Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog novega davka

2460 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

PREDLAGAM NOVI DAVEK - DAVEK NA TRGOVSKE MARŽE KI SO VEČJE OD 25 ALI 30 %

POSLEDICE :

- hitro takojšnje pobiranje novega davka

- Znižanje cen, ker se jim visoke marže ne bi več splačale

- domači dobavitelji bi si lahko izborili višje odkupne cene

- manjše domače lokalne trgovine bi preživele

VIŠINA DAVKA:

vsaj 80% davka na razliko, ki je večja od 25 ali 30 %

VZROK:

- ker je večino trgovskih družb tujih, ves dobiček odnesejo v tujino, tako bi nekaj ostalo pri nas

- trgovske marže so grozljivo velike, tudi nad 80%, to vem kot potrošnik, ko se borim za rabat, ter kot lastnik s.p.

l.p. Marko

Ta davek je menda v Italiji. o njem je bilo govora tudi pri nas , vendar je očitno trgovski lobij zelo močen

31 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M marko jakob 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 7. 2012

Odziv Ministrstva za finance

Zakon o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11 in 38/12; v nadaljevanju. ZDDV-1) nalaga obveznost obračunavanja in plačevanja davka na dodano vrednost v Republiki Sloveniji. Temeljna značilnost davka na dodano vrednost je v tem, da se obdavčuje dodana vrednost v proizvodno-prodajni verigi. Davčna osnova pri dobavah blaga ali storitev je vse kar predstavlja plačilo.

Trgovska marža predstavlja določen odstotek od nabavne vrednosti, torej predstavlja razliko med prodajno ceno in nabavno ceno. Ta odstotek oblikuje trgovina sama. Z maržo trgovina pokriva svoje stroške brez nabavne vrednosti trgovskega blaga.

Iz navedenega izhaja, da je trgovska marža, kot del prodajne cene že obdavčena z DDV. Višina obračunanega DDV je torej odvisna tudi od višine trgovske marže.

Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, 117/06, 56/08, 76/08, 05/09, 96/09, 110/09-ZDavP-2B, 43/10, 59/11, 24/12 in 30/12; v nadaljevanju: ZDDPO-2) nalaga obveznost plačevanja davka od dohodkov pravnih oseb. Osnova za davek je dobiček, ki se izračuna kot presežek prihodkov nad odhodki, ki so določeni z ZDDPO-2. Načeloma se priznajo računovodski prihodki in odhodki, razen tisti, za katere ZDDPO-2 določa drugače. Davek se za leto 2012 plačuje po stopnji 18 % od davčne osnove.

Pojasnjujemo, da je marža tudi prihodek in kot tak že obdavčen z ZDDPO-2. Če je marža večja, je večji tudi dobiček in posledično tudi večji davek od dohodkov pravnih oseb. Na ta način se za višje oziroma visoke marže že plača sorazmerno več davka. Uveljavljena rešitev poleg ostalih načel sledi tudi načelom obdavčitve dohodkov po gospodarski moči in načelom enake obravnave dohodkov, zato menimo, da je primerna. Drugačna obravnava dohodkov s prekomerno obdavčitvijo bi pomenila odstop od navedenih načel.

Glede na navedeno menimo, da predlog za uvedbo novega davka, na trgovske marže, ki so večje od 25 ali 30% ni sprejemljiv.

Priloge:

Komentarji