2. 4. 2012
Odziv Ministrstva za obrambo
V Ministrstvu za obrambo smo proučili predlog pod oznako predlagam vladi 2344, v katerem predlagatelj predlaga izstop iz Nata zaradi visokih stroškov članstva, visoke ogroženosti slovenskih vojakov izven države in drugih obveznosti do zveze Nato. Predlog za izstop Republike Slovenije iz Nata predstavlja sicer legitimno razmišljanje v okviru demokratične družbe, vendar menimo, da sam izstop iz Nata ne predstavlja rešitve za zmanjšanje obrambnih izdatkov niti zmanjšanje ogroženosti za pripadnike Slovenske vojske oziroma posredno varnost države. Prav nasprotno. Izven Zavezništva bi bila raven varnosti Republike Slovenije nižja, obrambni izdatki pa bi bili večji. V nadaljevanju izpostavljamo predvsem najpomembnejša dejstva, ki utemeljujejo upravičenost in smotrnost našega članstva v Natu. 1. Referendumska odločitev in večinska politična podpora Po osamosvojitvi Republike Slovenije je postalo članstvo v Natu, poleg članstva v Evropski uniji, osrednja zunanje politična prioriteta vseh vlad. Novembra 2002 je bila Republika Slovenija na vrhu Nata v Pragi povabljena, da začne pristopne pogovore za članstvo. Na referendumu v marcu 2003 je več kot 66 % volivcev podprlo naše članstvo v Natu. K visoki referendumski podpori je prispevala tudi podpora večine političnih strank, predsednika republike in drugih institucij. Navedeno kaže na visoko stopnjo soglasja in podpore vstopu Republike Slovenije v Nato, tako nosilcev političnega sistema kakor tudi državljanov Republike Slovenje. Soglasje o članstvu v Natu ostaja visoko, saj se nobena izmed parlamentarnih strank ne zavzema za izstop iz Nata. Konsenz o načinu zagotavljanja nacionalne varnosti v sistemu kolektivne obrambe se kaže tudi v Resoluciji o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenje, ki jo je Državni zbor Republike Slovenije sprejel 2010 in v kateri predstavlja kolektivna obramba v okviru Nata enega ključnih elementov zagotavljanja nacionalne varnosti, stabilnosti in obrambe. 2. Zagotavljanje ravni varnosti Republike Slovenije znotraj Zavezništva Članstvo v Natu Republiki Sloveniji zagotavlja varnostne garancije, ki nam kljub majhni verjetnosti konvencionalnega napada na državo, omogočajo opustitev koncepta samozadostnosti pri zagotavljanju nacionalne obrambe. Po sprejemu v Nato Republika Slovenija zmanjšuje obseg Slovenske vojske, obenem pa izboljšuje njeno usposobljenost in opremljenost. Republika Slovenija je v Zavezništvu aktivna pri oblikovanju in izvajanju politik Nata. Čeprav je splošni vpliv Republike Slovenije v mednarodnem varnostnem okolju povezan z njeno gospodarsko in vojaško močjo, nam članstvo v Nato daje vzvod, s katerim lahko na za nas še posebno pomembnih področjih uveljavimo svoje varnostne interese. Članice Zavezništva suvereno sprejemajo odločitve o svoji varnostni politiki. Nato ne zahteva nakupa določenega orožja in pošiljanja vojakov v mednarodne operacije in misije. Kakor vse druge članice Nata tudi Republika Slovenija sama sprejema odločitve o nakupu oborožitve v skladu s proračunskimi možnostmi in sama ponuja sile za sodelovanje v mednarodnih operacijah in misijah na nabornih konferencah Nata, potem ko sprejme ustrezne politične odločitve na podlagi lastnih interesov. Republika Slovenija sodeluje v mednarodnih operacijah in misijah, kot kredibilna in odgovorna članica mednarodne skupnosti in ne zaradi članstva v Natu. Kot država, ki trenutno ni vojaško ogrožena, ima naša državo moralno dolžnost, da v okviru svojih moči v sodelovanju z zaveznicami in partnerji aktivno prispeva pri zagotavljanju varnosti v tistih delih sveta, ki nimajo stabilnega varnostnega okolja. To velja tudi za območja na katerih sodelujemo v mednarodnih operacijah in misijah. Poleg vojaških zmogljivosti Republika Slovenija sodeluje v mednarodnih operacijah in misijah tudi s civilnimi projekti. Da članstvo v Natu ni neposredno povezano z udeležbo v mednarodnih operacijah in misijah, ne navsezadnje kažejo tudi primeri Finske, Švedske ter več drugih nečlanic Nata, ki imajo npr. v Afganistanu po nekajkrat več pripadnikov svojih vojska kot Republika Slovenija. 