Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Omejitev izdaje vozniškega dovoljenja B kategorije glede na starost voznika in moč ter težo vozila

7276 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Spoštovani,

predlagam, da se uvede omejitev za izdajo vozniškega dovoljenja B kategorije glede na starost voznika in moč ter težo vozila. Podobno kot je to že urejeno za kategorijo A.

Dogaja se namreč, da mladi in neizkušeni vozniki sedejo za volan velikih in "močnih" vozil takoj, ko opravijo vozniški izpit, še preden si pridobijo potrebne izkušnje v prometu in s temi "tanki" povzročajo nesreče z najhujšimi posledicami.

Pritisniti na plin ni težko, težje se je ustaviti...

4 glasovi

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F flayo 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • M Matej44

    S tem se definitivno ne strinjam!!!!!

     

    1. Za to bi mogli biti odgovorni starši kakšen avto otrok vozi:

    -Odvisno je tudi vzgoja staršev kako so otroka uzagajali bo tudi vidno na cesti.

    - če starši norijo po cest bojo tud otroc

    2.Z avtom ki ima 50 konjev se lahko prav tako 100-150 pelaš kakor z unim k jih ma 200 kar je dost velika brzina za grozno nesrečo

    3.Močnejši avti imajo boljše podvozje in dodatno elektroniko in boljše zavore.

    Med tem ko imajo avti z malimi konji slabše bremze slabše podvozje (kar pomeni dalšo zavorno pot in slabšo lego)Kjub temo da oba dosega zadostno hitrost za grozno nesrečo.

     

    Prej bi se strinjal s tem da pač avto ki ga vozi mladi voznik mora imeti obvezno ABS zavorni sistem, boljše in večje bremze,vsaj dva airbaga ali več, ESP pač če ti avto začne nekotrolerano drseti po zaledeneli podlagi snegu ali mokrem cestišču te reši da ne zletiš s cestišča,...in še bi lahko našteval

     

    Se pa strinjam z Markom večina ljudi si še enega vozila ne more privoščit plus da zdraven je treba imeti denar za vzdrževanje in registracijo.

     

    Pa k pravte so mladi vozniki problematični na cesti:Nč kukrat sm klel čez počasne voznike k vozijo kjer je omejitev 90 se pelejo 50 (in ja ni snega na cesti ali kaj podbnega)k jih je strah vozt do konc življenja in so mel v avtošoli 60 ur tak človek ni za v avto pač tko k ni vsak za inštrument špilat pač ni talenta in tako po mojem mnenju nebi smel met izpita pa ga vseeno dobi.Pa k sm delu prek študenta na petrolu mi pride teta(v penziji) z birglami kumaj hodi notr plačat bencin pa si ji roke tko tresejo da je komaj dnar vn potegnila in se usede za volan in se odpelje kako lahko taki še imajo izpit.

    Al pa zdej v kratkim pridem v križiščem se ustavim saj nism na prednostni cesti in pride starejši možak okol 40let po prednostni in se ustavi in čaka da bom jaz speljal(kaj podbnega se mi je zgodilo že večkrat) kako so lahko sploh taki na cest k še ne vejo če majo prednost(zato se strinjam da bi morali na vsake nekaj let pisat teste vsi vozniki)

    Pa mam še en primer iz petrola delou sm v pralnici pa sm gospodu pral avto in k daš avto v pralnico pa je avtomobilska gume drgnila ob ZAŠČITNO gume traka po kateri gre avto v pralnico in mi gospod prav "ja da ne boš mi gumo uniči pol k se bom po avtocesti 200 pelu da mi ne bo slučajnu počla"

    In kolikokrat je mladi voznik na avtocesto kontra zapeljal vednu je kašna starejša oseba k je izpit nardila 40 let nazaj in k nardijo avtocesto jim ni nč jasnu.

    In če bi take idijote in starejše voznike ki zaradi zdravja niso več primerni za volan odstranil iz cestišč bi bilo definitivno manj nesreč.Tko da ne vem kaj vsi tko na mlade voznike prtiskajo.

     

     

    Pa še tole z alkoholom in mladimi k se mente da jim povejo na avtošolah da ne smejo vozit pod vplivom alkohola.Eno uro bi jih lahko v avtošoli lepo pokazal kake so posledice konkretne slike ponesrečecev ki so žrtve pijane voznika ali še bolj direkt v mrtvašnico marsikater se bo zamislu..

