Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Svinjarija

4131 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Zagotovo se je vsak že srečal bližnjega srečanja nesramnih voznikov težkih tovornjakov -šleparjev-

Kar naenkrat skoči pred nas brez vsakega kančka odgovornosti, in potem se vleče tudi po 3, 4 celo več kilometrov, ko merita tovornjakarja moči drug ob drugem v tekmi brez zmagovalca.

PREPOVED PREHITEVANJA TOVORNJAKOV NAD 12 TON. Takšen bi moral biti napis na naših cestah in avtocestah.

Prav zaradi takih izsiljevanj tovornjakarjev sta imela moja starša hudo prometno nesrečo.

REŠIMO OKOLJE!!, težke tovornjake v tranzitu čez Slovenijo pa na vlake OBVEZNO!

  • Rešili bomo okolje in zrak v katerem ne bo SVINJARIJE (tudi takse, ki jo bo potrebno plačevati v evropsko blagajno zaradi onesnaženja oziroma SVINJARIJE V ZRAKU bodo manjše)
  • rešili bomo Slovenske železnice
  • rešili bomo marsikatero življenje, ki ugasne zaradi nekaterih nesramnih voznikov težkih tovornjakov
  • rešili bomo naše avtoceste pred uničenjem
  • Vsi ki uporabljate te strani naredite nekaj za našo varnost in okolje. Ne samo ogledovat strani: glasujte. Morda bo prav vam to rešilo življenje ali pa bodo vaši otroci lažje dihali v prihodnosti.

    15 glasov

    8 glasov

    Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

    AVTOR J JUS 5 predlogov
    STATUS PREDLOGA
    • PREDLOG POSLAN
    • KONEC OBRAVNAVE
    • ODGOVOR

    Odgovor


    10. 9. 2012

    Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

    V zvezi s predlagano prepovedjo prehitevanja tovornih vozil nad 12 ton je potrebno najprej poznati temeljne izraze, in sicer največja dovoljena masa, skupna masa in masa vozila. Največja dovoljena masa je masa, ki jo glede na konstrukcijo vozila določi proizvajalec. Skupna masa je masa vozila, skupaj s tovorom in osebami, ki so v vozilu. Masa vozila je masa praznega vozila skupaj z vsemi tekočinami v vozilu in maso voznika.

    Kljub temu, da predlagatelj v predlogu ni navedel, kaj vozilo ne sme presegati (skupno maso ali največjo dovoljeno maso) ugotavljamo, da je predlog nesprejemljiv, saj želi predlagatelj po eni strani zaostriti pogoje prehitevanja na avtocestah za tovorna vozila, po drugi strani pa dviguje mejo s sedanjih 7,5 ton največje dovoljene mase na 12 ton.

    Ministrstvo, pristojno za promet, je že v letu 2007 zaradi opažanj, da se tovorni promet povečuje in da je prehitevanj tovornih vozil med seboj vse več, kar posledično zelo zmanjšuje varnost uporabnikov, z dopisom pozvalo družbo DARS d.d., da preuči možnosti in pristopi k vzpostavitvi prepovedi prehitevanja za tovorna vozila. V zvezi z dano nalogo je družba DARS d.d. predlagala način postavitve prometne signalizacije, ki prepoveduje prehitevanje tovornim vozilom (znak II-29), s predlogom kriterijev glede mest vzpostavitve, in da se na določenih mestih oz. pododsekih (pas za počasna vozila, ljubljanski obroč, priključki na zelo prometnih odsekih) ta omejitev ne upošteva, saj bi pomenila le večjo prometno gnečo v konicah. Po potrditvi predlaganih kriterijev s strani Ministrstva, pristojnega za promet, je družba DARS d.d. pripravila nalog za postavitev prometne signalizacije na avtocestah v 5. koridorju in to postavitev tudi realizirala v poletnih mesecih leta 2007. Po avgustu leta 2007 so bile v promet predane novo zgrajene avtoceste. Na novo predanih odsekih je bila prepoved prehitevanja vzpostavljena tam, kjer cestna infrastruktura to zahtevala (predori, viadukti in podobno), ter dodatno tudi na celotni avtocesti A5 Pesnica – Pince (prekmurska avtocesta), kjer je bila vzpostavljena tudi signalizacija o zahtevani varnostni razdalji. Druge novo zgrajene avtoceste niso v celoti opremljene s prepovedjo prehitevanja, ker prometne obremenitve niso tako visoke, kot določajo postavljeni kriterije. Na osnovi zahteve avtoprevoznikov, ki so tej omejitvi prehitevanja ves čas nasprotovali, je Ministrstvo, pristojno za promet, decembra 2007 dodatno naročilo družbi DARS d.d., da pristopi k naročilu in izvedbi dopolnitve že vzpostavljene prometne signalizacije tako, da na znake II-29 doda časovno omejitev tako, da omejitev velja le v času od 6.00 do 9.00 ure in od 14.00 do 17.00 ure. Dopolnilne table so bile postavljene marca 2008.