3. Finančno breme zagotavljanja varnosti Ministrstvo za obrambo nikakor ni imuno na vplive finančne in gospodarske krize. V sprejetem proračunu Ministrstva za obrambo za leto 2011 so bili obrambni izdatki načrtovani v višini 583 mio eurov. Po dveh rebalansih so bili dejanski obrambni izdatki v letu 2011 v višini 478 mio eurov, kar je za 18 % ali 105 mio eurov manj od načrtovanih. Delež obrambnih izdatkov v BDP se je od načrtovanih 1,53 %, zmanjšal na 1,34 %. Priprave rebalansa za leto 2012 pa kažejo na to, da se bodo sredstva za obrambo tudi v letu 2012 v primerjavi z letom 2011, radikalno zmanjšala. Tudi v sprejeti Resoluciji o splošnem dolgoročnem programu razvoja in opremljanja Slovenske vojske do leta 2025, je predvideno, da se bo ob manj ugodnih razmerah obseg finančnih virov Ministrstva za obrambo povečeval zgolj nominalno, torej za stopnjo inflacije. Ne navsezadnje z letom 2010 se je začel zmanjševati tudi načrtovan skupni obseg Slovenske vojske od 14.000 pripadnikov na 10.000 pripadnikov (8.000 stalne sestave in 2.000 pogodbene rezerve) do 2025 leta. Članstvo v Natu ne prinaša le finančnih obveznosti, pač pa je potrebno denar, ki ga Republika Slovenija plačuje za delovanje Nata, obravnavati podobno kot sredstva namenjena Evropski uniji. Iz Natovih proračunov se financirajo zmogljivosti, ki jih uporablja tudi Republika Slovenija. Med drugim se sofinancira tudi posodobitev letališča v Cerkljah ob Krki. Članstvo v Natu omogoča Republiki Sloveniji tudi varovanje zračnega prostora s prestreznimi letali v okviru zavezniških mehanizmov. Gre za izredno pomembno zavezniško pomoč, saj bi bili drugi načini varovanja slovenskega zračnega prostora politično in finančno težko uresničljivi. Na podlagi navedenega je ključna ugotovitev, da v sodobnem, kompleksnem in nepredvidljivem varnostnem okolju, v katerem prevladujejo asimetrične grožnje in so finančni viri za razvoj potrebnih vojaških zmogljivosti bolj omejeni, nobena država ne more zagotavljati svoje varnosti in obrambe sama. Zato je nujno potrebno povezovanje in partnersko sodelovanje. Za uživanje pravic in ugodnosti, ki izhajajo iz članstva v Natu, mora Republika Slovenija prevzeti tudi odgovornosti in prispevati v Zavezništvu po načelu sorazmerne in pravične delitve bremena ter zavezniške solidarnosti. Članstvo v Natu Republiki Sloveniji omogoča zagotavljanje varnosti pod ugodnejšimi pogoji, kakor če bi si varnost zagotavljala sama. Nacionalna varnost, ki jo Republika Slovenija zagotavlja tudi s članstvom v Natu, predstavlja okvir, ki omogoča temeljne pogoje za socialni in gospodarski razvoj družbe.
Te odzive pristojnih organov res pišejo neke nizko kvalificirane tajnice pa čistilke...al jih pa kr od nekje skopirajo pa še mal dodajo.. brezveze zgublat kakršen koli trud s predlogi kr itak vse zavrnejo :...
Pa saj ni res, kakšen je odziv in odgovor pristojnega državnega organa, saj je ta zavajajoč in brani samo njihove interese na naše stroške in nekateri v državnih službah služijo ter živijo na naš račun. Se pravi, da je Švica brez vojske bolj ogrožena, ker nima vojakov, pa je še nobeden zato ni napadel ali okupiral. Same laži in zavajanje ter manipuliranje z ljudmi, da bi jih tako zastraševali še naprej in v nedogled.
