Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog čaka odziv pristojne institucije

Reševanje romske preblematike

1759 OGLEDOV 60 KOMENTARJEV

Glede na vse večjo problematiko z asimilacijo določenih skupin, predlagam, da se uvede sledeče ukrepe, ki bodo zmanjšali neprimerno obnašanje problematičnih območji in povečali javno varstvo in zaupanje v učinkovit sistem delovanja policije in sodstva.

Predlagam celovit paket strogih, enakovrednih in zakonitih ukrepov za hitro obravnavo težavnih posameznikov, zmanjšanje recidiva (ponavljajočih kaznivih dejanj istih osebkov) in povečanje javne varnosti.


1. Pogojne obsodbe in nadzor

- Pri prvem dokazljivem manjšem prekršku: pogojna obsodba (3-12 mesecev) z elektronskim nadzorom (ankle monitor) in nočno omejitvijo gibanja po 22. uri.

- Elektronski nadzor bi predstavljal hudo moralno kazen za težavne posameznike, obenem pa je stalni opomnik o posledicah ob ponovitvi in dokaz o lokacijski prisotnosti pri drugih kaznivih dejanjih.

- Neupoštevanje pogojev: nezadržna privedba in izvršitev zaporne kazni.

- Drugi prekršek: avtomatska zaporna kazen.

- Recidivisti po prestani kazni: konkretno višje, vnaprej določene sankcije.

- Stopnjevanje nadzora: Kršitve pogojev se tolerira točno enkrat in vodijo do daljših ur policijske ure in dodatnih dni elektronskega nadzora. 


2. Javna koristna dela

- Neplačane globe se nadomestijo z javnimi koristnimi deli.

- Če oseba dela ne opravi, sledi zapor.

- Minimalna dolžina kazni se izračuna po minimalni plači in številu ur. 


3. Namenska varnostna enota z vojaško podporo

- Morajo biti usposobljeni, primerno opremljeni za soočanje z vsemi vrstami nevarnosti in v zadostnem številu, da nimajo težav pri obvladanju večjega števila oseb.

- Locirana mora biti blizu problematičnih območij za hitro urgiranje.

- Vlada sprejme začasni odlok o ukrepanju, s katerim se vojski podelijo pooblastila za sodelovanje pri zagotavljanju javnega reda, varnosti in nadzora v podpori specialni enoti policije.

- Vojska v okviru tega odloka nudi pomoč policiji pri varovanju prebivalstva, nadzoru kršiteljev in izvajanju poostrenih nadzorov v problematičnih območjih.

- Vojaki, vključeni v to enoto, morajo biti usposobljeni za urbano posredovanje in uporabljati neletalna sredstva (taserji, gumijasti naboji, solzilci), ob tem pa imeti podporo standardne oborožitve v primeru neposredne ogroženosti.

- Vsi pripadniki morajo biti jasno prepoznavni in delovati pod skupnim poveljstvom, ki koordinira operacije znotraj zakonskih okvirjev in zagotavlja nadzor nad uporabo prisilnih sredstev.

- Varnostnih nalog ne opravlja klasična policija, temveč namenska, specializirana enota, ki nima neposrednega stika z lokalnim okoljem. To preprečuje morebitne osebne povezave ali pritiske, hkrati pa zmanjšuje varnostna tveganja in povečuje učinkovitost ukrepanja.

Enota za nadzor bi izvajala sledeče naloge:

* kontrolo in nadzor pogojnih obsodb,

* privedbe ob kršenju pogojnih obsodb,

* racije in kontrolo ilegalnih substanc in predmetov v problemskih območjih,

* efektivne straže v nočnem času,

* poostren nadzor v območjih javnih prireditev in kjer se zbirajo ljudje,

* poostren nadzor v območjih, kjer so se v preteklosti prekrški večkrat zgodili,

* straža za osebe, ki so prejele grožnje,

* pomoč pri evakuacijah ali večjih varnostnih incidentih,

* sodelovanje pri varovanju državne in občinske infrastrukture v času kriznih razmer.