  • f flayo

    BV očitno ne poznaš situacije.

    Tudi če greš pri 30-ih letih opravit izpit za motorno kolo,

    si nekaj let (mislim, da 3 ali 4) omejen na vožnjo do določene kubature oz. moči motorja.

    Šele po tem obdobju lahko voziš motor neomejene moči.

    Da, tudi sam sem si moral za ta leta kupiti šibkejši motor,

    ga nato prodati in potem kupiti močnejšega.

    Lahko pa se vozim tudi z javnim prevozom...

     

    V to, kaj je komu nuja in kaj luksuz, se ne bom spuščal,

    ker to ve vsak zase in nihče drug tega nima pravice določati.

     

    Glede na tvojo argumentacijo pa bi lahko rekli,

    da niso vsi pijani in nesposobni za vožnjo vozila,

    ki imajo 0,5 promila alkohola v krvi.

    Eni ga nesejo več eni manj, velja pa za vse enaka omejitev kajne?

     

    Kaj je skupno spodnjim primerom?

     

    ned, 10.12.2006

    V prometni nesreči na cesti Kranj - Jeprca umrle tri osebe

     

    Na regionalni cesti Kranj - Jeprca je davi izven naselja Meja prišlo do hude prometne nesreče, v kateri so življenje izgubile tri osebe, so sporočili z operativno komunikacijskega centra Policijske uprave Kranj. Nesreča se je zgodila zaradi neprilagojene hitrosti voznika osebnega vozila, so pri preiskavi nesreče, v kateri so vse tri udeležene osebe umrle na kraju samem, ugotovili kranjski policisti.

     

    Kot so sporočili s Policijske uprave Kranj, je 22-letni Kranjčan vozil osebni avtomobil znamke BMW iz smeri Jeprce proti Kranju. V blagem desnem preglednem ovinku pred naseljem Meja je zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo izgubil oblast nad vozilom. Začelo ga je zanašati po vozišču in ga obrnilo tako, da je bočno drselo v smeri Kranja. V tem času je iz kranjske smeri pravilno po svojem smernem vozišču pripeljal 42-letni Kranjčan z vozilom znamke Hyundai Lantra.

     

    Trčenje je bilo tako silovito, da je vozilo BMW prepolovilo in ga odbilo z vozišča na travnik. Pri tem je 22-letnega voznika vrglo iz vozila, v njem pa je ostal ukleščen 18-letni sopotnik iz Kranja. Drugi avto je po trčenju odbilo približno deset metrov nazaj in ga prečno zasukalo. Voznikoma ni bilo pomoči, 18-letnega sopotnika pa so sicer oživljali, vendar je prav tako umrl na kraju nesreče. Zaradi nesreče je bila cesta zaprta do 11. ure, preusmeritev pa so izvajali policisti na Laborah in na Jeprci.

     

    pet, 08.06.2007

    Ljubljana - Zgodaj zjutraj okoli 1.20 se je na Topniški ulici v Ljubljani zgodila huda prometna nesreča, v kateri so umrli trije ljudje, dva pa sta bila telesno poškodovana.

     

    Po do sedaj zbranih obvestilih in z ogledom kraja prometne nesreče so policisti ugotovili, da je 21-letni Ljubljančan vozil osebni avtomobil znamke BMW 325 po Topniški cesti v Ljubljani iz smeri Šmartinske ceste proti Linhartovi ulici. V blagem levem ovinku je vozilo pričelo zanašati. Zapeljal je na nasprotni pas, kjer je trčil prav tako v BMW-ja, vendar model 523, ki ga je vozil 35-letni voznik iz okolice Ribnice. Slednji, ki je bil v vozilu sam, se je lahko telesno poškodoval.

     

    21-letni voznik BMW-ja, ki je zapeljal na nasprotni smerno vozišče, in njegov 23-letni sopotnik, državljan Makedonije z začasnim bivališčem v Ljubljani, sta umrla na kraju prometne nesreče. 21-letni sopotnik, tudi državljan Makedonije z začasnim bivališčem v Ljubljani in mlajši moški, katerega identiteta še ni potrjena, sta bila hudo telesno poškodovana prepeljana v Klinični center. Mlajši moški je zaradi poškodb v Kliničnem centru umrl.

