Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

TEŽKE TORBE OSNOVNOŠOLCEV

2345 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Že par let se srečujem in spopadam s problemom teže šolske torbe naših osnovnošolcev in se čudim, da se na tem področju nič ne premakne. Kakšne so posledice nošenja pretežkih torb, tukaj mislim predvsem na zdravstvene posledice, čivkajo že ptički in niti ne bi izgubljala besed.

Sama imam tudi to srečo, da sem s svojim delom nekako vključena v proces nastajanja učbenikov in sem zato že večkrat razmišlala o tem, da bi ministrstvo založbam, ki izdajajo učbenike, preprosto postavilo pravilo o formatu učbenika (ta naj bi bil nekako enoten), in zahtevan naj bi bil tisk na ultra lahkem papirju. Kot oblikovalka vem, da s tem ne bi nikakor trpel izgled ali kvaliteta učbenika, naši otroci in njihovi starši pa bi se ne srečevali z nenormalno težkimi torbami in s problemom, kako te učbenike ter delovne zvezke zaviti. Nekateri učbeniki in DZ so preprosto takšnega formata, da se jih ali niti ne da zaviti ali pa je potrebno nekao spreminjati ovitek, da ga ne štrli na vse konce po kak cm. Tako iz oblikovalskega kot kasneje uporabniškega vidika mislim, da bi bil A4 format še najprimernejši. Zavijemo jih lahko preprosto v A4 plastično srajčko, ki jo konec leto snamemo in marsikatero lahko uporabimo še za naslednje leto. Ko zavijamo učbenike vsehmogočih formatov, ki jih k sreči še dobimo v šolskih skladih, smo jih primorani zaviti v plastični ovitek, ki se nalepi na notranjo stran platnic in ko se ta ovitek menja, se neizogibno poškoduje tudi platnica.

Strinjam se s tem, da učbenike estetsko oblikujemo, da so prijetni za uporabo, ampak vseprevečkrat opažam, da se obseg učbenika in DZ poveča za vsaj 10%-20% na račun povsem prevelikih (brez razloga) fotografij, ilustracij ali drugih grafičnih elementov. Učbenik in DZ mora biti v prvi vrsti predvsem uporaben in praktičen produkt, kar je oblikovalcu lahko zgolj iziv, da kljub omejitvam ustvari tudi estetski izdelek.

Ravno tako bi ne bilo slabo razmisliti o tisku predvsem 40 listnih zvezkov in ne 60 listnih. Te izbire na žalost ni prav veliko. Po lastnih izkušnjah vidim, da konec leta kar nekaj zvezkov ostane nepopisanih, naši otroci pa zopet prenašajo vso to odvečno težo brez potrebe.

Predlog, da bi se dalo pri nekaterih predmetih, npr. slovenščini, uporabiti isti zvezek za književnost in slovnico (iz ene strani eno in iz druge strani drugo) pa bo najbrž vsaj pri učiteljih pa že naletel na nestrinjanje. A sem vseeno prepričana, da če se je to dalo izvajati pred 30 leti, ko sem sama obiskovala osnovno šolo, bi se dalo tudi zdaj.

Znanje naših otrok ni zaradi prevelikega števila zvezkov, DZ in učbenikov prav nič bogatejše, kot je bilo naše, je pa zaradi tega po nepotrebnem na nek način osiromašeno njihovo otroštvo in njihove hrbtenice.

10 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A AG 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 2. 2013

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Ministrstvo, pristojno za izobraževanje, se je že pred leti lotilo reševanja problematike pretežkih šolskih torbic. Projekt, s katerim pripomoremo k lažjim torbam in s tem k razbremenitvi otrok, se imenuje "učbeniki za na klop". Ministrstvo tako financira nakup učbenikov, atlasov in ostalih gradiv, ki jih učenci uporabljajo v šoli.

Poleg tega smo se te problematike lotili tudi sistemsko. Pravilnik o potrjevanju učbenikov pravi, da morajo biti učbeniki primerni razvojni stopnji otrok, pri tem pa tudi izrecno zahteva, da mora učbenik, da ga pristojni strokovni svet potrdi kot ustreznega, prispevati k znižanju teže šolskih torbic. Zato obsežnejša gradiva v zadnjem obdobju izhajajo v dveh ali več delih.

Hkrati smo v obdobju uvajanja e-gradiv v vzgojno-izobraževalni proces in v prihodnosti lahko pričakujemo, da se bo ob vse večji uporabi e-gradiv zmanjševala tudi teža šolske torbe, saj bodo nekatera gradiva v klasični papirnati obliki zamenjala elektronska.

Zelo pomembno pa je tudi, da otroci upoštevajo navodila učiteljev, ki učence seznanijo s tem, katera učna gradiva bodo potrebovali naslednjo učno uro in pripravijo torbe tako, da so v njih le stvari, ki jih resnično potrebujejo, za vsak dan posebej. Starši pa morajo to kontrolirati. Ob upoštevanju vseh naštetih ukrepov, torbe ne bodo pretežke.

Priloge:

Komentarji