    Skladno s sporazumom, podpisanim z GZS, OZS in AZ, avgusta 2009, pa je družba DARS d.d. konca leta 2009 poskrbela za postavitev dopolnilnih tabel na že vzpostavljeni prometni signalizaciji, ki na avtocestah prepoveduje prehitevanje le tovornim vozilom, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 t.

    Dejstvo je, da prehitevanja tovornih vozil v celoti ni mogoče prepovedati, saj gre za enakopravne udeležence cestnega prometa. Pri uporabi ukrepov prometne politike je vedno potrebno upoštevati načelo sorazmernosti in takšen ukrep z vidika načela sorazmernosti zagotovo ni sprejemljiv, saj bi šlo za ukrep, ki bi avtoprevozništvu oziroma gospodarstvu prinesel škodo, hkrati pa bi bil z vidika povečanja stopnje prometne varnosti na avtocestah učinek zanemarljive narave. Ministrstvo, pristojno za promet, je že pred nekaj leti na prometno najbolj obremenjenih odsekih prepovedalo prehitevanje tovornih vozil nad 7,5 t največje dovoljene mase, in sicer v času jutranje in popoldanske prometne konice, s čimer se je pretočnost prometa v času prometnih konic bistveno izboljšala.

    Priloge:

    Komentarji




    • D DIN-DON

      S predlogom se le deloma strinjam (za vlak v smeri SV-JZ in JV-SZ), zato le komentiram, brez glasovanja. Moj glas ZA pa bi bil, če bi se zakon dopolnil tudi v tistem delu, ko se mora tovornjakar ali kdorkoli na dvopasovnici obvezno umakniti oz. dati prednost, ko je za njim več kot 4-5 vozil ali zadržuje vozilo za sabo več kot 5-6 km. Konkretizacija je stvar usklajevanja, namen pa je povečati pretočnost cest in zmanjšanje nesreč zaradi prehitevanja.

      Doma nisem ob AC ampak ob državni cesti, ki vodi do MP in je na njej vedno več tovornjakov, v turistični sezoni pa tudi raznih "prikoličarjev".

      Zaradi znanega "nevzdrževanja" in slabega stanja podobnih cest (preglednost, širina v številnih ovinkih, ...) je prehitevanje skoraj nemogoče. Označbe na cesti in prometni znaki so sploh zgodba zase!!! In tako včasih voziš tudi 20 km ali več za počasnim vozilom s povprečjem 40km/h, ko bi recimo lahko peljal 80 km/uro. To je 15 min razlike. Bo kdo rekel, "kaj je to proti večnosti", pa se vseeno nabere, če to prevoziš večkrat vsak teden!

      • D DavidS

        Počasno vozilo, za katerim se nabira kolona, se mora na ustreznem kraju umakniti vozilom za seboj. To določilo že imamo v ZVCP.

    • s sbe

      Pojdite malo pogledat stanje na pomursko avtocesto, kjer imate najnižjo omejitev hitrosti se mi zdi da celo 70 km na uro, največjo pa 110, seveda zaradi katastrofalnih skakalnic na tem odseku. Nevem zakaj trgajo avtocesto tam kjer ni potrebno in kjer ni bila zmanjšana hitrost na pomurski avtocesti pa nikomi ništa ...

    • z znalček

      Jus je želel obrazložitev. Mislim, da ne moremo zahtevati, da tovornjakarji vozijo za počasnimi vozili. Imam alternativen predlog na podlagi izračunov. Izračunal sem, da tovornjak, ki vozi z maksimalnih 90km/uro potrebuje 18 sekund oziroma 450 metrov, da prehiti tovornjak pri 80km/h, če potrebuje za manever 50 metrov. Pri tem upočasni osebno vozilo za največ 7 sekund. Če je hitrost prehitevanega tovornjaka 85, se številke podvojijo, pri 89 pa podeseterijo. tovornjak pa ne ustavlja le enega avtomobilista, ampak za sabo zadržuje celo kolono.

