "delo" funkcionarjev ter poslancev v zadnjih dvajsetih letih se sploh ne čudim stanju v katerem smo saj za nastalo stanje nikoli nihče ni nič kriv oz. na podlagi veljavne zakonodaje sploh nihče ne more biti nič kriv.

Ker v nobenem od zgoraj nevedenih zakonov ni govora o odgovornosti funkcionarja ali poslanca, predlagam uveljavitev "retroaktivnosti" za storjena kazniva dejanja funkcionarjev in poslancev in seveda spremembo zastaralnih rokov teh dejanj v tej zvezi. Dejstvo namreč je, da so določena kazniva dejanja lahko zaznana šele po določenem časovnem obdobju (razlogov temu dejstvu ne bi iskal) in še takrat so praviloma že tudi zastarana. Če pa kazniva dejanja niso zastarana pa pravna sredstva omogočajo to dejstvo, zaradi česar noben funkcionar in ne poslanec ni in ne bo odgovarjal za morebitna storjena kazniva dejanja, česar se ta tudi seveda dobro zaveda.

Posledica takšnega zavedanja funkcionarjev in poslancev je sprejeta zakonodaja, uredbe in še kaj v zadnjem času, ko predvsem finančne posledice takšnih ravnanj nosimo davkoplačevalci, povzročitelji takšnega stanja pa za to ne odgovarjajo ne kazensko in ne materialno.

Kazensko in materialno odgovornost funkcionarja ali poslanca bi bilo možno iskati na podlagi ugotovitev mnenj ustavnega sodišča ali mednarodnega sodišča za človekove pravice, kar pa na podlagi veljavne trenutne zakonodaje ni možno predvsem iz razloga zastaralnih rokov.

V tej zvezi bi predlagal, da se na podlagi retroaktivnosti ugotavlja sum kaznivega dejanja funkcionarja ali poslanca, pri čemer pa bi zastaralni roki pričeli teči šele od zaznave kaznivega dejanja in ne storitve le-tega. Seveda pa bi bili postopki na sodiščih s sodnim redom podobno kot pri policistih "priviligirani" oz. prednostno obravnavani v izogib zastaranju zadev.

Seveda bi te "dolžnosti" zabeležil v Zakon o funkcionarjih.....in seveda poslancev...., ter spremenil ZKP ter KZ....ta dva zakona bi v osnovi tako ali tako morala biti spremenjena v dobro poštenih državljanov te države in ne barab tako kot danes.....totalen absurd teh zakonov je, da se ukvarjajo s pravicamo barab medtemko pa je o njihovih dolžnostih bolj malo govora, pri tem pa se na pravice poštenjakov pozabljajo....barabo se ščiti na vse načine, o zaščiti in pravicah poštenjaka pa nobenega govora...so pa seveda navedene dolžnosti za to vrsto ljudi in kaj se ti bo zgodilo, če teh dolžnosti ne boš upošteval....

24 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M marjan nikl 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 3. 2020

Odziv Ministrstva za pravosodje

Ustava Republike Slovenije v prvem odstavku 83. člena določa, da poslanec Državnega zbora ni kazensko odgovoren za mnenje ali glas, ki ga je izrekel na sejah državnega zbora ali njegovih delovnih teles, kar je ustavno določena izjema od načela enakosti. V drugem odstavku 83. člena pa je določeno, da poslanec ne sme biti priprt niti se zoper njega, če se sklicuje na imuniteto, ne sme začeti kazenski postopek brez dovoljenja državnega zbora, razen če je bil zaloten pri kaznivem dejanju, za katero je predpisana kazen zapora nad pet let – s tem da, kot je navedeno, o začetku kazenskega postopka odloča državni zbor, ki lahko tudi odloči, da dovoli uvedbo kazenskega postopka.

Odgovornost funkcionarjev z vidika kazenskega materialnega prava je urejena v Kazenskem zakoniku (v nadaljevanju: KZ-1) in sicer so funkcionarji navedeni med uradnimi osebami v prvem odstavku 99. člena, med njimi so med drugim tudi poslanci in poslanke ter sodniki in sodnice. Kazniva dejanja, ki omenjajo uradne osebe, tako veljajo tudi za funkcionarje v Republiki Sloveniji, npr. tretji odstavek 131. člena KZ-1 (kaznivo dejanje »Kršitev enakopravnosti«), 257. člen (kaznivo dejanje »Zloraba uradnega položaja ali uradnih pravic«), prvi odstavek 257.a člena (kaznivo dejanje »Oškodovanje javnih sredstev«), 261. člen (kaznivo dejanje »Jemanje podkupnine«) in podobno.

