16. 12. 2019
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev v 4. točki drugega odstavka 12. člena določa, da se pri ugotavljanju upravičenosti do denarne socialne pomoči, varstvenega dodatka, subvencije najemnine, pravice do kritja razlike do polne vrednosti zdravstvenih storitev, pravice do plačila prispevka za obvezno zdravstveno zavarovanje, oprostitve plačila socialnovarstvenih storitev ter prispevka k plačilu družinskega pomočnika upoštevajo tudi prejemki, namenjeni pokritju stroškov prehrane med delom in prevoza na delo ter stroški v skladu z 2., 3., 4. in 5. točko 107. člena in četrtim odstavkom 108. člena Zakona o dohodnini.
Glede na navedeno se upoštevajo dnevna povračila stroškov po pravilih EU, kadar je izplačilo opravljeno fizični osebi, ki sodeluje v projektu tesnega medinstitucionalnega sodelovanja, in v zvezi s tem prejme le navedene prejemke, prejemke, namenjenih pokritju stroškov prevoza, nočitve in dnevnice, kadar je izplačilo opravljeno fizični osebi, ki se udeleži posveta z mednarodno udeležbo in v zvezi s tem prejme le povračilo stroškov pod pogoji in do višin, ki so določeni za povračila stroškov v predpisu vlade iz 44. člena zakona o dohodnini.
V dohodek se vštevajo prejemki, namenjeni pokritju dokumentiranih stroškov prevoza, nočitve in dnevnice, kadar je izplačilo opravljeno fizični osebi, ki:
- jo napoti ali pozove državni ali drug organ zaradi izvajanja dejavnosti tega organa;
- prostovoljno oziroma na podlagi vabila ali poziva sodeluje v prostovoljnih ljubiteljskih, humanitarnih, dobrodelnih, vzgojno izobraževalnih, zdravstvenih, kulturnih, športnih, raziskovalnih, sindikalnih dejavnostih, v dejavnostih zbornic, v dejavnostih verskih skupnosti, v dejavnostih političnih strank in splošnokoristnih dejavnostih, pod pogojem, da so navedene dejavnosti nepridobitne dejavnosti;
- prostovoljno oziroma na podlagi vabila ali poziva sodeluje v dejavnostih društev in njihovih zvez (za sodelovanje se šteje tudi delovanje v organih društev in njihovih zvez), zaradi uresničevanja ciljev oziroma namenov, zaradi katerih so društva ustanovljena, ne pa v okviru opravljanja pridobitne dejavnosti teh društev.
Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev določa enoten način ugotavljanja materialnega položaja upravičencev do pravic iz javnih sredstev. Pravice se uveljavljajo po načelih enotnosti, pravične razdelitve javnih sredstev, ekonomičnosti, ciljne usmerjenosti prejemkov in po načelu spoštovanja človekovega dostojanstva. Pravica iz javnih sredstev se dodeli, kadar dohodek osebe ne dosega meje dohodkov, ki jo za posamezno pravico iz javnih sredstev določa zakon in kadar so izpolnjeni tudi drugi pogoji, ki jih določajo predpisi, ki urejajo posamezno pravico. Pri ugotavljanju materialnega položaja se upoštevajo s tem zakonom določene osebe, njihov dohodek in premoženje.
Glede na navedeno pojasnjujemo, da izvzetje sredstev iz naslova nadomestilo za prevoz na delo, kot dohodka pri uveljavljanju pravici iz javnih sredstev, bi pomenilo izjemo pri ugotavljanju dohodkov in prejemkov upravičencev do pravic iz javnih sredstev. Z izločitvijo sredstev iz naslova nadomestilo za prevoz na delo bi porušili osnovni namen Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki daje to pravico vsem, ki so socialno ogroženi pod enakimi pogoji in s tem zagotavlja enako obravnavo glede na materialno stanje osebe oziroma družine.
Marsičesa naj ne bi upoštevali, tudi pravnomočne izvšbe, ki ti jih avtomatsko trgajo od dohodka-plače ali pokojnine...npr. imaš pokojnine 1500 eur, skoraj 1000 eur ti vsak mesec odtrgajo, upoštevajo pa vse...
