Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Tuji sodniki

1916 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da R Slovenija v vseh postopkih, kjer so udeleženi ljudje, ki imajo močan politični vpliv, prosi za pomoč tuje sodnike, ki niso s tem obremenjeni.

Samo dejstvo, da je Zidar brez enega ugovora takoj plačal kazen v Nemčijo, ker je vedel, da drugače se mu ahko zgodi kaj hujšega, pri nas pa se mu še ni zgodilo nič, je jasno zgovorno o delu sodišč in kako lahko sodišča izigravajo.

Mogoče z zunanjo kontrolo to več ne bi bilo možno.

20 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tetrapak 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 10. 2012

Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo

Ministrstvo za pravosodje in javno upravo glede na zgoraj navedeni predlog pojasnjuje, da Ustava Republike Slovenije v drugem odstavku 3. člena določa, da ima v Republiki Sloveniji oblast ljudstvo, državljanke in državljani pa jo izvršujejo neposredno in z volitvami po načelu delitve oblasti na zakonodajo, izvršilno in sodno.

Republika Slovenija lahko izvaja javno oblast na podlagi načela teritorialnosti samo na svojem ozemlju, ki je določeno z mejami na sosednje države. Meje Republike Slovenije so državne meje, ki so bile določene ob razglasitvi ustavnega akta o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije 25.6.1991. To so mednarodno priznane državne meje dotedanje SFRJ z Republiko Avstrijo, Republiko Italijo in Republiko Madžarsko v tistem delu, v katerem te države mejijo na Republiko Slovenijo, in Republiko Hrvatsko, kakršna je bila v okviru SFRJ.

V okvir izvajanja javne oblasti spada tudi sodna veja oblasti, ki lahko izvaja svoje naloge samo na ozemlju Republike Slovenije. Sodniki so pri opravljanju sodniške funkcije neodvisni, vezani so na ustavo in zakon. Načelo neodvisnosti sodnikov nima pomena le za položaj sodnikov, temveč je povezano s 23. členom Ustave, po katerem mora neodvisno, nepristransko in z zakonom ustanovljeno sodišče vsakomur nuditi pravico, da se nanj obrne, ko gre za njegove pravice in dolžnosti ter obtožbe zoper njega. Sodnikova neodvisnost je torej predpostavka, da se vsakomur zagotovi ustavna pravica do sodnega varstva preko sistema rednih in izrednih pravnih sredstev, ustavne pritožbe in pritožbe na Evropsko sodišče za človekove pravice.

Z izvrševanjem sodne oblasti s strani tujih sodnikov bi bilo kršeno načelo suverenosti in neodvisnosti Republike Slovenije. Izvajanje javne oblasti na ozemlju določene države je pridržano samo organom, ki so ustanovljeni in delujejo po predpisih te države. Sodniki lahko sodelujejo pri sojenju v tuji državi samo v tistih sistemih, ki so zaradi vojne pod upravo mednarodne skupnosti – tak sistem je veljal v Federaciji Bosni in Hercegovini ter na Vzhodnem Timorju.

Priloge:

Komentarji