Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Dvignit omejitev na avtocestah na 150 km/h

3656 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Predlagam da se na avtocestah omejitev dvigne iz 130 na 150 km/h, ob tem pa uvede minimalna hitrost na prehitevalnem pasu, recimo 110 km/h!

Zakaj?

1. Večino povprečnih voznikov tak al tak vozi med 140 in 150, le da se sedaj na veliko ustavlja pri stacionarnih radarjih in to povečuje možnost prometnih nesreč

2. Omejitev 150 nebi nič zmanjšala prometne varnosti, enostavno zato ker ob normalni vožnji 150 pri današnjih avtomobilih ni neka hitrost, ljudje nebi bolj pazili kje je radar kot druge udeležence, ni to neko ekstremno povečanje...

3. Omejitev 130 je še iz časov ko je pri nas več kot 50% avtov blo zastava 101, jugeci... Ti avti so pri 130 že razpadali, danes pri 130 niti motorja ne čuješ prav

4. Vsaj jaz pri sebi opažam da sem pri 130 veliko manj zbran na vožnjo kot pri 150. Pri 130 mi je za volanom enostavno dolg čas, gledam kaj se dogaja ob cesti (pa ne to kaj vpliva na promet), gledam če se v avtih ki me prehitevajo vozi kaka dobra baba, razmišljam o vsem drugem razen na vožnjo ne, ker mi je to enostavno prepočasi da bi razmišljal samo o vožnji in postanem zaspan. Pri 150 pa sem veliko bolj zbran na samo vožnjo in dejansko opazujem samo promet in ne toliko okolice!

5. Omejitev 130 na ravni cesti me dejansko naredi zaspanega!!! Pa to ni nobena bedarija, ampak dejansko me že 20-30 km pri 130 zelo utrudi in postanem prav zaspan, pri višji hitrosti pa enostavno moram bit bolj zbran in ni časa da postanem zaspan!

6. Minimalna hitrost... Kdo ne zmore vozit 110 po ravni cesti široki skoraj 4m naj raje vozi pecikl!

7. Nazaj na 130, danes sem se peljal iz MB v LJ, tempomat nastavil na 130, motorja niti slišal nisem, če nebi mel tempomata na 130 bi mislil da se vozim 90 ali pa še manj, brez tempomata bi dosti bolj stisnil na plin, in potem ko so stacionarni radarji bremzal, kar dejansko povzroča veliko večjo nevarnost kot pa 150.

8. Če pogledamo nemške avtoceste, ni omejitev in so dejansko med najvarnejšimi zato ker se ve, da pod 180 nimaš kaj iskat na prehitevalnem pasu, hitrost prilagodiš na tolko koliko obvladaš, tudi ne premalo da bi zaspal za volanom!

7 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A aleshorvat 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • m mtc

    Predloga ne podpiram.

     

    Sama hitrost ni problem, problem je sprememba hitrosti v določenih situacijah. Ko se to skombinira z našo vozniško kulturo, pa pride ven nekaj zelo nevarnega. Mislim, da vožnja pri 150km/h ni problematična in tudi s strani policije ni tako hudo sankcionirana, da se je ne bi dalo tudi sicer prakticirati. Precej večji problem je poznavanje kulture vožnje na AC. To, da nekateri pripeljejo z vključevalnega pasu na AC s hitrostmi, ki so tudi do 50km/h nižje od prometa, ali da se brez pogleda v ogledalo prehiteva pri hitrostih, manjših od 100km/h, so precej bolj pereči problemi. Pa rezervacija prehitevalnega pasu, ki si jo privoščijo nekateri vozniki, ki menijo, da imajo pri 110-130km/h vse pravice, pozabljajo pa razliko med prehitevalnim in voznim pasom...

     

    V nasprotju z mnogimi, jaz menim, da je kvaliteta naših cestišč skladna z omejitvami in da v Sloveniji ni avtocestnega odseka, ki bi bil lahko nevaren ob upoštevanju hitrostnih omejitev in varnostne razdalje.

  • A AndrejD

    Pozabljate na en bistven problem. Predvsem se je izboljšal samo občutek pri vožnji. In to je največja napaka današnjih avtomobilov. Da ti pri 160km/h da občutek da se pelješ 40km/h. In tega se skoraj noben ne zaveda. Tudi euroncap crash testi se izvajajo pri 55km/h na uro v zmečkljivo oviro, ki simulira drug avtomobil. Že samo če se hitrost crash testov dvigne za 15km/h na uro pomeni da bodo vsi potniki v avtomobilu z 5* zvezdicami mrtvi. Pri 55km/h pa so brez resnih poškodb. Malo se zamislite kaj ponujate.

     

     

    Današnji fizikalni zakoni še vedno popolnoma enaki kot so bili pred 20leti...

    In tega nobena moderna tehnologija nebo spremenila. Spreminja samo občutek pri vožnji.

     

     

    Glede na kulturo vožnje pri nas bi morali omejitev znižati na 30km/h ali pa 90% voznikom pobrat izpite... in jih zavedno odstraniti iz ceste.

