Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvezno družbeno koristno delo za prejemnike socialne pomoči

3810 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da trajne prejemnike socialne pomoči vključi v program nekakšnih »javnih del« oziroma »družbeno koristnih del« (za katere seveda ne bi prejeli plačila; saj bi se kot »plačilo« že smatrala socialna pomoč sama). Prejemniki namreč nimajo službenih ali podobnih obveznosti, ampak vseeno prejemajo davkoplačevalski denar. Zato se mi zdi edino »fer«, da za to nekaj vrnejo družbi/skupnosti. Predlagam, da občine oblikujejo programe javnih in družbeno koristnih del, v katere bi te prejemnike socialne pomoči vključili ter jih tudi razporejali. Tak bi le-ti denimo kosili travo na javnih površinah, urejali okolice javnih površin, pobirali smeti, pomagali pri javnih prireditvah ali samo pomagali ostarelim pri vsakdanjih opravilih. Že samo slednje področje lahko "zaposli" ogromno ljudi: zaradi nizkih prihodkov si ostareli drugačne pomoči ne morejo privoščiti, kar jih potisne v veliko socialno stisko, še posebej če nimajo sorodnikov, ki bi za nje poskrbeli.

Verjamem, da bi našli veliko področij, kjer bi bilo delo prejemnikov socialne pomoči dobrodošlo in koristno. Z temi denimo 40 urami družbeno koristnega dela bi prejemniki socialne pomoči lahko bistveno prispevali k videzu ulic in mest, solidarnostni pomoči v soseski in nenazadnje tudi družbenem razvoju, namesto da bi doma le čakali na »pomoč države«. Da ne govorimo o nabiranju izkušenj, novih poznanstvih in delovnih navadah. Menim, da bi jim z tem tudi olajšali ponovno vključitev na trg dela in / ali družbo.

13 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A ALLOVE 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 11. 2015

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Zahvaljujemo se vam za vaš predlog glede urejanja denarnih socialnih pomoči oziroma nadomeščanja Ie-teh z družbeno koristnim delom ter vključevanja prejemnikov denarne socialne pomoči v javna dela.

V zvezi s slednjim bi vam želeli pojasniti. da obstoječa zakonodaja (Zakon o varstvenih prejemkih ter Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev) določata pogoje za pridobitev pravice do denarne socialne pomoči.

Namen denarne socialne pomoči je zagotavljanje sredstev za zadovoljevanje minimalnih življenjskih potreb, ki omogočajo preživetje. Zato podlago za izračun višine denarne socialne pomoči predstavlja minimalni dohodek. Višina denarne socialne pomoči pa je nato določena na podlagi minimalnega dohodka ob upoštevanju posebnih okoliščin, ki so v zakonu opredeljene s ponderji, ki povečajo ali zmanjšajo višino denarne socialne pomoči.

Posebej želimo izpostaviti, da se za prejemnika denarne socialne pomoči ob izpolnjevanju vseh zakonskih določenih pogojev na Centru za socialno delo predvidoma pripravi tudi načrt o aktivnem reševanju socialne problematike. v katerem se določijo pravice in obveznosti upravičenca, ki imajo lahko za posledico tudi prenehanje upravičenosti do denarne socialne pomoči.

Osnovni namen takega dogovora je, da bi prejemnika denarne socialne opomoči čim bolj aktivno vključili v reševanje njegove socialne stiske in da bi posledično čim hitreje prenehali obstajati razlogi za prejemanje denarne socialne pomoči.

Z namenom spodbujanja aktivnega reševanja socialne stiske zakonodaja predvideva dvig denarne socialne pomoči v obliki tako imenovanega dodatka za delovno aktivnost, ki v praksi predstavlja višji ponder za izračun denarne socialne pomoči.

Ker se zavedamo, da je potrebno prejemnike denarne socialne pomoči aktivno vključevati v programe, ki jih bodo čim bolj približali k trgu dela in jim zagotovili kompetence za zaposlitev, v prihodnjem letu preko evropskih sredstev predvidevamo začetek delovanja socialno aktivacijskih programov, V navedene programe želimo vključiti prejemnike denarne socialne pomoči in jih s tem spodbuditi, da bi aktivneje pristopili k reševanju svoje socialne stiske in iz pasivnih prejemnikov socialnih transferjev vstopili na trg dela in v neko obliko zaposlitve.

Ob tem pa želimo še poudariti, da zakonodaja tudi jasno predpisuje razloge za prenehanje prejemanja denarne socialne pomoči, kot tudi krivdne razloge za odvzem.

Kot je navedeno zgoraj že danes obstojijo podlage za aktivnejše vključevanje oz obravnavo prejemnikov denarne socialne pomoči kar želimo v prihodnje še intenzivirati.

V zvezi z možnostjo vključevanja prejemnikov denarne socialne pomoči v javna dela, bi želeli posebej izpostaviti. da so ranljive skupine, med njimi predvsem dolgotrajno brezposelni, ki so lahko tudi prejemniki denarne socialne pomoči, ena izmed ciljnih skupin za vključevanje v javna dela.

Prav tako želimo, da prejemniki denarne socialne pomoči v okviru programov za socialno aktivacijo pridobijo kompetence za vstop na trg dela ter da se jih ob zaključku programov socialne aktivacije vključiti na trg dela preko javnih del.

Priloge:

Komentarji