     

    29.1.2008

    Na ljubljanski obvoznici se je v nedeljo okoli 18. ure zgodila huda prometna nesreča, v kateri je ena udeleženka umrla, eden je bil huje, drugi pa lažje poškodovan. 19-letni voznik iz Ljubljane se je z osebnim avtomobilom BMW 116 peljal po obvoznici iz Vižmarij proti Ježici. V bližini Saveljske ceste je zapeljal na nasprotni vozni pas, po katerem je v tistem trenutku z Ježice v mercedesu SLK 230 pripeljala 32-letna Ljubljančanka. Avtomobila sta silovito trčila, po trčenju pa je BMW odbilo še v osebni avto Lancia Thesis, ki ga je z Ježice pripeljal 52-letni voznik iz Radovljice. Voznica mercedesa je ostala ukleščena v vozilu, tako da so morali posredovati gasilci, vendar je zaradi hudih poškodb UMRLA na kraju nesreče. Voznik BMW-ja se je hudo poškodoval in je bil z reševalnim vozilom odpeljan v ljubljanski Klinični center, voznik lancie pa jo je odnesel z lažjimi poškodbami.

     

    • m markoh

      Naj še jaz malo banaliziram:

      Omejimo hitrost povsod na 50 km/h, prepovejmo vse avtomobile, ki tako hitrost presegajo, določimo, da morqajo imeti vsi avtomobili radarsko opremo proti naletom, po 12 ali več zračnih blazin......

       

      Kaj je luksuz in kaj ni, je stvar posameznika, kar pa še ne pomeni, da se naj na to ne oziramo.

       

      Pa še o primerih: v vseh je nastopil avto določene znamke.

      A ja, starost voznikov je poanta! Koliko let pa so vozniki imeli ispit? Ok pri tretjem primeru verjetno res manj kot dve leti. Za ostale pa bi bilo verjetno treba podaljšati "pripravništvo" na bolj slabotnih avtomobilih do konca življenja. Verjetno bi to lahko veljalo tudi za tretji primer, ko bi dopolnil tiste dve leto jarma.

       

      Analogija s kategorijo A je popolnoma neustrezna.

      Obladovanje motorja glede na njegovo moč je problematična že pri majhnih hitrostih, kar za avtomobile ne moremo reči.

       

      Še vedno trdim, da je boljša vzgoja kot pa represija.

      In še vedno trdim, da je predlog tudi socialno družbeno nevzdržen.

    • f flayo

      Res se pojavlja določena znamka vozila,

      vendar nisem želel prirejati besedil in sem jih objavil take

      kot so se pojavili med rezultati po petih minutah spletnega brskanja.

      Prepričan sem, da je primerov več,

      z enakomerno porazdeljenimi predstavniki znamk.

      Bistvo je, da gre za močne avtomobile,

      ponekod tudi z veliko skupno maso in

      taki lahko povzročijo drugim več škode in težje poškodbe kot šibkejši in lažji.

       

      Pri kategoriji A je določeno,

      da si voznik začetnik 3 leta od opravljenega vozniškega izpita.

       

      "Obladovanje motorja glede na njegovo moč je problematična že pri majhnih hitrostih, kar za avtomobile ne moremo reči."

      Kakor za koga.

      Lahko pa z avtom že pri nizkih hitrostih povzročiš hude poškodbe.

       

  • Ikona uporabnika BV BV

    Jaz bi se strinjal z markotom. Predlog je sicer dober a potem bi nekateri res morali kupiti še en avto le zaradi tega. Pri motorjih zadeva ni takšna, saj je motor bolj luksuz, avto pa bolj nuja. Verjetno ni veliko primerov da bi starši imeli močan motor in bi sine oz. hčerka morala kupiti svoj motor le zaradi tega ker od začetka ne sme voziti 900ccm močan motor. Pri zgodbi z avtom pa ni tako.

     

    Namesto tega bi raje predpisal, da bi moral vsak voznik na cca. 4 leta, mlad voznik pa vsako leto opraviti 1 uro vožjne z avtošolo s programom za osveževanje znanja. (parkiranja, uporabe smernikov, ipd.) ter na vsake 4 leta obnoviti cpp ter tako podaljšati vozniško dovoljenje. Tako bi rešili tudi problem starejših voznikov, tistih, ki po nekaj letih slabo vidiji, itd.