Povračilo prevoza na delo je treba ukiniti. Zakaj bi moral delodajalec plačati zaposlenemu prihod na delo? Te anomalije po svetu seveda ni.
Predlog ne govori o tem ali je potrebno nadomestilo prevoza na delo ukiniti ali ne, vendar o tem, da se poleg plače v dohodek npr. pri dodelitvi otroških dokladov ali državne štipendije upošteva tudi prevoz na delo in malica, zato ne razumem zakaj glasujete proti, če gre za vsebinsko popolnoma drug predlog.
Če komentator meni, da je potrebno nek prihodek ukiniti, iz tega logično sledi, da je tudi proti temu, da bi za to dohodek veljale še neke dodatne ugodnosti....
O kakšni dodatni ugodnosti govorite?, nadomestilo za prevoz pač ni dohodek, je nadomestilo in kot tako, bi bilo prav, da se ne bi upoštevalo pri dohodkih družine...sicer, pa s predlogom smo prostovoljno stopili pred poroto, pa počakajmo kaj nam bodo povedali glasovi....
Če se nek dohodek (in gre za dohodek, pa mu lahko rečete nadomestilo, povračilo ali kaj tretjega) izvzema pri izračunu socialnih transferjev, gre za dodatno ugodnost.
Določene elemente socializma bomo sčasoma pač morali ukiniti, ali pa vsaj spremeniti. Pa se mi tukaj prevoz na delo zdi še najmanj sporen.....po mojem mnenju namreč igra vidno vlogo pri vzpodbujanju manj razvitih področij. Večji problem se mi zdi "nadomestilo" za malico, in plačan odmor za malico.
Ali sem res upravičen do 5 EUR "nadomestila" za malico, če pojem samo en jogurt in žemljo? Recimo bobu bob.....gre za neobdavčen dohodek.
Lahko pa tudi plači rečemo "nadomestilo za življenjske stroške", in tudi to izvzamemo iz dohodkov....regres je itak nadomestilo za stroške dopusta....božičnica pa nadomestilo za stroške daril.
In potem se bom z delodalajcem dogovoril, da mi izplača minimalno plačo, zraven pa 200 EUR malice in 700 EUR prevoza. In bom upravičen do večjih socialnih transferjev.
David S, dodatek za prevoz na delo je točno določen, glede na odaljenost službe do kraja stalnega bivališča, tako da neki prekomerno visoki zneski prosto po Prešernu odpadejo....tudi nadomestilo za malico je določeno za javni sektor v točno določenem znesku, za zasebni pa to urejajo kolektivne pogodbe, tako da bo tudi tu težka....Poleg vsega bi bila tudi tvoja pokojnina od minimalne plače minimalna....
Človek se ne more načuditi inovativnosti nekaterih Slovencev....
Žal nimate prav. Točno določeni so MINIMALNI zneski, ki jih mora delavec dobiti. Navzgor zneski niso nikjer omejeni (razen s tem, da je nad neko mejo treba plačati davke na njih).
Imate prav, sem preveril, zneski navzgor niso omejeni, so pa povračila nad uredbo, dodatno obremenjena z davki in prispevki za socialno varnost: delodajalci s 16,1 %, delojemalci pa z 22,1 %.
Torej se nekomu ne bi splačalo, da si da izplačati minimalno plačo in večje potne stroške ter malico....pa tudi delodajalec bi bil težje za to, ker bi bil tudi on dodatno obremenjen z 16,1 %....da o minimalnih prispevkih za pokojninsko dobo niti ne govorim....
Seveda se bi splačalo.....plačal bi popolnoma iste davke in prispevke, kot na plačo.....le da se mi ta znesek ne bi štel pri ugotavljanju pravic do socialnih transferjev.
Se strinjam. sicer pa gre za povračilo stroškov v zvezi s prehrano in prevozi in ne dohodek. To ni noben dohodek, tako da nima tam v sociali kaj iskati.
Očitno niste razumeli kaj predlagatelj predlaga. Stroški prevoza se mu štejejo v osnovo kot dohodek, čeprav to ni, ker vsega porabi za prevoz na delo.