- Ukrep se sprejme s sklepom državnega zbora na predlog vlade, z jasnim mandatom in časovno omejitvijo, da se zagotovi pravna podlaga in nadzor nad uporabo vojaških pooblastil v civilnem okolju.

Vse zgoraj naštete naloge naj bi že sedaj opravljala policija, vendar se je v praksi izkazalo, da v nekatera območja policija ne posega zaradi varnostnih tveganj. Specializirana enota z vojaško podporo bi morala biti iz oddaljenega območja, hkrati pa delovati anonimno, dokler se ne vzpostavi dolgoročni red in ustrezna asimilacija. Po tem času bi lahko nadzor ponovno prevzela policija. 


4. Evalvacija in prilagoditev ukrepov

 - Po 12 mesecih ocena učinkovitosti: zmanjšanje recidiva, spoštovanje pogojnih obsodb in občutka varnosti prebivalcev.

- Prebivalci in oškodovanci po incidentih sami poročajo o uspešnosti programa, učinkovitosti in hitrosti ukrepanja. Hkrati tudi predlagajo spremembe in rešitve za boljšo učinkovitost

- Rezultati določijo nadaljnje ukrepe ali širitev programa.

- Lokalni organi so odgovorni za sprotno izvajanje integracijskih ukrepov in obvezni redno poročati o učinkovitosti ter problemih na svojem območju.

- Rezultati evalvacije se javno objavijo v letnem poročilu, dostopnem državljanom, s čimer se poveča transparentnost in zaupanje v izvajanje ukrepov.

- Mandat enote je omejen na največ štiri leta, z možnostjo podaljšanja le ob potrditvi državnega zbora po analizi rezultatov in podpore lokalnega prebivalstva.


5. Utemeljitev

Zakoni RS so napisani za zgledne državljane; premile kazni, slabo delujoč sodni sistem in neučinkovito izvrševanje pa so povzročili situacijo, kjer se ponavljajoči prekrški ne sankcionirajo učinkovito, problematične osebe pa so z neučinkovitimi ukrepi do sedaj ostale nekaznovane, posledično jih ni več mogoče obvladati in prevzgajati v boljše in zgledne državljane.

Predlagani ukrepi omogočajo hitro, strogo in zakonito obravnavo težavnih posameznikov, ob spoštovanju enake obravnave vseh državljanov.

Vsi predlagani ukrepi se izvajajo enako za vse državljane, ne glede na etnično, socialno ali kulturno pripadnost, s ciljem sankcioniranja vedenja, ne posameznika kot pripadnika določene skupine. Zgornji ukrepi ne bodo predstavljali težav zglednim državljanom, ki se držijo zakonov in javnega reda.

Spodnje točke se dotikajo problematike integracije ne samo romov ampak tudi tematike priseljevanja tujcev in kako izgledajo dobri primeri iz prakse v tujini:


6. Obvezna vključitev v programe integracije

 - Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba mora v roku 3–6 mesecev sodelovati v programu za vključitev v družbo in trg dela, ki vključuje:

- obvezno učenje slovenskega jezika

- testiranje znanja jezika za preverjanje napredka

- organizacijo obveznih tečajev za tiste, ki ne znajo slovenskega jezika

- seznanitev z lokalnimi zakoni, pravili in pravicami posameznika

- Del programa vključuje tudi obvezno psihološko svetovanje in socialno podporo, namenjeno odpravi odporov do vključevanja in razumevanju družbenih norm.

Neudeležba ali neuspeh pri testih vodi do sankcij, kot so začasna zmanjšana socialna pomoč ali pogojni ukrepi.

 

7. Obvezna vključitev na trg dela ali javna koristna dela

- Če nova ali socialno neaktivna oseba ni zaposlena v roku 6–12 mesecev, se določi obvezno delo: javna koristna dela ali mentorirano vključevanje v delovne programe.

- Neizpolnjevanje obveznosti vodi do zmanjšanja socialnih transferjev ali pogojnih sankcij.

- Osebe, ki redno sodelujejo in opravijo integracijske obveznosti, prejmejo davčne ali socialne spodbude (npr. višje subvencije za zaposlitev ali stanovanje).


