Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoznavanje nadarjenih učencev

2381 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam, da se ukine prepoznavanje nadarjenih učencev v nižjih razredih, saj to nima pravega učinka. Dovolj bi bilo le neodvisno testiranje, kot je testiranje za pridobitev Zoisove štipendije, ob koncu osnovne šole in po potrebi še v srednji šoli oziroma na fakulteti, če dijak oziroma študent izkazuje nadarjenost.

Nihče nima nič od tega, da se po prvi triadi prepozna več kot tretjino otrok za nadarjene (učenec je lahko prepoznan kot nadarjen, če se je že npr. udeležil nekega šolskega krosa(tek), ali če ima lepe ocene). Nikakor se ne morem strinjati z dejstvo, da je v populaciji lahko toliko nadarjenih ljudi, ali pa smo merila za nadarjenost tako omilili. Ne vem, če so tudi vsi učitelji usposobljeni za objektivno prepoznavanje nadarjenosti. Z uvedbo prepoznavanja nadarjenih učencev v nižjih razredih smo uvedli le obilo birokracije.

23 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C Cukec 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 2. 2013

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Pobuda ni utemeljena. Z obžalovanjem ugotavljamo, da pobudnik ne pozna preveč dobro Koncept za delo z nadarjenimi učenci niti ni seznanjen s postopkom operacionalizacije Koncepta. Pobudnik očitno ne pozna dobro niti Koncepta niti Operacionalizacije Koncepta. Najnovejša strokovna dognanja opozarjajo in usmerjajo na čim zgodnejše odkrivanje nadarjenih, spodbujanje njihovega razvoja ter ustrezno strokovno podporo v VIZ. Še posebej je to zapisano v Priporočilu Evropske komisije leta 1994.

Pravkar pa poteka podpisovanje podobne listine v EU Parlamentu. Pisno deklaracijo so že podpisali vsi naši EU poslanci. Podrobneje pa se lahko pobudnik seznani s Konceptom (sprejetim na Strokovnem svetu RS že leta 1999 - Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci (1999).) na naslednji spletni strani ZRSS. Tu najde tudi monografijo, ki je izšla ob EU konferenci o nadarjenih leta 2011 ( Budimpešta, april 2011), v kateri je slovenski model predstavljen med najbolj uspešnimi modeli v Evropi in svetu.

Priloge:

Komentarji