Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Rešitev problema NLB

2857 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Dokapitalizacija ali privatizacija?

V obeh primerih bo banka ostala velik problem, ker je ena izmed tistih "too big to fail" (prevelike za propad) finančnih institucij. Tudi če bo banka prešla v roke zasebnikov in se bo z njo dobro upravljalo, jo bo naslednja kriza prizadela in bo potonila (kot se je zgodilo večini evropskih bank). Takrat bo seveda država morala vstopiti, ker je v tej banki naloženih na milijarde evrov našega denarja. In spet se bo dopolnil začaran krog dokapitalizacij.

Predlog: Po vzoru ZDA in nekaterih evropskih držav bi bilo smotrno banko razbiti na manjše enote. Te enote bi poslovale ločeno in bi bile podvržene trgu in tržnim razmeram, v kolikor pa bi ena propadla nebi bilo velikega učinka na sam finančni sistem. S tem bi se tudi povečala konkurenčnost med bankami, prav tako pa bi bilo zelo težko dobiti "kredite na lepe oči", še posebno velike kredite. Hkrati bi nam priskočila na pomoč "nevidna roka trga" in pometla z prezadolženimi in skorumpiranimi bankami.

14 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rok Novak 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 3. 2013

Odziv Ministrstva za finance

Predlagatelj tehta med opcijama dokapitalizacije in privatizacije, v obeh primerih pa naj bi po njegovem mnenju banka prestavljala še naprej velik problem zaradi njene sistemske pomembnosti. Predlagatelj ob tem opozarja na začaran krog dokapitalizacij banke. V nadaljevanju predlagatelj predlaga razbitje banke na manjše enote po vzoru ZDA in nekaterih drugih evropskih držav. Te enote bi poslovale ločeno in bi bile podvržene trgu in tržnim razmeram, v kolikor pa bi ena enota propadla, to ne bi imelo tako velikega učinka na finančni sistem. V nadaljevanju vam posredujemo pojasnila iz pristojnosti našega ministrstva.

NLB je največja slovenska banka, ki je obenem v večinski državni lasti. Zaradi njene sistemske pomembnosti ji država namenja posebno pozornost, kot odgovorni lastnik pa jo je v preteklosti podpirala z dokapitalizacijami ter drugimi načini financiranja z namenom doseganja kapitalske ustreznosti.

Predlog 4297/85 je vsekakor ena izmed možnih načinov reševanja banke, ki pa ima tako svoje dobre kot tudi slabe plati. Med dobrimi lastnostmi velja na primer omeniti prenehanje okužbe, ko slabi deli banke obremenjujejo dobre dele banke ter izločitev delov banke, ki ne poslujejo dobičkonosno. Po drugi strani pa bi banka z razbitjem na različne dele zmanjšala poslovne in finančne sinergije, določena tveganja bi se zaradi razbitja povečala, banka pa bi izgubila tudi tržno moč, ki prav tako predstavlja določeno konkurenčno prednost (npr. sposobnost pridobivanja mednarodnih posojil).

NLB je v zadnjih letih oblikovala veliko oslabitev in rezervacij, katerih posledica so slabši poslovni izid in potrebe po dodatnemu kapitalu. Z namenom krepitve stabilnost bank in tako ohranitve stabilnosti finančnega sistema v Republiki Sloveniji je bil sprejet Zakon o ukrepih za krepitev stabilnosti bank (v nadaljevanju: ZUKSB), ki ustanavlja Družbo za upravljanje terjatev bank in Sklad za stabilnost bank. Poudarek ZUKSB je predvsem na primernemu načrtu prestrukturiranja in tako stabilnem prihodnjem poslovanju bank brez državne pomoči. V ta namen bodo banke morale usmeriti svoje delovanje na strateška področja (npr. klasično bančništvo) in izstopiti iz nestrateških ter nedobičkonosnih dejavnosti.

Državni zbor Republike Slovenije ima pred seboj sprejetje Klasifikacije naložb na podlagi Zakona o Slovenskem državnem holdingu. Klasifikacija je del strategije upravljanja naložb, v okviru katere bo treba opredeliti in razvrstiti tudi NLB. V strategiji naložb bo odločeno tudi o morebitni privatizaciji NLB.

Priloge:

Komentarji