objava davčnih dolžnikov
Pozdravljeni,
predlagam, da se poleg seznama dolžnikov objavi tudi, kdo je tem dolžnikom dolžan. Lahko je kakšen dolžnik zaradi dolgov, ki mu jih dolgujejo drugi. Tako bo slika neplačnikov bolj popolna.
Pozdravljeni,
predlagam, da se poleg seznama dolžnikov objavi tudi, kdo je tem dolžnikom dolžan. Lahko je kakšen dolžnik zaradi dolgov, ki mu jih dolgujejo drugi. Tako bo slika neplačnikov bolj popolna.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za finance
Predlog Zakona o dopolnitvah in spremembah Zakona o davčnem postopku, ki je v zakonodajnem postopku v Državnem zboru, ureja objavo davčnih neplačnikov. Po predlagani ureditvi Generalni davčni urad RS in Generalni carinski urad RS mesečno objavita poimenski seznam vseh tistih davčnih zavezancev, katerih davčni dolg presega višino 5.000 evrov, če davčni zavezanec dolguje javne dajatve vsaj 90 dni. Seznam se objavi na spletnih straneh davčnega in carinskega urada.
V javno objavo neplačnikov davkov bodo vključeni tudi zapadli, neplačani prispevki za socialno varnost. Prispevki za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, prispevki za obvezno zdravstveno zavarovanje, prispevki za zaposlovanje in prispevki za starševsko varstvo.
Ker se v zadnjih dveh letih povečuje število zavezancev, ki ne predlagajo obračunov davčnega odtegljaja za izplačilo plače in nadomestila plače, čeprav zaposlujejo delavce, se predlaga tudi objava zavezancev, ki niso predložili obračuna davčnega odtegljaja za predpretekli mesec.
Predlog predvideva objavo vseh davčnih neplačnikov – tako poslovnih subjektov kot tudi fizičnih oseb.
Cilj predlagane ureditve javne objave neplačnikov davkov in javne objave zavezancev za davek, ki ne predlagajo obračunov davčnega odtegljaja za izplačilo plač in nadomestila plač v zakonsko določenih rokih, je krepiti davčno kulturo, izboljšati plačilno disciplino ter spodbuditi k prostovoljnemu, pravilnemu in pravočasnemu plačevanju davčnih obveznosti, s čimer se povečuje legitimnost davčnega sistema kot takšnega ter jamči tekoč priliv vplačil proračunskih sredstev.
Za dosego zastavljenega cilja, predlagatelj ocenjuje, da ne zadošča samo javna objava podatkov o davčnem neplačniku, ampak je treba poleg njegovih podatkov objaviti tudi podatke o dejanskem lastniku te pravne osebe – davčnega neplačnika. Za končnega dejanskega lastnika pravne osebe – davčnega neplačnika se šteje fizična oseba, ki je posredno ali neposredno imetnik deležev ali delnic, ki predstavljajo več kot 25 odstotkov v kapitalu te pravne osebe – davčnega dolžnika.
Predlagana ureditev bo omogočila upravičenim osebam in javnosti, da se seznanijo z neplačniki davčnih obveznosti. Vsak davčni zavezanec pa ima možnost, da se z izpolnitvijo davčne obveznosti izogne uvrstitvi na ta seznam. Menimo, da uvrstitev dolžnikov davčnih dolžnikov na seznam, ne bi imela učinkov, ki bi zagotovili zgoraj zastavljene cilje.