Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvoz legendarnih vozil (še ne starodobnikov) v Slovenijo

3999 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Spoštovani, Najprej naj se opravičim, ker tema mogoče ne spada v te čase, ko se iščejo izhodi iz finančnih, socialnih in drugih stisk, vendar kljub vsemu apeliram na vlado, da bi mogoče razmislila tudi o v nadaljevanju opisanem problemu. Sem namreč velik avtomobilistični navdušenec in kot tak bi si želel imeti določeno legendarno vozilo, ki pa je žal premlado, da bi ga bilo možno obravnavati kot starodobnika ter hkrati prestaro (EURO 1 motor), da bi ga bilo možno glede na trenutno veljavno zakonodajo uvoziti in registrirati v Sloveniji. Zavedam se, da so določene omejitve pri uvozu rabljenih vozil potrebne, da Slovenija ne postane odlagališče za izrabljena vozila iz zahodne Evrope, vendar pa sem po drugi strani prepričan, da bi bilo potrebno definirati določene posebne primere v katerih bi bil uvoz in registracija posebnih/redkih vozil v Sloveniji mogoča. Opravičevanje prepovedi uvoza z ekološkega vidika (sicer sem zelo ekološko ozaveščen) je po moje brezpredmetno, saj takšna vozila ljubitelji uporabljajo le ob posebnih priložnostih oz. za nedeljske izlete, ob enem pa ne predstavljajo kritične mase vozil dnevnem prometu. Po drugi strani pa se po Sloveniji danes vozi mnogo vozil, ki za seboj puščajo smrdljive in goste oblake izpušnih plinov, za katere se človek sprašuje, kako so sploh uspeli opraviti tehnični pregled. Vozila, ki jih trenutno v Slovenijo ni mogoče uvoziti in registrirati so na primer: Lancia Delta Evoluzione, Ford Escort Cosworth, Toyota Celica GT-four, Porsche 993, kmalu (ob povišanju meje za starodobnike na 30 let) tudi BMW E30 M3,… V pogovorih po tujih forumih ljudje preprosto ne morejo verjeti, da tako legendarnih vozil pri nas ni mogoče več registrirati. Na primer v Kanadi pa lahko uvozijo rabljeno vozilo šele, ko je staro nad 15 let. Legendarna vozila s časom postanejo del kulturne in tehnične dediščine, zato apeliram na vlado, da premisli o uvedbi pravne podlage, ki bi omogočala uvoz posebnih vozil. Takšna zakonodaja je namreč pred časom že obstajala. Vas uporabnike portala Predlagam vladi pa prosim za podporo, da mogoče moja želja/predlog doseže ljubitelja vozil tudi na vladni strani… Najlepša hvala in lep pozdrav!

14 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M MiGi 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 11. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Pravilnik o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 17/00, 33/00 – popr., 45/04, 82/07, 70/08 in 104/09) določa mejne vrednosti posameznih onesnaževal v izpušnih plinih vozil, kar se upošteva pri prvi registraciji vozila v naši državi. Pri osebnih vozilih (kategorija M1) je na primer ta meja določena z direktivo Sveta 70/220/EGS spremenjeno z direktivo Parlamenta in Sveta 94/12/ES, kar posredno pomeni emisijske zahteve s stopnjo EURO 2.

Ugotavljanje skladnosti vozila s temi zahtevami se v skladu s 24. členom Zakona o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 106/10) ne preverja za:

  • »1. mednarodne in meddržavne organizacije – za službeno uporabo;
  • diplomatska in konzularna predstavništva tujih držav v Republiki Sloveniji – za službeno uporabo;
  • diplomatsko in konzularno osebje tujih predstavništev v Republiki Sloveniji in njihovih ožjih družinskih članov – za osebno uporabo;
  • državljane Republike Slovenije, ki se vračajo za stalno z začasnega dela ali prebivanja v tujini, če so bili v tujini brez presledka najmanj eno leto;
  • tujce, ki dobijo dovoljenje za začasno ali stalno prebivanje v Republiki Sloveniji;
  • fizične in pravne osebe, ki so postale lastnice vozila na podlagi sklepa o dedovanju in
  • humanitarne organizacije – za opravljanje njihove humanitarne dejavnosti.«
  • Enako se ugotavljanje skladnosti vozila s temi zahtevami v skladu s prvim odstavkom 25. člena Zakona o motornih vozilih ne preverja za starodobna vozila, ki so definirana v drugem odstavku navedenega člena:

    »(2) Starodobnik je vozilo, ki je bilo izdelano pred 30 ali več leti, ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko in se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze.«

    Zakon o motornih vozilih je ta pravilnik 1. aprila 2011 sicer že razveljavil, a se ga uporablja še naprej do priprave novega predpisa s tega področja. Predlog novega Pravilnika o delih in opremi vozil je že pripravljen in ne vsebuje več nobenih emisijskih zahtev pri prvi registraciji vozila v naši državi za vozila, ki prihajajo v našo državo iz Evropske unije.

    Priloge:

    Komentarji