Sprememba izobraževalnega sistema
Predlagam, da se temeljito spremeni šolski sistem v Sloveniji.
Obvezno osnovnošolsko izobraževanje bi se lahko podaljšalo v deset let.
Pa ne na račun zgodnejšega vpisa v osnovno šolo, ampak na račun podaljševanja. Snov bi se tako razporedila na dodatno leto in otroci ne bi bili več tako obremenjeni.
S tem, da bi se raje spremenil sistem srednjega izobraževanja. Spremeniti bi ga bilo treba v triletno in bi moralo biti bolj poklicno, kot splošno usmerjeno. Na podlagi podaljšanega obveznega osnovnošolskega izobraževanja, bi se v otrocih bolj zrelo in odgovorneje izoblikovalo razmišljanje o nadaljnem šolanju ter bi želje po poklicih postale bolj realne. Vse vemo, da bi marsikateri 14 - 15 letnik bil rad astronavt, dirkač, zdravnik, .... Vpiše se v gimanzijo, ker za kaj drugega še nima realne predstave. Ta se mu pokaže šele tam okoli 17. leta..... kar bi bilo idealno za ponoven razcvet poklicnih šol. Na koncu ne bi imeli cele poplave faliranih ekonomistov, arhitektov, gimnazijskih maturantov, ki ne vedo v katero poklicno skupino pašejo, ker nimajo enostavno nobenega poklica ....
Ker bi se otroci bolj zrelo in realno odločali za poklic, bi se razmere na trgu dela zelo spremenile (če gledamo dolgoročno)m in s tem posledično tudi možnost zaposlitev ter kvaliteta življenja in dela.
Strokovnjaki bi še vedno ostali strokovnjaki. Nivo njihovega znanja pa bi se povišal, ker bi bil strokovnjak na svojem področju tisti, ki bi resnično tako čutil in ne več tisti, ki je študiral zaradi študija.
Obremenjenost se bo zmanjšala, ko bodo ( če bodo) iz programov izvzeli nepotreben balast ter s poenostavitvijo pristopa podajanja učne snovi. Povišanje na deset let se mi ne zdi smiselno... Osnovna šola naj bi podajala osnovno znanje, predlagam pa, da se spremeni vstop v šolo nazaj na starost 7 let, pa bi bili otroci za sprejemanje odločitev za izbiro poklica stari toliko kot predlagate. Sedaj nekateri šolarji niti šest let ne izpolnijo, pa so že obremenjeni s šolo, kaj ni to prezgodaj?
Ker pa smo ravno pri šolstvu, naj se začne upoštevati dejstvo, da vsi otroci nimajo doma enakega blagostanja in možnosti z opremljenostjo z računalniki.
Naj se sproži akcija Ministrstva za šolstvo, da se odpisani računalniki v gospodarstvu in negospodarstvu, ki so še funkcionalni, podarijo šolam in knjižnicam, s tem bi bilo omogočeno našim osnovnošolcem, dijakom,..., da se računalniško intenzivneje izpopolnjujejo.
Prav tako nisem pristaš izletov, ekskurzij, šol v naravi, ki so precej zasoljene s cenami, saj je točno vidno, da se podpira turistične agencije. Pri organiziranju naj se upoštevajo predlogi z nižjimi cenami. Subvencioniranje v šolah se zmanjšuje, brezposelnost v SLO pa povišuje. Pravtako je nedopustno, da se zaračunava staršem za spremstvo učiteljev na izletih..., saj imajo že upoštevano to delo v plačah.
Moj komentar se ne nanaša v celoti na vaš predlog, tiče pa se ravnotako izobraževalnega sistema in organizacije le tega...
"Pravtako je nedopustno, da se zaračunava staršem za spremstvo učiteljev na izletih..., saj imajo že upoštevano to delo v plačah."
Od kod ti ta informacija? Delam v solstvu, in drugega kot morebitne dnevnice (ki ucitelju nad 8/12 ur terena po zakonu pripada in ne gre iz denarja starsev), prevoza in morebitnih vstopnin se nikoli nisem dobil placanega. Niti moja mati in sestra, ki prav tako delata v solstvu. Tole je preprosto dezinformacija.
Sem pa tudi jaz proti kakrsnemkoli spreminjanju. Vsaka sprememba potegne za seboj milijonske stroske, probleme z organizacijo, potrebnem prostoru, naenkrat bo 1/3 srednjesolskih uciteljev na borzi, itd... Otroci niso nic preobremenjeni. Tud mene je torba nosila v solo, ne jaz nje.
Osnovnošolci nikakor niso preobremenjeni, 9 let je več kot dovolj.