       

      Po drugi strani tovornjakar, ki mora prisilno voziti 85 namesto 90 izgubi na 10 kilometrih 24 sekund.

       

      Moj predlog je, da se lahko tovornjakarji prehitevajo na manj prometnih odsekih, na odsekih s 3 pasovi in zunaj konic, drugače pa le, če je razlika med voziloma vsaj 5 km/h. Omejil bi torej zadrževanje na prehitevalnem pasu recimo na največ pol minute oziroma 750 metrov. Kršitev je zelo enostavno izmeriti z multanovo ali pa celo z navadno kamero z vključenim prikazom časa.

    • s sbe

      Neumnost, tak predlog lahko, da samo nestrpen voznik, ki ne vozi nič drugo kot osebno vozilo. Tudi sam vozim večkrat za tovrnjakom ki dolgo prehiteva, apak na koncu ko se mi zahvali, da sem bil strpen se počutim prav fanj.

       

      • J JUS

        Morda voznik, ki je bil prevečkrat udeležen izsiljevanja premočnega tovornjaka.

         

        Vsekakor spoštujem vaša mnenja.

    • J JUS

      Verjemite, da tudi v Italiji tovornjaki prehitijo prepočasne tovornjake, ki jih verjemite sploh ni veliko. Prehitevanje prepočasnih tovornjakov pa verjetno tudi tam ni prepovedano sploh pa ne moteče, ker jih do sedaj sam še nisem srečal.

      Zavedati pa se morate, da je prometa tudi pri nas vsak dan več. Na štajerskih avtocestah pa je večina prometa tovornega nad 12 ton, ki s svojim prejitevanjem preko Slovenije ne profetirajo niti 15 minut.

       

      lp

      • D DavidS

        V spodnjem komentarju piše, da je v Italiji prehitevanje tovornjakov prepovedano. Sedaj pa piše, da se v Italiji prehitevajo, in da to verjetno tam ni prepovedano.

         

        Se meni samo zdi, ali se vaša dejstva vsakih nekaj ur spremenijo?

         

        Sam se občasno peljem po italijanskih avtocestah, in ne vidim nič manj prehitevajočih se tovornjakov, kot pri nas.

      • J JUS

        Glede prehitevanja sem omenil samo vaše omenjeno zelo počasno tovorno vozilo. V takem primeru (ko vozi tovornjak po vašem 50 km/h )najbrž policija ne ukrepa (zaradi izogiba dodatnih zastojev)če ga ostali prehitijo. Če ni bilo dovolj razumljivo.

        V Italiji so vozniki tovornih vozil zelo disciplinirani in le malokateri se resnično odloči za prehitevanje (na dvopasovnih avtocestah).

        Naslednijč ko boste v Italiji 1000 km na avtocesti boste to zagotovo opazili.

         

        Spoštujem vaše mnenje. Imate pač srečo, da vas noben tovornjak na srečno pošteno ne izsili.

    • h hales

      Na naših avtocestah to ni problem. Prehitevanje ne traja prav dolgo. Počakaš in se pelješ dalje.

      Dokler ne bo stanje podobno, kot v Italiji, ni potrebno omejevati. Če prepovemo prehitevanje, lahko en počasen tovornjak naredi kilometrsko kolono drugih tovornjakov.

      Potem pa imamo zastoj, ko začne osebni avtomobil prehitevati tovorno kolono s hitrostjo 90 km/h, kar zna trajat, če je kolona dolga.

    • J JUS

      Naj omenim tudi to, da imajo prepoved prehitevanja tovornjakov nad 12 ton uvedeno v sosednji Italiji že nekaj let. S tem predpisom so povečali varnost in pa tudi pretočnost prometa, kar pa ni tako zanemarljivo kajne.

    • k konstruktivec

      No, jaz se tudi dosti vozim in sem kar večkrat srečal to prehitevanje 'kdo bo koga'. Če že imajo tempomat, se ga da tudi malo zmanjšati, če je vozilo pred njim za kak km/h počasnejše. Poleg tega, ko gre avtocesta mimo kakih bolj obremenjenih priključkov, je na njej znak, da je med določenimi urami prepovedano prehitevati za tovornjake. To mnogi redno kršijo. Tudi sam sem že večkrat doživel, da je kak tovornjak tik pred mano ven skočil in sem moral konkretno zavirati, da ni prišlo do trka. Seveda njemu ne bi bilo nič, moji hčerki pa bi ostali brez očeta...

