Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Manj reklam na TV-ju

3715 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Zahvaljujem se za manj reklam na RTV.

To je dobra zadeva in bi bilo super, če bi se izvedla tudi na drugih zasebnih televizijah. Reklame so nemoteče, če so na začetku in koncu filma, ne pa 10x vmes. Pa morš met stalno na mute, pa skozI vse prekinja zgodbo. Če človk gleda film, ni prišel gledat reklam. Tud v kinu so reklame na začetku, potem pa je mir.

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L LUČ 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


1. 2. 2013

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Področje oglaševanja na televizijskih programih je v Republiki Sloveniji urejeno skladno z evropsko direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah, kar pomeni, da je slovenska ureditev primerljiva ureditvam drugih držav, članic EU. V Zakonu o avdiovizualnih medijskih storitvah (Uradni list RS, št. 87/11; v nadaljevanju: ZAvMS) je tako predpisano, da se lahko avdiovizualna dela, kot so na primer celovečerni in televizijski filmi, prekine s televizijskim oglaševanjem enkrat v rednem časovnem intervalu, ki traja najmanj 30 minut (četrti odstavek 28. člena ZAvMS). Očitek predlagatelja, da lahko reklame prekinjajo film tudi po desetkrat, je tako neutemeljen. ZAvMS v 32. členu prav tako predpisuje največji delež oglaševanja v televizijskem programu, in sicer največ 12 minut na uro.

Prihodki iz naslova oglaševanja predstavljajo za (komercialne) televizijske programe glavni oziroma nemalokrat tudi edini prihodek. Strožja omejitev oglaševanja bi zato povzročila zmanjšanje najbolj gledanih programskih vsebin (poročila, celovečerni filmi in serije, športni prenosi itd.) na televizijskih programih, najverjetneje pa celo konec oddajanja večine komercialnih televizijskih programov v RS.

Kot ugotavlja predlagatelj sam, pa je manj oglaševanja prisotno v programih javne Radiotelevizije Slovenija. Strožje omejitve oglaševanja v programih Radiotelevizije Slovenija (na primer prepoved prekinjanja posameznih oddaj in filmov; manjši delež oglasov) so možne zato, ker se Radiotelevizija Slovenija (v dobršni meri) financira iz naslova RTV prispevka, katerega morajo po zakonu plačevati vsi imetniki radijskih in televizijskih sprejemnikov.

Glede na vse navedeno ocenjujemo, da je predlagani ukrep, ki bi dodatno omejil oglaševanje na televizijskih programih, neprimeren.

Priloge:

Komentarji