6. 7. 2012
Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo
Zakon za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12 - ZUJF) je bil predlagan s ciljem zagotavljanja vzdržnih javnih financ, zagotavljanja zakonskega okvira za učinkovito upravljanje z javnimi financami in zagotavljanja makroekonomske stabilnosti ter trajnega in stabilnega narodnogospodarskega razvoja. Zakon korenito posega v znižanje strukture in tudi obsega javnih izdatkov, vse to pa z namenom, da bi se povečale možnosti za rast, ki je ključni predpogoj za vzpostavitev dolgoročnega razvoja Slovenije. V zadnjih letih se je gospodarsko in javnofinančno stanje v Sloveniji namreč močno poslabšalo, v nasprotju s številnimi državami članicami EU pa Slovenija doslej še ni bila izpostavljena korenitejšim reformam in posegom v javne izdatke.
Na podlagi določb ZUJF so se s 1.6.2012 vsem javnim uslužbencem (torej tudi direktorjem) in funkcionarjem znižale osnovne plače za 8 odstotkov. Glede vašega mnenja, da »se jemlje še dodatno od nizkih plač, od višjih pa le delček«, pa naj opozorimo na dejstvo, da ZUJF vključuje linearno znižanje vrednosti plačnih razredov, kar pomeni, da se ne glede na višino osnovne plače vsem zaposlenim ta zniža za enak odstotek. Tistim, ki prejemajo višjo osnovno plačo se torej plača, gledano nominalno, zniža za višji znesek kot tistim, ki prejemajo nižjo osnovno plačo. Poleg tega velja opozoriti, da ukrep znižanja plač ne prizadene zaposlenih, ki prejemajo minimalno plačo, kar velja tudi za novo ureditev nekaterih povračil oziroma prejemkov iz delovnega razmerja (npr. višina regresa, pogoji za pridobitev pravice do solidarnostne pomoči), kjer se za zaposlene z minimalno plačo ni ničesar spremenilo.
Glede vašega mnenja za znižanje sejnin pa naj opozorimo, da je ZUJF v 128. členu posegel tudi v Zakon o lokalni samoupravi, ki ga glede sejnin spreminja tako, da sicer članu občinskega sveta, razen podžupanu, pripada sejnina za udeležbo na seji občinskega sveta ali seji delovnega telesa občinskega sveta, da pa letni znesek sejnin, vključno s sejninami za seje delovnih teles občinskega sveta, ki se izplača posameznemu članu občinskega sveta, ne sme presegati 7,5 % plače župana.
V zvezi z vašim mnenjem oz. pripombo glede regresa zaposlenih v »državnih podjetjih« pa pojasnjujemo, da v juniju sprejet Zakon o dopolnitvah Zakona o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012 (Uradni list RS, št. 43/12 - ZDIU12-A), glede regresa za letni dopust v finančnih in nefinančnih družbah, v katerih je država ali občina neposredno ali posredno več kot 25 % lastnik premoženja določil, da se, ne glede na določbe drugih aktov, s katerimi je določena višina regresa za letni dopust za zaposlene v navedenih družbah, vključno do leta, ki sledi letu, v katerem gospodarska rast preseže 2,5 % bruto družbenega proizvoda, zaposlenim v teh družbah izplača regres za letni dopust največ v višini minimalne plače, ki je 763,06€.
Glede vaših pripomb oziroma predloga za znižanje višine plač sindikalnih funkcionarjev pa vas obveščamo, da urejanje navedenega področja ni v naši pristojnosti..