8. Stopnjevanje sankcij za neudeležbo

- Kršitve obveznosti integracije se obravnavajo po stopnjah:

* opozorilo in dodatna vključitev v program

* zmanjšanje socialnih transferjev

* pogojna javna koristna dela

* začasna izguba določenih socialnih pravic

 

9. Mentorski nadzor

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba dobi mentorja, ki spremlja napredek, pomaga pri vključevanju v lokalno skupnost in zagotavlja redno poročanje o sodelovanju.

- prebivalcem Slovenije omogočimo, da se prostovoljno vključijo v mentorstvo in pomoč pri socializaciji

118 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Binko 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ROK ZA ODGOVOR

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2025 | 16:15:30

Reševanje romske preblematike

Glede na vse večjo problematiko z asimilacijo določenih skupin, predlagam, da se uvede sledeče ukrepe, ki bodo zmanjšali neprimerno obnašanje problematičnih območji in povečali javno varstvo in zaupanje v učinkovit sistem delovanja policije in sodstva.

 

Predlagam celovit paket strogih, enakovrednih in zakonitih ukrepov za hitro obravnavo težavnih posameznikov, zmanjšanje recidiva (ponavljajočih kaznivih dejanj istih osebkov) in povečanje javne varnosti.

 

1. Pogojne obsodbe in nadzor

- Pri prvem dokazljivem manjšem prekršku: pogojna obsodba (3-12 mesecev) z elektronskim nadzorom (ankle monitor) in nočno omejitvijo gibanja po 22. uri.

- Elektronski nadzor bi predstavljal hudo moralno kazen za težavne posameznike, obenem pa je stalni opomnik o posledicah ob ponovitvi in dokaz o lokacijski prisotnosti pri drugih kaznivih dejanjih.

- Neupoštevanje pogojev: nezadržna privedba in izvršitev zaporne kazni.

- Drugi prekršek: avtomatska zaporna kazen.

- Recidivisti po prestani kazni: konkretno višje, vnaprej določene sankcije.

- Stopnjevanje nadzora: Kršitve pogojev se tolerira točno enkrat in vodijo do daljših ur policijske ure in dodatnih dni elektronskega nadzora.

 

2. Javna koristna dela

- Neplačane globe se nadomestijo z javnimi koristnimi deli.

- Če oseba dela ne opravi, sledi zapor.

- Minimalna dolžina kazni se izračuna po minimalni plači in številu ur.

 

3. Namenska varnostna enota z vojaško podporo

- Morajo biti usposobljeni, primerno opremljeni za soočanje z vsemi vrstami nevarnosti in v zadostnem številu, da nimajo težav pri obvladanju večjega števila oseb.

- Locirana mora biti blizu problematičnih območij za hitro urgiranje.

- Vlada sprejme začasni odlok o ukrepanju, s katerim se vojski podelijo pooblastila za sodelovanje pri zagotavljanju javnega reda, varnosti in nadzora v podpori specialni enoti policije.

- Vojska v okviru tega odloka nudi pomoč policiji pri varovanju prebivalstva, nadzoru kršiteljev in izvajanju poostrenih nadzorov v problematičnih območjih.

- Vojaki, vključeni v to enoto, morajo biti usposobljeni za urbano posredovanje in uporabljati neletalna sredstva (taserji, gumijasti naboji, solzilci), ob tem pa imeti podporo standardne oborožitve v primeru neposredne ogroženosti.

- Vsi pripadniki morajo biti jasno prepoznavni in delovati pod skupnim poveljstvom, ki koordinira operacije znotraj zakonskih okvirjev in zagotavlja nadzor nad uporabo prisilnih sredstev.

- Varnostnih nalog ne opravlja klasična policija, temveč namenska, specializirana enota, ki nima neposrednega stika z lokalnim okoljem. To preprečuje morebitne osebne povezave ali pritiske, hkrati pa zmanjšuje varnostna tveganja in povečuje učinkovitost ukrepanja.