     

     

    Lp

    Andrej

  • a andrejček

    zanimivo... dejmo nardit to, ker itak se to že dela... to je približno tako, dejmo dovolit ubijanje, saj to se itak že dogaja..

     

    Trojanec je napisal po resnici, ker itak imamo v glavi, da nam nihče nič ne more... tudi prav... a si je kdo zračunal razliko v zavorni poti pri 130 km/h in 150 km/h ali celo 170 km/h? PROTI ravno zato, ker itak že skoraj vsi vozijo prehitro in bi zato še hitreje.

    • a aleshorvat

      Potm pa je najboljše da na avtocesti omejimo na 50 km/h, če smo že pri zaviralni poti! Avtocesta ni za zaviranje, za zaviranje za zaviralni pas na avtocesti pa noben ne pričakuje da bo tisti pred tabo zabremzal!

  • N Nut

    podpiram osnovni predlog, saj itak večina voznikov pelje več kot 130km/h na avtocesti

    obenem naj se še dvigne kultura voznikov

  • s seba

    Podpiram. Sam sicer vozim 100 km/h po avtocestah, ampak verjamem, da marsikomu se kam mudi in ima vredu avto, kateri brezproblema omogoča vožnjo 150 km/h.

     

    Sam bi sicer uvedel neke omejitve, kot npr. isto kot v DE, da morejo gume omogočati 150 km/h (to sicer novejši avti itak vsi, samo da ne bo kaka stara katrca hotela vozit 150 km/h).

     

    Drugače pa se mi zdi 150 km/h relativno nizka hitrost za današnjo zmogljivost avtomobilov, praktično vsak avto zmore to hitrost, tako da se mi zdi dvig upravičen. Tudi Poljska je sedaj dvignila hitrost na 140 km/h.

     

    Ob spoštovanju daljše varnostne razdalje, se pomojem ne bo dvignilo kaj blazno število prometnih nesreč, saj že zdaj veliko ljudi vozi 150 km/h.

    To je pa najbolj kar me moti na drugih voznikih na cestah: nespoštovanje varnostne razdalje.

     

    @drejko78: Kar se tiče ekologije, sej vsak plača davek na to z višjo uporabo bencina. Interes ljudi pa je, da čim hitreje nekam pridejo.

     

    @Trojanec: Zate pač ni pomoči ;)

     

    @KatjaC: za vse poti, se zniža porabljen čas za 13%, torej ta čas bi lahko bil potem uporabljen za karkoli drugega bolj uporabnega ali pa enostavno, če se ti kam mudi lahko zaradi teh 13% manj prideš pravočasno. Predstavljaj si, da se npr. za en mesec voziš na delo vsak dan teh 230 km, praviš da porabiš 14 min več, no to je 28 min na dan, če delaš 20 dni je to 9,3 ur! To je pa že kar nekaj.

  • M

    Podpiram!

  • B Boyzl

    predvsem k točki 8:

    citati so z en.wikipedia.org/wiki/German_Autobahns:

    - ne drži, da ni omejitev, vedno več odsekov je z omejeno hitrostjo, v povprečju že čez polovico avtocestnih kilometrov ("...about 55% of the total length is subject to local and/or conditional limits..." in "...On average, about half of the total length of the German autobahn network has no speed limit, about one third has a permanent limit, and the remaining parts have a temporary limit for a number of reasons....")

    - velja pa priporočena hitrost - in če jo pesežeš pa imaš pri tem nesrečo, ti lahko zavarovalnica odpove prijateljstvo in celo izplačilo škode, čeprav nisi bil ti kriv ("...Richtgeschwindigkeit ... this speed is not a binding limit, but being involved in an accident driving at higher speeds can lead to being deemed at least partially responsible due to "increased operating danger" ...")

    - varnost nemških avtocest je primerljiva z evro-povprečjem, ni torej nič večja zaradi "neomejenosti" ("...The overall safety record of autobahnen is comparable to other European motorways...")

    Da pa so avtoceste varnejše kot navadne ceste pa velja statistično tudi pri nas (karte ogroženosti na cestnem omrežju Slovenije v zadnji številki Moto revije in en.wikipedia.org/wiki/Road_safety;

    Upoštevaje vse to pklus kulturo voznikov in predvsem kvaliteto cest pri nas... 150? Hmmmmm - zelo za premislit.

  • d drejko78

    In kaj je tu interes ljudi? Da bodo hitrejši? Kaj pa ekologija (manj izpustov pri manjši hitrosti, manjša poraba) in umirjenost vožnje (manj zaviranja, pospeševanja, še vedno pa so na cestah tovorna vozila, ki onemogočajo tako hitro vožnjo)? Dokler imamo le dvopasovnice je 130 km/h dovolj, ko bodo zgradili še tretji "hitri" pas, pa naj dvignejo omejitev na 150 ali tudi več.

