6. 2. 2013
Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport
V zvezi s predlogom, da se prepove zaračunavanje dodatnih stroškov pri odpovedi pogodbe s telekomunikacijskim operaterjem, pojasnjujemo, da Zakon v elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12; v nadaljevanju: ZEKom-1) v skladu z direktivami regulativnega okvira EU za področje elektronskih komunikacij v drugem odstavku 129. člena že določa, da imajo naročniki pravico, da v primeru spremembe pogojev, določenih v naročniški pogodbi, razen če so le-te potrebne zaradi uskladitve s tem zakonom oziroma na njegovi podlagi sprejetimi predpisi, v roku 30 dni odstopijo od naročniške pogodbe, in sicer brez odpovednega roka in tudi brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni.
S tem se varuje naročnika v primeru njemu nesprejemljivih sprememb pogodbenih pogojev na strani operaterja. Navedeno pa ne vpliva in ne posega v zapadle in neplačane obveznosti naročnikov ter v obveznosti izpolnitve pogodbeno dogovorjenih obveznosti naročnikov. S tem v zvezi opozarjamo tudi na novost iz četrtega odstavka 129. člena ZEKom-1, ki določa, da naročnik, ki je ob sklenitvi naročniškega razmerja prejel terminalsko opremo (npr. mobilni telefon, TV komunikator) po akcijski ceni, lahko pri odstopu od naročniške pogodbe pred potekom obdobja vezave zaradi spremenjenih pogodbenih pogojev izbira, ali bo operaterju povrnil znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti prejete terminalske opreme in prejeto terminalsko opremo obdržal, ali pa bo vrnil terminalsko opremo v stanju, v kakršnem mu je bila izročena, in plačal uporabnino za čas uporabe terminalske opreme, operater pa mu bo vrnil kupnino.
Ob tem je potrebno opozoriti še na določbo tretjega odstavka 131. člena ZEKom-1, ki v primeru, da naročnik želi zamenjati operaterja in številko prenesti k drugemu operaterju, določa, da operater lahko naročniku za prenos številke zaračuna samo enkraten znesek, ki upošteva stroške izvedbe prenosa številke, vendar ne sme biti tako visok, da bi odvrnil naročnika od uporabe te zmogljivosti. Na koncu še pojasnjujemo, da morebitne spore med operaterji in končnimi uporabniki rešuje Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS, ki je pristojna tudi za nadzor nad izvajanjem določb ZEKom-1.