 

Enota za nadzor bi izvajala sledeče naloge:

* kontrolo in nadzor pogojnih obsodb,

* privedbe ob kršenju pogojnih obsodb,

* racije in kontrolo ilegalnih substanc in predmetov v problemskih območjih,

* efektivne straže v nočnem času,

* poostren nadzor v območjih javnih prireditev in kjer se zbirajo ljudje,

* poostren nadzor v območjih, kjer so se v preteklosti prekrški večkrat zgodili,

* straža za osebe, ki so prejele grožnje,

* pomoč pri evakuacijah ali večjih varnostnih incidentih,

* sodelovanje pri varovanju državne in občinske infrastrukture v času kriznih razmer.

 

- Ukrep se sprejme s sklepom državnega zbora na predlog vlade, z jasnim mandatom in časovno omejitvijo, da se zagotovi pravna podlaga in nadzor nad uporabo vojaških pooblastil v civilnem okolju.

 

Vse zgoraj naštete naloge naj bi že sedaj opravljala policija, vendar se je v praksi izkazalo, da v nekatera območja policija ne posega zaradi varnostnih tveganj. Specializirana enota z vojaško podporo bi morala biti iz oddaljenega območja, hkrati pa delovati anonimno, dokler se ne vzpostavi dolgoročni red in ustrezna asimilacija. Po tem času bi lahko nadzor ponovno prevzela policija.

 

 

4. Evalvacija in prilagoditev ukrepov

 

- Po 12 mesecih ocena učinkovitosti: zmanjšanje recidiva, spoštovanje pogojnih obsodb in občutka varnosti prebivalcev.

- Prebivalci in oškodovanci po incidentih sami poročajo o uspešnosti programa, učinkovitosti in hitrosti ukrepanja. Hkrati tudi predlagajo spremembe in rešitve za boljšo učinkovitost

- Rezultati določijo nadaljnje ukrepe ali širitev programa.

- Lokalni organi so odgovorni za sprotno izvajanje integracijskih ukrepov in obvezni redno poročati o učinkovitosti ter problemih na svojem območju.

- Rezultati evalvacije se javno objavijo v letnem poročilu, dostopnem državljanom, s čimer se poveča transparentnost in zaupanje v izvajanje ukrepov.

- Mandat enote je omejen na največ štiri leta, z možnostjo podaljšanja le ob potrditvi državnega zbora po analizi rezultatov in podpore lokalnega prebivalstva.

 

5. Utemeljitev

 

Zakoni RS so napisani za zgledne državljane; premile kazni, slabo delujoč sodni sistem in neučinkovito izvrševanje pa so povzročili situacijo, kjer se ponavljajoči prekrški ne sankcionirajo učinkovito, problematične osebe pa so z neučinkovitimi ukrepi do sedaj ostale nekaznovane, posledično jih ni več mogoče obvladati in prevzgajati v boljše in zgledne državljane.

 

Predlagani ukrepi omogočajo hitro, strogo in zakonito obravnavo težavnih posameznikov, ob spoštovanju enake obravnave vseh državljanov.

 

Vsi predlagani ukrepi se izvajajo enako za vse državljane, ne glede na etnično, socialno ali kulturno pripadnost, s ciljem sankcioniranja vedenja, ne posameznika kot pripadnika določene skupine. Zgornji ukrepi ne bodo predstavljali težav zglednim državljanom, ki se držijo zakonov in javnega reda.

 

 

 

 

Spodnje točke se dotikajo problematike integracije ne samo romov ampak tudi tematike priseljevanja tujcev in kako izgledajo dobri primeri iz prakse v tujini:

 

6. Obvezna vključitev v programe integracije

 

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba mora v roku 3–6 mesecev sodelovati v programu za vključitev v družbo in trg dela, ki vključuje:

- obvezno učenje slovenskega jezika

- testiranje znanja jezika za preverjanje napredka

- organizacijo obveznih tečajev za tiste, ki ne znajo slovenskega jezika

- seznanitev z lokalnimi zakoni, pravili in pravicami posameznika

- Del programa vključuje tudi obvezno psihološko svetovanje in socialno podporo, namenjeno odpravi odporov do vključevanja in razumevanju družbenih norm.