Običajno je v primerih, ko je posebej določena kaznivost dejanj uradne osebe kot znak kaznivega dejanja, predpisana tudi primerno strožja kazenska sankcija (kazen), ki ima poleg tega določen tudi daljši zastaralni rok (splošne določbe o zastaranju v prvem odstavku 90. člena KZ-1). Kar pomeni, da je poseben položaj (vplivanja, delovanja – torej odgovornosti) že upoštevan v kazenskem materialnem pravu – preko instituta uradnih oseb in s tem povezanih daljših zastaralnih rokov.

Menimo, da bi bila uvedba drugačnega načina zastaranja pregona kaznivih dejanj, npr. po preteku opravljanja funkcije ali pa uvedba znatno daljših zastaralnih rokov za kazniva dejanja, ki jih storijo funkcionarji, nesorazmerna (2. člen v zvezi s tretjim odstavkom 15. člena Ustave Republike Slovenije) oziroma neenaka (14. člen Ustave Republike Slovenije), kar pomeni – neustavna. Posebej opozarjamo, da načelo enakosti iz 14. člena Ustave Republike Slovenije ne omogoča, da bi funkcionarje državnih organov izločili iz splošnega sistema zastaralnih rokov za kazenski pregon po KZ-1, saj v primeru kaznovanja ne gre za kaznovanje zaradi statusa, ampak za kaznovanje glede storjenih kaznivih dejanj (glede uradnih dolžnosti uradnih oseb) in bi bilo morebitno »razlikovanje glede na status« kršitev načela enakosti.

Glede na podano pojasnilo menimo, da je veljavna ureditev s področja KZ-1, ki vključuje funkcionarje med uradne osebe in za uradne osebe določa hujše kazni ter preko splošne ureditve zastaranja tudi daljše zastaralne roke – ustrezna.   

Komentarji




  • B BertiSi

    Jaz bi še dodal, da bi tudi plače neposredno (svetniki, poslanci, župani, predsednik ...) in posredno ( vlada z ministri in sekretarji, ...) voljenim funkcionarjem plače na podlagi rezultatov in ne "fiksno" kot nek privilegij v okviru zakona.

     

    Pa naj bo kriterij povprečna plača v državi, znižana npr za procent brezposelnih aktivnih prebivalcev.

     

    In naj bo poslanska plača 3x (ali pa tudi 2x) zgoraj navedenega, preračunava se sproti kot so znani statistični podatki (to je 2 ali 3 mesečni zamik).

     

    In morda se bodo kaj potrudili in res naredili za dvig lastnih plač in predvsem plač drugih zaposlenih v naši deželi.

    • m marjan nikl

      Predlog kot tak nima neposredne veze z mojim predlogom pa vendar....bojim se, da bi tak predlog bil že v osnovi obsojen na propad, ker se preveč vtika v pravice političnih elit. Res da podobno kot ta pa vendar da bi poslanca prikrajšal za privilegije to je pa nekaj nehumanega.....veste koliko truda je moral ta poslanec vložiti v to da je postal "priviligiranec" nato pa bi se moral sam zavestno odpovedati tem privilegijem....

  • d državljan

    Se popolnoma strinjam s predlogom in ostalimi predlogi ,ki gredo v smeri,da imajo ti faloti pokvarjeni seveda tudi obveznosti in polno odgovornost tako materialno kot pravno politična me niti ne zanima ,ker so itak vsi v istem čolnu-VRANA VRANI NE IZKLJUJE OČI-a ne!

    Ja naj mi nekdo pameten pove kdo pa -SILI DOLOČENEGA ČLOVEKA,DA SPLOH GRE V POLITIKO-a se o tem ne odloča on sam kot polnoletna odgovorna oseba?

    Ja ,ker zakon -O POSLANCIH- v skoraj vseh členih govori samo o njihovih pravicah se ne smemo čuditi in spraševati zakaj dobesedno rinejo tja -ZDRAVNIKI,GOSPODARSTVENIKI,DIREKTORJI,PRAVNIKI,PROFESORJI itd.......,če pa nima tam ko pride enkrat zraven nobene odgovornosti!!!!!

    Glejte spoštovani SRAM JIH JE LAHKO V DNO DUŠE-in med njimi je tudi mnogo -VERNIH za katere ne vem v kaj verjamejo in ali vedo kaj uči vera in 10.božjih zapovedi ter 7.svetih zakramentov.Ne ti verjamejo samo v takega in tistega -BOGA-,ki njim in njegovim bližnjim daje-to je pravi bog in vera!

    Ateisti pa po drugi strani tudi ne vem oni pa so itak sami poštenjaki ,intelektualci,ter prevaranti bi še človek lahko dodal.

    Ja oni pa ne vejo kaj je prav in kaj ni prav reveži ubogi -a to pa ne ,da bi si kateri prebral tiste člene -USTAVE-,ki govori o poštenosti,enakosti,enakopravnosti,zakonitosti itd.....!!!

