Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zaposleni ne more biti redni študent

10726 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlagam ukinitev možnosti, da zaposleni koristijo status rednega študenta. Redni študij se plačuje iz proračuna, kar pomeni, da zaposlenim, npr. študentom, ki študirajo na B2 programih, študij plačujemo davkoplačevalci. Menim, da bi ta denar veliko bolj smiselno lahko uporabili za kaj drugega, tudi na področju šolstva.

Še bolj smiselno pa bi bilo, da bi redni študent ob vpisu dobil "vaucher" za določeno število let študija, ki mu jih plača država - ali je to 3, 4 ali 5 let, ni pomembno. Pomembno je, da so pravila za vse enaka. Ta vaucher lahko potem študent uporabi za študij na eni vertikali - če bi bilo npr. plačanih 5 let študija, redni študent, ki redno opravlja študijske obveznosti, na računa države pride od B2 diplome. V kolikor študent vmes ponavlja letnik, ali spremeni smer študija, bi plačanega študija bilo manj. Nikakor pa se mi ni zdi prav, da so ljudje vlekli dodiplomsko izobraževanje v nedogled (redno) in se potem kot zaposleni redno vpišejo v B2 programe.

Mimogrede: v preteklem sistemu si za vpis v takrat t.i. študij ob delu, če nisi bil zaposlen, moral prinesti celo potrdilo o prijavi na zavodu za zaposlovanje.

13 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z zarja505 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 4. 2013

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Veljavni Zakon o visokem šolstvu ne dovoljuje, da bi kandidate pri vpisu ločevali po njihovem zaposlitvenem statusu. To pomeni, da se zaposlenost pri vpisu ne preverja. Daje pa Zakon o visokem šolstvu podlago, da se zaposlenost preverja pri koriščenju pravic, ki izhaja iz statusa študenta. Zakon namreč v 69. členu pravi: ''Študenti imajo ne glede na to, ali se študij izvaja kot redni ali izredni, pravico do zdravstvenega varstva in drugih ugodnosti ter pravic (na primer prehrana, prevozi, štipendiranje) v skladu s posebnimi predpisi, če niso v delovnem razmerju ali prijavljeni kot iskalci zaposlitve.''

Pravice študentov, ki se navezujejo na njihovo zdravstveno varstvo, prehrano, štipendiranje in delo prek študentskih servisov, podrobneje opredeljujejo pravni akti, ki sodijo v pristojnost različnih ministrstev.

Pomemben dokument na tem področju je sprejeta Resolucija o Nacionalnem programu visokega šolstva 2011-2020 (Uradni list RS, št. 41/11), v kateri je v poglavju 2.7 o socialni razsežnosti zapisano:

''V prihodnjem desetletju se želi omogočiti širok dostop do terciarnega izobraževanja in študij omogočiti vsem, ki imajo interes in so sposobni študirati, ter jim zagotoviti pogoje za uspešno dokončanje študija. /…/

Država bo posamezniku plačala stroške študija za prvo študijsko stopnjo kadar koli v življenju, vendar le štiri oziroma pet let v polnem obsegu oziroma 240 ali 300 ECTS glede na dolžino trajanja študijskega programa, kar pomeni eno leto več, kot bo nominalna dolžina študija /... /.

Na drugi stopnji študija bo država financirala stroške študija posamezniku za 60 ali 120 ECTS glede na dolžino izbranega študijskega programa oziroma eno ali dve leti kadar koli v življenju, vendar bo posameznik ob neuspešnem zaključku sredstva vrnil državi. /.../

Skupaj za prvo in drugo študijsko stopnjo bo država torej krila stroške študija posamezniku za 360 ECTS z izjemo daljših programov, ki izobražujejo za EU regulirane poklice.''

Navedeno jasneje opredeli ukrep 39: Financiranje študija na prvi in drugi študijski stopnji kadar koli v življenju ob določenih pogojih:

a. Država bo financirala študij do največ 240 ali 300 vpisanih ECTS glede na dolžino študijskega programa za prvo stopnjo študija kadar koli v življenju, če posameznik še ne bo imel dosežene te ravni izobrazbe in če mu država še ni financirala študija na tej ravni. Izjema bo študij za regulirane poklice, ki traja dlje časa – v tem primeru bo država financirala študij v trajanju celotnega študija z ustreznim dodatnim časovnim obdobjem (1 leto oz. 60 ECTS).

b. Država bo financirala šolnino za 60 ali 120 vpisanih ECTS glede na dolžino študijskega programa za drugo stopnjo študija kadar koli v življenju za uspešen študij, če posameznik še ne bo imel dosežene te ravni izobrazbe in če mu država še ni financirala študija na tej ravni. Če posameznik ne bo zaključil študija v času od zadnjih vpisanih ECTS plus pet let, bo vrnil šolnino.

Priloge:

Komentarji