 

Neudeležba ali neuspeh pri testih vodi do sankcij, kot so začasna zmanjšana socialna pomoč ali pogojni ukrepi.

 

7. Obvezna vključitev na trg dela ali javna koristna dela

 

- Če nova ali socialno neaktivna oseba ni zaposlena v roku 6–12 mesecev, se določi obvezno delo: javna koristna dela ali mentorirano vključevanje v delovne programe.

- Neizpolnjevanje obveznosti vodi do zmanjšanja socialnih transferjev ali pogojnih sankcij.

- Osebe, ki redno sodelujejo in opravijo integracijske obveznosti, prejmejo davčne ali socialne spodbude (npr. višje subvencije za zaposlitev ali stanovanje).

 

8. Stopnjevanje sankcij za neudeležbo

 

- Kršitve obveznosti integracije se obravnavajo po stopnjah:

* opozorilo in dodatna vključitev v program

* zmanjšanje socialnih transferjev

* pogojna javna koristna dela

* začasna izguba določenih socialnih pravic

 

9. Mentorski nadzor

 

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba dobi mentorja, ki spremlja napredek, pomaga pri vključevanju v lokalno skupnost in zagotavlja redno poročanje o sodelovanju.

- prebivalcem Slovenije omogočimo, da se prostovoljno vključijo v mentorstvo in pomoč pri socializaciji

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2025 | 16:24:49

Reševanje romske preblematike

Glede na vse večjo problematiko z asimilacijo določenih skupin, predlagam, da se uvede sledeče ukrepe, ki bodo zmanjšali neprimerno obnašanje problematičnih območji in povečali javno varstvo in zaupanje v učinkovit sistem delovanja policije in sodstva.
Predlagam celovit paket strogih, enakovrednih in zakonitih ukrepov za hitro obravnavo težavnih posameznikov, zmanjšanje recidiva (ponavljajočih kaznivih dejanj istih osebkov) in povečanje javne varnosti.

 

1. Pogojne obsodbe in nadzor

- Pri prvem dokazljivem manjšem prekršku: pogojna obsodba (3-12 mesecev) z elektronskim nadzorom (ankle monitor) in nočno omejitvijo gibanja po 22. uri.

- Elektronski nadzor bi predstavljal hudo moralno kazen za težavne posameznike, obenem pa je stalni opomnik o posledicah ob ponovitvi in dokaz o lokacijski prisotnosti pri drugih kaznivih dejanjih.

- Neupoštevanje pogojev: nezadržna privedba in izvršitev zaporne kazni.

- Drugi prekršek: avtomatska zaporna kazen.

- Recidivisti po prestani kazni: konkretno višje, vnaprej določene sankcije.

- Stopnjevanje nadzora: Kršitve pogojev se tolerira točno enkrat in vodijo do daljših ur policijske ure in dodatnih dni elektronskega nadzora.

 

2. Javna koristna dela

- Neplačane globe se nadomestijo z javnimi koristnimi deli.

- Če oseba dela ne opravi, sledi zapor.

- Minimalna dolžina kazni se izračuna po minimalni plači in številu ur.

 

3. Namenska varnostna enota z vojaško podporo

- Morajo biti usposobljeni, primerno opremljeni za soočanje z vsemi vrstami nevarnosti in v zadostnem številu, da nimajo težav pri obvladanju večjega števila oseb.

- Locirana mora biti blizu problematičnih območij za hitro urgiranje.

- Vlada sprejme začasni odlok o ukrepanju, s katerim se vojski podelijo pooblastila za sodelovanje pri zagotavljanju javnega reda, varnosti in nadzora v podpori specialni enoti policije.

- Vojska v okviru tega odloka nudi pomoč policiji pri varovanju prebivalstva, nadzoru kršiteljev in izvajanju poostrenih nadzorov v problematičnih območjih.

- Vojaki, vključeni v to enoto, morajo biti usposobljeni za urbano posredovanje in uporabljati neletalna sredstva (taserji, gumijasti naboji, solzilci), ob tem pa imeti podporo standardne oborožitve v primeru neposredne ogroženosti.