    • f flayo

      hm, le zakaj je potem voznikom začetnikom določeno, da ne smejo imeti za volanom niti promila alkohola v krvi?

      Zagotovo jim povejo v avtošoli, da alkohol ne sodi za volan,

      pa se je kljub temu zakonodajalec v želji po zmanjšanju nesreč odločil,

      da bo za to skupino voznikov uvedel bolj strog režim.

       

      Po tvoje bi jim lahko vsako leto osveževali spomin tudi glede tega kako je z alkoholom in vožnjo?

       

    • K KatjaC

      Popolnoma se strinjam z obdobnim preverjanjem znanja in sposobnosti.

       

      Mladi divjaki so res velik problem (najbrž najdejo "idejo" tudli pri lastnih starših), pri čemer tip avta ni primarni dejavnik, saj tudi mali in manj močni dosežejo visoke hitrosti.

       

      Nadaljujem tudi o starejših voznikih, brez semena nestrpnosti, temelječ na dokazljivih svareh: starejša populacija s slabimi refleksi, neokretnostjo (dobesedno, že večkrat sem opazila, da je zadostna gibljivost vratu in s tem obračanje glave prej kot ne izjema) in zmanjšano sposobnostjo zaznavanja tudi predstavlja določeno tveganje.

  • m markoh

    Spoštovani.

    Menim, da predlog ni dober, saj bi potem morala vsaka družina, ki ima avto z več kot ? konji (do)kupiti še eno vozilo za mladega voznika.

    Pri tistih, ki tega nebi zmogli (verjetno večina), bi mladi vozniki čakali brez nabiranja kakršnih koli izkušenj na dovoljenje da končno sedejo za volan.

    In potem bi bile (že zaradi frustracij čakanja) posledice še slabše.

    Razumem skrb, vendar je predlog eden v vrsti kaznovalnih prijemov (tako kot nemogoče visoke kazni za prekrške, katerih se moraj paziti le tisti ki nimajo denarja), kar nima za posledico boljše in varnejše vožnje ampak le strah in potem izživljanje tam in zakrat, kjer vozniki mislijo, da niso opaženi.

    Mnogo raje bi videl kakšen predlog, ki bo mlade, ozirom kar vse, voznike vzgajal, ne pa kaznoval.

     

    lep pozdrav

    marko

     

    P.S.

    Kaj pa predlog, da bi morali VSI vozniki vsako leto (ali pa dve) na ponovni izpit iz teorije?

    Trenutno smo namreč v nasprotujoči si situaciji: če želite narediti izpit za dodatno kategorijo, morate na nov izpit teorije. In če ga ne naredite? Potem bi vam MORALI odvzeti tudi izpit, ki ga že imate!

    Skrajni čas bi bil, da bi ukinili dodatni izpit teorije, za dodatne kategorije!

     

    Kaj pa če bi morali vsi prekrškarji na obvezno zdravljenje - recimo za vsako piko 2 uri predavanj o varnosti v prometu?

    Ali pa mladi vozniki na obvezno preventivno zdravljenje - recimo 5 ur predavanj?

     

     

    • f flayo

      Spoštovani Marko,

      hvala za vaš komentar.

      Situacija, ki ste jo navedli kot primer,

      je popolnoma enaka za kategorijo A in tam funkcionira.

       

      Če banaliziram,

      je po vašem mnenju strošek pomožnih "koleščkov" za malčke edini argument in

      bi lahko otroci, da privarčujejo staršem kakšen Evro,

      prve kolesarske metre izvajali neposredno na zanje neprimernem vozilcu?

      Se mi zdi, da starši niti pomislijo ne, da bi tu varčevali.

       

      Nekdo, ki danes opravi izpit za kategorijo A,

      si mora za nekaj let najprej kupiti motorno kolo z manjšo močjo,

      po zakonsko določenemu času pa si lahko kupi močnejšega.

       

      Po vašem mnenju odvečnemu nakupu se je možno izogniti tako,

      da enostavno z izpitom v žepu čakate, da mine to obdobje omejitve.

      Potem vam zakon več ne omejuje vožnje vozila glede moči motorja.

      Medtem pa se najbrž tudi v glavi kaj postavi na pravo mesto.

       

      Lp

       

  • A Alc

    Podpiram deifinitivno bi treba zadeve omejiti.