    • a aleshorvat

      Sploh ni res, v nemčiji so avtoceste brez omejitev in imajo tudi dva pasova (na bolj prometnih so 3 pasovi ne pa zaradi hitrosti). Tovorna vozila pa onemogočajo že 130 vožnjo, glede na to da jih večina vozi med 90 in 100!

       

      In 14 minut se zelo pozna med MB in Koprom.

       

      Sem pa se ravno včeraj peljal MB-KP-MB in ko sem se peljal domov sem tempomat nastavil na 130 pa se skoraj zaspal, če že nisem parkrat. Zato sem kasneje oz. že pri Postojni nastavil na 150 pa sem normalno dalje vozil. Enostavno ker mi je 130 prepočasi na ravni prazni cesti in nimam kaj za delat za volanom oz. mam čas razmišljal 100 in eno stvar razen na vožnjo se ne koncentriram.

       

      Ko enkrat nastaviš na 150 je že bolj normalna hitrost. Je pa res da v tem primeru bolj paziš kje so radarji postavljeni in bedake, ki grejo pri 110 prehitevat ne da bi pogledali če se jim kdo približuje!

       

      Kot rečeno, jaz se sam dosti bolj nevarnega počutim pri 130 kot 150, ker vem da sem že po 10 minutah vožnje dosti bolj utrujen kot pri višji hitrosti.

    • M

      Se povsem strinjam s tem. In tega ne opažam samo pri sebi, ampak pri večini voznikov da jim koncentracija povsem pade, vmes pa šarijo po mobitelih, radijih, klimah, časopisih itd. ali se pa samo enostavno zasanjajo ter vmes že pozabijo, da so sploh za volanom.

  • K KatjaC

    Da so lahko avtoceste brez omejitve hitrosti, morajo biti izpolnjeni predvsem pogoji, ki to omogočajo, v prvi vrsti kakovostna gradnja, primerno število pasov, signalizacija ... zanemarljiva pa ni niti brezhibnost vozil - za slednje pač skrbi vsak šofer sam. Bolj kot omejitev hitrosti pri tej ali oni vrednosti pa me skrbi dejstvo, da je ogromno lastnikov bolj ali manj večjih "mrcin" tako vehementno prepričanih v svoje sposobnosti obvladovanja vožnje in vozila ter z razdraženo aroganco razkazujejo svoj dirkaški talent. Ti so šele prava nevarnost, zase in za ostale udeležence v prometu. Torej je eden od pogojev tudi primeren odnos do hitrosti, ki je, žal, zelo klavrn.

    Lahko pa se spustim tudi v primer izračuna, ki dokazuje, da višja hitrost na primeru Slovenije ne prinese velikih časovnih prednosti: med KP in MB je cca 230 km avtoceste. Če stalno tiščim na 150 km/h, prevozim pot v 1 uri in 32 minutah, pri 130 km/h pa porabim 14 min več. Pri 230 km prišparam torej 14 min ... ali drugače, vsak km prevozim 0,06 min hitreje. Bistveno pa se podaljšajo zavorne poti: na suhi cesti pri 130 km/h cca 125 m, pri 150 km/h pa za tretjino oz. 42 m več (167 m); na mokri cesti (in večina juter ali večerov orosi cestišče) pa se pot zaviranja še podaljša, pri 130 km/h cca 220 m, pri 150 km/h pa cca 70 m več (293 m). Torej 42 ali celo 70 m daljša zavorna pot ...

    Še kaj? Npr. emisije, ki so pri 150 km/h uro višje kot pri 130 km/h, in to pri isti razdalji, saj prihranjen čas ne pomeni kompenzacije?

  • Ikona uporabnika Trojanec Trojanec

    Sedaj se na AC vedno vozim 150. Če dvignemo omejitev na 150, potem ti garantiram, da se bom vozil 170. Neko stopnjo rizika za zmerno kazen sem vedno pripravljen sprejeti...

     

    največji problem na avtocesti so vozniki, ki ne dajejo prednosti hitrejšemu in ki mislijo, da če je omejitev 130 in se vozi po prehitevalnem pasu, potem se mu ni treba ozirati na kaj se dogaja za njim.

    • B Boyzl

      enak oz. še večji problem (in nevarni) pa tisti, ki menijo, da so upravičeni do prekoračitve hitrosti in so sposobni blendat, čeprav je pred teboj kolona in torej tudi tvoj umik na "počasnejšo" linijo ne spremeni nič. spet bo pred njimi nekdo, ki "ni dovolj hiter" in jim "krade dragocen čas".

      ne - menim, da dokler je naša vozniška kultura na tako nizki ravni in dokler itak jemljemo v zakup manjše kazni za "majhno prekoračitev" predlog ni ravno pameten. še posebej pa ne pri kvaliteti naših cestišč (drsnost, ravnost ,...)

    • I Ine

      Če je omejitev 130, pač ni treba dajati prednosti hitrejšemu, cesta pač ni bojišče. V križišču tudi načeloma veljajo cestnoprometni predpisi in ne dajemo prednosti večjim/hitrejšim vozilom, mar ne?