- Vsi pripadniki morajo biti jasno prepoznavni in delovati pod skupnim poveljstvom, ki koordinira operacije znotraj zakonskih okvirjev in zagotavlja nadzor nad uporabo prisilnih sredstev.

- Varnostnih nalog ne opravlja klasična policija, temveč namenska, specializirana enota, ki nima neposrednega stika z lokalnim okoljem. To preprečuje morebitne osebne povezave ali pritiske, hkrati pa zmanjšuje varnostna tveganja in povečuje učinkovitost ukrepanja.

Enota za nadzor bi izvajala sledeče naloge:

* kontrolo in nadzor pogojnih obsodb,

* privedbe ob kršenju pogojnih obsodb,

* racije in kontrolo ilegalnih substanc in predmetov v problemskih območjih,

* efektivne straže v nočnem času,

* poostren nadzor v območjih javnih prireditev in kjer se zbirajo ljudje,

* poostren nadzor v območjih, kjer so se v preteklosti prekrški večkrat zgodili,

* straža za osebe, ki so prejele grožnje,

* pomoč pri evakuacijah ali večjih varnostnih incidentih,

* sodelovanje pri varovanju državne in občinske infrastrukture v času kriznih razmer.

 

- Ukrep se sprejme s sklepom državnega zbora na predlog vlade, z jasnim mandatom in časovno omejitvijo, da se zagotovi pravna podlaga in nadzor nad uporabo vojaških pooblastil v civilnem okolju.

Vse zgoraj naštete naloge naj bi že sedaj opravljala policija, vendar se je v praksi izkazalo, da v nekatera območja policija ne posega zaradi varnostnih tveganj. Specializirana enota z vojaško podporo bi morala biti iz oddaljenega območja, hkrati pa delovati anonimno, dokler se ne vzpostavi dolgoročni red in ustrezna asimilacija. Po tem času bi lahko nadzor ponovno prevzela policija.

 

 

4. Evalvacija in prilagoditev ukrepov

 

- Po 12 mesecih ocena učinkovitosti: zmanjšanje recidiva, spoštovanje pogojnih obsodb in občutka varnosti prebivalcev.

- Prebivalci in oškodovanci po incidentih sami poročajo o uspešnosti programa, učinkovitosti in hitrosti ukrepanja. Hkrati tudi predlagajo spremembe in rešitve za boljšo učinkovitost

- Rezultati določijo nadaljnje ukrepe ali širitev programa.

- Lokalni organi so odgovorni za sprotno izvajanje integracijskih ukrepov in obvezni redno poročati o učinkovitosti ter problemih na svojem območju.

- Rezultati evalvacije se javno objavijo v letnem poročilu, dostopnem državljanom, s čimer se poveča transparentnost in zaupanje v izvajanje ukrepov.

- Mandat enote je omejen na največ štiri leta, z možnostjo podaljšanja le ob potrditvi državnega zbora po analizi rezultatov in podpore lokalnega prebivalstva.

 

5. Utemeljitev

Zakoni RS so napisani za zgledne državljane; premile kazni, slabo delujoč sodni sistem in neučinkovito izvrševanje pa so povzročili situacijo, kjer se ponavljajoči prekrški ne sankcionirajo učinkovito, problematične osebe pa so z neučinkovitimi ukrepi do sedaj ostale nekaznovane, posledično jih ni več mogoče obvladati in prevzgajati v boljše in zgledne državljane.

Predlagani ukrepi omogočajo hitro, strogo in zakonito obravnavo težavnih posameznikov, ob spoštovanju enake obravnave vseh državljanov.

Vsi predlagani ukrepi se izvajajo enako za vse državljane, ne glede na etnično, socialno ali kulturno pripadnost, s ciljem sankcioniranja vedenja, ne posameznika kot pripadnika določene skupine. Zgornji ukrepi ne bodo predstavljali težav zglednim državljanom, ki se držijo zakonov in javnega reda.

