Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zmanjšanje uničevanja cest in avtocest

6660 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Slovenija vlaga ogromne zneske v izgradnjo avtocestnega križa in vzdrževanje cestnega omrežja.

En sam tovornjak z eno vožnjo uniči cestišče toliko, kot ga uniči 38.000 avtomobilov (vir: dr. Pregelj. Novejši podatki iz ZDA navajajo številko 20.000, kar pa je tudi ogromno). Ti podatki veljajo seveda samo v primeru, da tovorno vozilo ne preseže skupne zakonsko dovoljene mase vozila s tovorom.

V primeru prekoračitve zakonsko določene skupne dovoljene mase pa se škoda na cestišču povečuje EKSPONENTNO.

Naši prevozniki pravijo, da ko policija izvaja akcijo kontrole skupne teže, raje sploh ne grejo na vožnjo, ker se jim ne izplača voziti.

Po drugi strani pa lahko vidimo, da so že na novih avtocestnih odsekih nastale kolesnice, kar je direktna posledica obremenjevanja cestišč s tovornjaki, ki so preveč naloženi s tovorom. Vožnjo takega tovornjaka lahko primerjamo s hojo velikana po pesku, kjer za njim ostajajo sledi, medtem ko je avto primerljiv z mravljami, za katerimi ne ostane nobena sled.

Da je najkrajša doba, ki bi jo morala cestišča avtocest zdržati najmanj 15 let, potrebno pa jih bo obnavljati že prej, izgleda ne zanima nikogar.

O uničenih cestiščih izven avtocestnega omrežja pa boljše, da ne razgljabljamo.

Vladi predlagam:

1. spremembe zakonodaje z drastičnim povišanjem kazni za prekoračeno težo. V ekstremnih primerih je potrebno kazensko opraviti tudi trajni odvzem vozila.

2. nabavo premičnih tehtnic za tovornjake in njihova uporaba po celotnem ozemlju Slovenije

3. strogo kontrolo vseh tujih tovornjakov na vstopnih točkah v Slovenijo

Samo s kaznimi iz tega področja bodo poplačane nabave potrebne opreme in plače za zaposlene policiste. Dolgoročno pa bo državi privarčevana velikanska vsota denarja, ker bodo ceste zdržale daljšo življenjsko dobo.

Zavedam se, da bodo tovornjakarji masovno glasovali proti temu predlogu.

23 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Igor Božič 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 4. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Vaš predlog smo posredovali vodji delovne skupine za pripravo novega Zakona o prometnih pravilih, g. Brigiti Miklavc z ministrstva za promet. Slovenski zakon o prekrških trajnega odvzema motornega vozila kot sankcije za klasične kršitve pravil cestnega prometa ne pozna oz. ne omogoča. Podobno je tudi v tujini, kjer za različne prekrške izrekajo začasen odvzem motornega vozila. Ob dejstvu, da z novim Zakonom o prometnih pravilih nameravamo širiti primere kršitev, kjer se izreka začasen odvzema motornega vozila, bomo tudi vaš predlog v okviru delovne skupine celovito proučili. Delovno gradivo zakona je bilo dne 2.4.2010 objavljeno na spletnih straneh Ministrstva za promet, kjer lahko spremljate proces in vsebine njegovih sprememb. Glede tehtnic in nadzora pa bi želeli poudariti, da Policija trenutno razpolaga z dvema kompletoma lastnih tehtnic, ki jih uporablja Specializirana enota za nadzor prometa. Ena od prioritetnih nalog omenjene enote je prav kontrola tovornih vozil, ki vključuje tudi tehtanje, zato so omenjene tehtnice v uporabi vsakodnevno. Policija pogodbeno sodeluje tudi s podjetjem Cestel d.o.o., ki na Policijskih upravah izvaja tehtanja s približno 40 ekipami na mesec. V primerih, ko posamezne ekipe podjetja Cestel ne delujejo na območju določene Policijske uprave, policisti omenjenih uprav lahko odredijo tehtanja pri pogodbenikih omenjenega podjetja, kar v praksi pomeni, da je na območju posamezne Policijske uprave na voljo vsaj ena mostna tehtnica, kjer policisti v primerih, ko gre za očitne prekoračitve največje dovoljene mase vozil ali dovoljene skupne mase, lahko odredijo tehtanje vsak delovni dan. Za zagotavljanje učinkovitega dela na tem področju, policija v skladu s finančnimi možnostmi načrtuje nakup dodatnih tehtnic, ki bodo mobilne in enostavne za uporabo. V letu 2009 je policija ugotovila 1443 kršitev prekoračitve dovoljene skupne mase oziroma osnih obremenitev, kar je 33 odstotkov več kot leto 2008, ko je ugotovila 859 kršitev. Delež domačih prevoznikov je v letu 2009 znašal 78 odstotkov, kar pomeni, da glavna problematika v zvezi s prekoračitvami skupne mase in osnih obremenitev ni v tranzitnem prometu, temveč na cestah v notranjosti države in predvsem pri domačih prevoznikih. V letu 2009 je policija ugotovila tudi 1.452 prekoračitev največje dovoljene mase kar je za 267 odstotkov več kot leta 2008, ko smo ugotovili 543 kršitev. Znatno se je povečal delež tujih voznikov, ki so vozilo obremenili preko največje dovoljene mase (v letu 2008 je bilo ugotovljeno 182 kršitev, leta 2009 pa 921). Omenjene kršitve so policisti ugotovili predvsem v tranzitnem prometu in sicer predvsem pri voznikih lahkih tovornih vozil. Na podlagi zgoraj opisanih dejstev, ocenjujemo da povečanje nadzora na vstopnih točkah v Republiko Slovenijo ni smiselno oziroma, da je nadzore potrebno načrtno usmerjati na območja, kjer se trenutno pojavlja večje število kršitev povezanih s preobremenitvami vozil. Poleg omenjenih nadzorov policija opravlja tudi rutinske kontrole, ki so delni pokazatelj stanja na terenu in z omenjeno prakso nameravamo nadaljevati tudi v prihodnje.

Komentarji