       

      Se pa ta prehitevanja dogajajo tudi po Avstriji in Nemčiji, tako da pri nas nismo izjeme.

       

      No, da zaključim, glasoval bom ZA ta predlog in tudi močno podpiram, da se za tranzit čez državo obvezno uporabi železnica - seveda morajo ti vlaki voziti dovolj pogosto in tudi cena mora biti ustrezno vabljiva, da se bodo šoferji lažje odločili za to opcijo.

    • J JUS

      Zanimivo, da je bil prvi glas ravno negativen. g. DavidS očitno vam je vseeno kakšen zrak dihate, še manj pa vam je očitno mar za našo varnost. Hmm morda pa se sploh ne vozite po avtocestah in ne veste kaj vas naslednjič lahko čaka, morda pa ste eden teh tovornjakarjev, ki tekmujejo kdo bo koga. Kakorkoli že vladi je uspelo ljudi tako razkropiti, da nihče od nas več ne ve kaj je prav ali pa ne.

      Za vska proti bi vas prosil še za utemeljitev, da ne bo nesporazumov, morda pa sem le jaz tisti, ki ne razumem.

       

      Hvala lp

      • D DavidS

        Razlogov je več.

        Začnimo s tem, da tovornjaki na avtocesti pri prehitevanju ne tekmujejo, "kdo bo koga". Vsak ima nastavljen tempomat na določeno hitrost, včasih se te hitrosti razlikujejo za 1km/h ali celo manj. Pri tako majhni razliki v hitrosti lahko prehitevanje v izjemnih primerih traja tudi nekaj kilometrov. Se zgodi, vendar ZELO poredko. Sem prevozil kar nekaj km po avtocestah, pa se mi je to (več km dolgo prehitevanje) zgodilo dva- ali trikrat.

        Se pa ta 1 km/h razlike kar pozna na relacijah, ki so dolge tudi po več tisoč km, zato ni pošteno za pričakovati od voznika tovornjaka, da bo upočasnil zaradi počasnejšega vozila pred seboj.

        Da ne omenjamo primerov, ko imajo določena vozila tudi za 20 km/h nižjo omejitev od "našega" tovornjaka. Kaj naj potem, vozimo čez celo državo 20 km/h počasneje? Za prevoznike še kako velja rek "čas je denar".

         

        Prav tako kamiona ne bo nihče tehtal. Torej bi se moral predpis glasiti "z največjo dovoljeno maso nad 12 ton". Kar pomeni, da če pride prazen (ali s stiroporom naložen) tovornjak na kakšnem dolgem položnem AC vzponu za polno naloženega, ki v hrib ne zmore več kot 50 km/h....naj pač vozi za njim?

         

        Kar se tiče obveznega tranzita z železnico pa....možnost obstaja že zdaj. Problem tukaj vidim v tem, da SŽ očitno logistično in cenovno niso sposobne ponuditi ustrezne alternative vožnji po cesti.

        Verjemite, da če bi lahko prevoznik naložil kamion na vlak v Lendavi, prišel čez državo v istem času, kot pride po cesti, in ga to ne bi prišlo dražje, kot ga pride po cesti....bi prevoznik to možnost izkoristil.

        Seveda pa je ta možnost uporabna praktično le na relaciji Madžarska-Italija. Kam se naj naloži kamion, ki pride v Slovenijo v Gruškovju, in gre proti Avstriji? Se pelje po cesti do Ptuja, se tam naloži na vlak, ki ga bo potem peljal preko Pragerskega in Maribora do Šentilja, kjer bo lahko nadaljeval pot? In bo za pot, ki po cesti traja slabo uro, potreboval 3 ure ali več?

         

        Za potencialne nesreče pa ni pri prehitevanju kamionov nič kaj več verjetnosti, kot če tak kamion prehiteva avtomobil, ki se vozi 100 km/h, in "skoči" pred vas. Problem tukaj ni v prehitevanju, ampak v spoštovanju predpisov o varnem prehitevanju. Tukaj pa vam zagotavljam, da je med vozniki osebnih avtomobilov ravno toliko objestnih in "slepih", kot med vozniki kamionov.