Zveza NATO je podaljšana roka ameriške hegemonije z edino nalogo - zavarovanje nahajališč nafte po svetu za vsako ceno. Delujejo izključno po diktatu Bilderbergov. Le-ti preko obveščevalnih služb netijo krizna žarišča po svetu z namenom destabilizirati režime njim "sovražnih" držav, prebivalstvu pa vsiljevati "American way of life", kar je grob poseg v način življenja, tradicije in navade okupiranih narodov. Posledice njihovih dejanj v imenu vzpostavljanja demokratičnih sistemov vladanja so: še večja korupcija, brezvladje, državljanske vojne, izjemen porast kriminala. Celice NATA so tako na ozemlju EU, kot na ozemljih držav tretjega sveta urile (in še urijo) teroriste. Primer: Verjetno je malokateremu znano, da sta CIA in nemška zvezna obveščevalna služba (BND) na skrivnih lokacijah v Nemčiji urili pripadnike paravojaške skupine "Osvobodilna vojska Kosova" (OVK). Le-ta se je čez noč prelevila v borce za svobodo Kosova, po navedbah mornariškega obveščevalnega oficirja Marka Kirka pa gre za organizacijo, ki se je (in se še) ukvarja s tihotapljenjem mamil, prostitucijo in naročenimi umori. Skupni imenovalec vsega pa je bila destabilizacija centralne oblasti v Beogradu, prisvojitev bogatih rudnikov v Trepči in netenje državljanske vojne. Da ne zaidemo s teme:
Kar se tiče referenduma o vstopu Slovenije v NATO (23. marca 2003) bi rekel, da se prebivalstvo ni dobro zavedalo, v kaj se podaja. Osebno menim, da se v evforiji in previsokim pričakovanjem (istočasno referendum o vstopu SLO v EU) razpravi o vstopu in posledicah sodelovanja z zvezo NATO ni namenjalo večje pozornosti. Temu primeren je bil tudi rezultat referenduma (za vstop v NATO je glasovalo nekaj več kot 66% volilcev). Poleg vstopa v EU so pač obkrožili "ZA" še za vstop v NATO, ker se je zdelo "fino, prestižno in mogoče celo koristno".
skosi: mar res mislite, da bi NATO varoval svobodo in varnost vseh članic? Sam sem namreč močno prepričan, da bi se v primeru napada tujih sil na Slovenijo NATO diskretno distanciral z "diplomatskim" odgovorom: "Znajdite se sami, to je vaša interna zadeva". Kar mi je najprej padlo v oči je bilo varovanje našega zračnega prostora. Par lovskih letal je iz italijanske zračne baze Aviano nekaj časa preletavalo slovenski zračni prostor, kaj hitro pa se jim tega ni dalo več početi, baje da ni nič zastonj... Slovenija je mesečno primaknila finančna sredstva (kako je sedaj s tem, žal ne vem). Kakorkoli - popolna harmonija sodelovanja med NATO partnerji. Svobodo in varnost članic NATO varuje, dokler jih le-te zalagajo z denarjem. Ko tega ni, jim je zanje kaj malo mar.
skosi: Prosim, definirajte, kaj konkretnega je Republika Slovenija pridobila z vstopom v zvezo NATO. Zaradi njih se ne počutim nič bolj varnega. Nasprotno, predstavljajo mi nenehno grožnjo. Mislim, da so še najbolj koristni pri preganjanju somalijskih piratov (glej no, naključje - somalijska nafta, rude - Američani so se tudi tam že opekli...)
Nadalje navajate, da se mora Slovenija odgovorno obnašati, če želi ostati kredibilen partner. Mar se kredibilnost meri v brezpogojni poslušnosti?
Kakorkoli - mislim, da bi se morali takšnih vojaških "organizacij" na široko ogniti.
Hvala
Odločno proti!
ZVEZA NATO
Je vojaško-politično zavezništvo, ki je nastalo v času hladne vojne s točno določenim razlogom… Natov osnovni cilj je varovati svobodo in varnost vseh članic s političnimi in vojaškimi sredstvi!
Zavedati se moramo, da je Slovenija ogromno pridobila z vstopom v zvezo NATO in da se mora tudi odgovorno obnašati, če želi ostati kredibilen partner, da Slovenska vojska v mednarodnih operacijah in misijah posredno zagotavlja nacionalno varnost.
Čas globalizacije zahteva nove načine varovanja nacionalne varnosti in zveza Nato nam to omogoča.
Velika izguba denarja za oboroževanje in vojsko! Vsaka civilizacija, ki je pretirano težila k oboroževanju in vojskovanju je propadla. Očitno bo tudi naša.
Vzpodbujajmo raje razvoj v tehnologiji in proizvodnji.
Če trdite, da Slovenija pretirano teži k oboroževanju, pa res nimate predstave o tem, kakšen drobiž pravzaprav Slovenija porabi za oborožitev, napram kakšnim drugim državam (tudi relativno gledano).
Ne strinjam se:
Če se mi prekomerno oborožujemo, me zanima kaj dela Amerika, pod tajno.
