Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Neprofitne najemnine - bolj pravična višina najemnin

4336 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Spoštovani,

v časopisju berem, da vlada razmišlja o ukinitvi neprofitnih najemnin in potem o socialni pomoči najbolj ogroženim. Čeprav verjamem, da trenutni sistem ni najboljši, pa me žalosti, da ne zmorete spremeniti razmišljanja in uporabiti podatkov, ki so vam na voljo za to, da bi dosegli enakomernejšo obremenitev najemnin ali pa prispevkov za uporabo stanovanja (kakorkoli to že imenujete). Predlog iz medijev zopet šablonsko povzema delitev na tiste, ki bodo prejeli pomoč, vsi ostali pa so vrženi v ist koš in bodo plačevali enako najemnino, čeprav so lahko med njimi zelo visoke razlike v dohodkih.

Že pri obravnavi osnutka novega stanovanjskega zakona sem podal predlog, da se izračuna maksimalna najemnina (=profitna, na podlagi obstoječega točkovalnega sistema).

Nato se na podlagi dohodka članov gospodinjstva iz lanske dohodninske napovedi ugotovi, kam med vsemi najemniki se po dohodku uvršča gospodinjstvo (npr. moje bi prejemalo 64% najvišjega dohodka izmed vseh gospodinjstev najemnikov). Torej bi moje gospodinjstvo plačalo 64 % polne profitne najemnine (moja najemnina=točkovalni zapisnik*profitna najemnina*0,64).

Dopuščam možnost, da bodo razlike še vedno previsoke; uvedli bi se lahko korekcijski faktorji, npr. doda se 1/3 razlike (zopet moj primer: 100 - 64 = 36; ena tretjina je 12; torej bi moj prispevek bil 64 + 12 = 76 % namesto 64%). Ampak to so matematični modeli in simulacije, ki bi jih lahko malo preigrali na ministrstvu. Upam vsaj, da je logika jasna...

Na ta način bi dosegli enakomernejšo in pravičnejšo porazdelitev vseh najemnin, ne samo najnižjih, te pa bi bile tudi odvisne od tekočih prejemkov gospodinjstva (ki lahko skozi čas rastejo, ne samo padajo, in občine nimajo od tega nič). Sistem bi tudi skoraj popolnoma zaobšel socialne transferje, zato ne bi bilo potrebno medresorsko uskljevanje na vseh ravneh.

17 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A AndrejZoh 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 9. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Sedanji osnutek Nacionalnega stanovanjskega programa (NSP) 2014-2023 predvideva zvišanje neprofitnih najemnin.

Sedanja metodologija izračuna neprofitne najemnine namreč temelji na administrativno določeni vrednosti stanovanja (sistem točkovanja) in administrativno določeni letni stopnji najemnine, ki znaša 4,68 %. Ta stopnja večinoma ne omogoča niti kritja stroškov investicije v stanovanjski objekt in prinaša investitorju izgubo, zaradi česar se fond neprofitnih najemnih stanovanj zmanjšuje. Da bi bila vlaganja v stanovanjsko gradnjo zanimiva za določene, predvsem institucionalne finančne investitorje, je potrebno spremeniti sedanji sistem administrativnega določanja vrednosti stanovanj, letno stopnjo najemnine pa povišati na raven, ki investitorju omogoča pokritje stroškov investicije, vključno s stroškom kapitala.

Vrednost stanovanja se bo praviloma ugotavljala po dejanskih stroških izgradnje stanovanjskega objekta oziroma stanovanja, kot bodo prikazani v knjigovodskih knjigah. Da bo sistem deloval v prid najemnikov nizkocenovnih najemnih stanovanj, ki bodo praviloma socialno šibkejši sloji, pa bo moral investitor v nizkocenovna najemna stanovanja zagotoviti tudi čim cenejšo gradnjo stanovanjskega objekta, seveda ne na račun varnostnih in drugih gradbenih standardov, temveč predvsem tako, da bo gradil na čim cenejših zemljiščih, finalizacija stanovanj pa bo skromnejša. Poceni zemljišča si bo investitor v gradnjo nizkocenovnih najemnih stanovanj, ki bodo imela status stanovanjske oskrbe v javnem interesu, zagotovil v sodelovanju z občino oziroma v javno-zasebnem partnerstvu.

Korektiv (subvencija) pri plačilu višjih najemnin bo predstavljal t.i. stanovanjski dodatek, ki se bo dodeljeval kot pravica preko enotne točke sistema, ki ga je vzpostavila zakonodaja o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev.

Pred dokončnim sprejetjem NSP 2014-2023, pa bo le-ta (zaradi določenih sprememb) dan v ponovno javno razpravo, predvidoma konec oktobra.

Vabljeni, da podate svoje predloge tudi v drugem krogu javne razprave.

Komentarji