Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev Zoisovih štipendij

3503 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Pozdravljen,

Predlagam popolno ukinitev Zoisovih štipendij, saj v večini primerov ne služijo svojemu namenu. Največkrat pridobijo Zoisove štipendije učenci/dijaki/študentje bogatejših staršev, kateri ne potrebujejo dodatnega dohodka. Bolje bi bilo dana sredstva uporabiti za izboljšanje učnega procesa (s tem ne mislim na povečanje plač učiteljem, katere so že sedaj mnogo previsoke) in predvsem za izbolšanje delovanja naših fakultet.

Znano je, da najuspešnejši učenci (tisti, za katere se ve, da so pridni in pametni, kar je kombinacija za uspeh) ne dobijo Zoisovih štipendij, saj obstajajo zelo nenavadne omejitve in sprejemni izpiti.

Mogoče bi lahko šel razmislek tudi v smeri, da rajši znižamo dohodninske lestvice, saj je za inovativno družbo veliko boljše, če strokovnjak (ki se še ni navadil, da lahko zaslužek dobi zgolj preko državnih jasli) ostane v Sloveniji in ne išče relativno enostavnejšega in absolutno veliko večjega zaslužka v tujini.

18 glasov

13 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S sončendan 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 5. 2012

Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve Že kar nekaj časa praksa, stroka in strokovna javnost opozarjajo, da so zahteve sodobne družbe prerasle tog sistem Zoisovega štipendiranja. Prvi poizkus rešitve je v letu 2007 prinesel nov Zakon o štipendiranju. Čeprav se je v praksi izkazalo, da se je zaradi obstoječih kriterijev zastavljen koncept Zoisovega štipendiranja preoblikoval v nagrajevanje najbolj pridnih in ne nujno dejansko nadarjenih, ki bi z izjemnimi dosežki izkazovali dodano vrednost pridobljenega znanja oziroma potencialov nadarjenosti, je praksa uvajanja Koncepta: odkrivanje in delo z nadarjenimi v osnovni šoli pokazala, da je bilo z obstoječim Zakonom o štipendiranju integriranje koncepta v delo osnovnih šol smiselno in vzpodbudno. Zaradi potreb štipendiranja so omenjeni koncept dela s potencialno nadarjenimi otroki vsaj osnovne šole hitreje integrirale v svoje redno delo in na ta način začele sistematično nadgrajevati delo s to posebno in izredno občutljivo kategorijo otrok in mladostnikov. Žal se je pokazalo tudi, da zakonu ni uspelo vzpodbuditi tesnejših povezav z gospodarstvom oziroma izkoristiti potencial nadarjenih na znanstveno-raziskovalnem področju ter tudi finančno opravičiti finančni vložek v razvojni potencial naše družbe in tako preseči osnovno pomanjkljivost Zoisovega štipendiranja v 90-ih letih. Prav zato se je oktobra 2011 začela sestajati medresorska delovna skupina, v kateri sodeluje tudi strokovna javnost, s ciljem oblikovanja novega predloga sistema vzpodbujanja in nagrajevanja dijakov in študentov, ki s svojimi izjemnimi dosežki dejansko izkazujejo dodano vrednost svojega znanja v znanstveno-raziskovalni ali razvojni dejavnosti na področju naravoslovja, družboslovja ali umetnosti.

Priloge:

Komentarji