Strinjam se:
Z havbicami smo vseeno ustrelili kozla.
Brez zamere!
to je želja sigurno 99% državljanov, ampak ven ne moremo it samo zato ker je država že preveč zapufana... na istem smo kot smo bili v hitlerjevem sistemu samo da nas sedaj ne napadajo z vojsko ampak samo pošiljajo položnice mi jih pa plačujemo, eni pa na naš račun mastno služijo. isti K
Se strinjam da gremo stran od NATO-a. Ne vidim kake koristi v tem da smo v NATO-u . Mislim če nas bo kdo napadel nas bo NATO res branil ampak šele potem ko bo zavaroval koristi velikih držav ki so vključene v to organizacijo. NATO je dober samo zato ker zmanjšuje možnost, da bi se države ki so vključene v NATO med sabo skregale in napovedale vojno.
Glede komentarja zakaj so moderatorji dopustili spet to temo. Ja glej.. mnenje ljudi se spreminja, mnenje vlad tud. Zakaj? že zato ker se je zamenjala vlada bi bil zdej mogoče drugač odgovor na isto vprašanje kajne?? Pa tud pred desetimi leti verjetno ne bi nihče rekel da moramo krčiti zaposlovanje v javni upravi tako odločno kot sedaj. Časi se spreminjajo.
jaz menim da je čist ok če se večkrat dovoli isti predlog. sploh pa če se ne bi dovolilo bi pač pomenilo da en enkrat grdo predstavi neka dejstva v predlogu potem pa je to zavrnjeno za vedno al kaj? Tukaj je tudi kapljica promoviranja predloga. Če ga nekdo ne zna promovirat ker napiše predlog prezakomplicirano ali pa vključi več dobrih in slabih stvari hkrati to zdej ne bi smel zamrzt predlogov na isto temo v prihodnosti.
Drži, tak predlog je bil že napisan nedolgo nazaj.
Bom ponovil.
Članstvo v zvezi NATO ni možno enačiti s članstvom v sindikatu, ko lahko izstopiš kadarkoli se ti zdi.
Predvidevam, da v podpisani pogodbi piše tudi klavzula o izstopu, vendar s penali.
Žal je več kot jasno, da to ni zveza držav za mir, temveč najverjetneje diktatura države, ki že kuje novo vojno, da se lahko napaja industrija ubijanja, ki porablja 1000 milijard na leto, na račun tudi svojih državljanov, ki jim je namesto mirnega in bogatega življenja namenjena agonija in krize. Imperializem države, je kakor da na cesti ustreliš, vsakega ki ti ni všeč in misli drugače. To so preživele ideje in ne ideje sožitja in sprejemanja drugaćnosti.
Glede na cikličnost zgodovine, je samo vprašanje časa, kdaj bo izbruhnila naslednja velika vojna, zatorej je pametno, da minidržavice ostanejo čimbolj na varnem.
Vojaki se sami odločijo za to tveganje.
Pomanjkanje denarja za druge reči pa naj raje naberejo iz virov, ki bodo posledica pospeševanja gospodarstva (ali česarkoli že) in ne zaustavljanja česarkoli drugega.
osebno sem proti vojaškemu delovanju vendar praksa - zgodovina uči drugače (1svetovna vojna , 2 svetovna vojna , vojne v afriki , aziji , Bosni , Kosovo....) . Zveza kot je nato njena pravila,... temelji predvsem na varovanju demokracije v sami evropi in izven nje . TO so le njene varovalne zasluge in seveda strošek ,ki pa bi mogoče se moral zmanjšati oziroma prilagoditi glede na sposobnosti posameznih članov . Si zamislite , da ta skupnost nebi več obstajala . Posamezne države bi razvijale samostojne varovalne mehanizme . Kaj lahko nastane z tako malo državico kot je Slovenija na njeni legi. Po mojem je le dobro ,da zveza z njenimi sedanjimi pravili (mogoče še nekoliko izboljšati ) v tem času še obstaja in se celo širi. Dosti več bi pršparali če bi pravosodje ukinili saj izvajajo sam kriminal za njen obstoj . V praksi nima pa nobene veze za pošteno sojenje . Sploh ne razumem , da imajo te šeme toliko dela . A smo vsi slovenci kriminalci... Dovolj je le ministrstvo s tožilstvom za notranje zadeve . Še podjetja bi ponovno se vspostavljala , ustvarjala tuja in Slovenska...
ne vem zakaj je moderator odobril to temo, saj je bila podobna oz. enaka pred nekaj meseci.