    Isto kot pri vernih -VSE TISTO JE USTAVNO IN PRAVIČNO TER ZAKONITO,kar je njim v korist!

    Če bi -VSI-ti ljudje ,ki so do sedaj sedeli v 22-letni zgodovini naše države v poslanskih klopeh imeli vsaj -kanček sramu in poštenosti v sebi -ne bi imeli praktično zastonj-MALICE IN KOSILA V -"HRAMU DEMOKRACIJE"!!!!

    Ja oni zastonj oziroma po simbolni ceni glede na njihove prihodke in potem si najdejo za izgovor-uboge ČISTILKE,VZDRŽEVALCE TAJNICE,STREŽNO OSEBJE itd.... češ,da kao v tem hramu demokracije delajo tudi ljudje s nizkimi osebnimi dohodki-da zato imajo oni tako ceno kosila in malice!-(TAKO IZJAVO JE DAL SAM G.Virant ,je sicer sedaj že kar nekaj časa od tega cca leto in pol ali dve-pa saj konec koncev ni važno kdaj -velika sramota je ,da sploh nekaj takega izjavi)!

    Če ne zmorejo ubogi reveži tako izobraženi kot so -vsi po vrsti neki MAGISTRI in DOKTORJI,katere smo jim mi državljani plačali,da so se lahko izšolali za to-bi lahko pogruntal kateri od njih,da se da za te uboge delavce zaradi katerih -morajo oni imeti tako- nizko ceno kosila-,da bi tem ljudem uredili pač posebne -BONE-ali pa -ŽETONE ali pa nekaj podobnega in naj ti ljudje imajo tako nizko ceno ne vidim pa razloga zakaj bi jo -ONI MORALI IMETI!

    In dragi ljudje zahtevajmo-da plačajo polno ceno kosila in malice in ne samo to plačajo jo naj po pravi tržni ceni za takšen -DRŽAVNI NIVO-s tem mislim ceno kot je v najboljših restavracijah ali hotelih!

    Ne more človek verjeti ,da je lahko nekdo na takih položajih in funkcijah tako POKVARJEN,SPREVRŽEN in sedaj nam taki solijo pamet kako moramo varčevati,se

    odrekati,imeti pač še manjše plače in pokojnine ,ter višje davke,da se bodo s tem pokrivali njihovi privilegiji in privilegiji in spet privilegiji-če ne pa bo pač država -BANKROTIRALA-hja tako so pač oni rekli in tako je!!!!

    VAM JE SEDAJ JASNO -KDO SI IN ZAKAJ SI NE ŽELI IN SE BOJI -(evropske ali pa Bruseljske-TROJKE)-ja, ja, ja pa smo jih-našli slabiče pokvarjene!!!!!

    SAMO ZA TO SE GRE TEMU NAŠEMU HRAMU DEMOKRACIJE-spoštovani!

  • m marjan nikl

    Če bo predlog sprejet in posredovan pristojnemu organu me prav zanima odziv.....

    Zanimanje pa sledi zato, ker je velika večina pravnikov v "koaliciji" hud zagovornik pravne države in enakosti pred zakonom na abstraktni strani, medtem ko pa pravniki v "opoziciji" vedo povedati, da so zmeraj možne tudi izjeme v "lex specialis".....

    Me prav zanima skorajda znan odgovor če bo do njega prišlo....

     

  • K Katrin

    Absolutno sem za odgovornost, ampak ne retroaktivno.

    • h heizenberg

      Jaz pa sem za retroaktivno. Ugotoviti je treba, kdo vse je v parlamentu podprl zakonodajo, ki je dopuščala možnost kraje stoletja in gospodarrsko sesula državo ter soditi poslancem. Ker to je je bil zločin zoper narod. Zločin zoper narod je veleizdaja. Sem celo za najbolj rigorozne kazni, da bi se enkrat za vselej vedelo, da stol v parlamentu ne prinaša zgolj bonitet, ampak tudi odgovornost, za katero mora kandidat jamčiti s svojim premoženjem, nad katerim mora biti v času opravljanja funkcije moratorij. V kolikor nima premoženja, s katerim bo jamčil za svoje početje, ne more kandidirati, niti biti izvoljen...

    • m marjan nikl

      Katrin zakaj niste za retroaktivnost......zaradi kršenja pravic....komu in zakaj....ali ta kratka slovenska zgodovina ne kaže na to, da na podlagi veljavne zakonodaje vsaj za to skupino ljudi ni nobene podlage za ugotavljanje in očitanje odgovornosti.....kako na podlagi veljavne zakonodaje tem posameznikom očitati odgovornost.....kvazi politično....škoda besed...