Spodnje točke se dotikajo problematike integracije ne samo romov ampak tudi tematike priseljevanja tujcev in kako izgledajo dobri primeri iz prakse v tujini:

6. Obvezna vključitev v programe integracije

 

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba mora v roku 3–6 mesecev sodelovati v programu za vključitev v družbo in trg dela, ki vključuje:

- obvezno učenje slovenskega jezika

- testiranje znanja jezika za preverjanje napredka

- organizacijo obveznih tečajev za tiste, ki ne znajo slovenskega jezika

- seznanitev z lokalnimi zakoni, pravili in pravicami posameznika

- Del programa vključuje tudi obvezno psihološko svetovanje in socialno podporo, namenjeno odpravi odporov do vključevanja in razumevanju družbenih norm.

 

Neudeležba ali neuspeh pri testih vodi do sankcij, kot so začasna zmanjšana socialna pomoč ali pogojni ukrepi.

 

7. Obvezna vključitev na trg dela ali javna koristna dela

 

- Če nova ali socialno neaktivna oseba ni zaposlena v roku 6–12 mesecev, se določi obvezno delo: javna koristna dela ali mentorirano vključevanje v delovne programe.

- Neizpolnjevanje obveznosti vodi do zmanjšanja socialnih transferjev ali pogojnih sankcij.

- Osebe, ki redno sodelujejo in opravijo integracijske obveznosti, prejmejo davčne ali socialne spodbude (npr. višje subvencije za zaposlitev ali stanovanje).

 

8. Stopnjevanje sankcij za neudeležbo

 

- Kršitve obveznosti integracije se obravnavajo po stopnjah:

* opozorilo in dodatna vključitev v program

* zmanjšanje socialnih transferjev

* pogojna javna koristna dela

* začasna izguba določenih socialnih pravic

 

9. Mentorski nadzor

 

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba dobi mentorja, ki spremlja napredek, pomaga pri vključevanju v lokalno skupnost in zagotavlja redno poročanje o sodelovanju.

- prebivalcem Slovenije omogočimo, da se prostovoljno vključijo v mentorstvo in pomoč pri socializaciji

Verzija predloga z dne, 27. 10. 2025 | 16:26:10

Reševanje romske preblematike

<o:p>&nbsp;</o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

Glede na vse večjo problematiko z asimilacijo določenih

skupin, predlagam, da se uvede sledeče ukrepe, ki bodo zmanjšali neprimerno

obnašanje problematičnih območji in povečali javno varstvo in zaupanje v

učinkovit sistem delovanja policije in sodstva.

Predlagam celovit paket strogih, enakovrednih in zakonitih ukrepov za hitro

obravnavo težavnih posameznikov, zmanjšanje recidiva (ponavljajočih kaznivih

dejanj istih osebkov) in povečanje javne varnosti.<o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

1. Pogojne obsodbe in nadzor<o:p></o:p>

- Pri prvem dokazljivem manjšem prekršku: pogojna obsodba

(3-12 mesecev) z elektronskim nadzorom (ankle monitor) in nočno omejitvijo

gibanja po 22. uri.

- Elektronski nadzor bi predstavljal hudo moralno kazen za težavne posameznike,

obenem pa je stalni opomnik o posledicah ob ponovitvi in dokaz o lokacijski

prisotnosti pri drugih kaznivih dejanjih.

- Neupoštevanje pogojev: nezadržna privedba in izvršitev zaporne kazni.

- Drugi prekršek: avtomatska zaporna kazen.

- Recidivisti po prestani kazni: konkretno višje, vnaprej določene sankcije.

- Stopnjevanje nadzora: Kršitve pogojev se tolerira točno enkrat in vodijo do

daljših ur policijske ure in dodatnih dni elektronskega nadzora. <o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

2. Javna koristna dela<o:p></o:p>

- Neplačane globe se nadomestijo z javnimi koristnimi deli.

- Če oseba dela ne opravi, sledi zapor.

- Minimalna dolžina kazni se izračuna po minimalni plači in številu ur. <o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

3. Namenska varnostna enota z vojaško podporo<o:p></o:p>

- Morajo biti usposobljeni, primerno opremljeni za soočanje

z vsemi vrstami nevarnosti in v zadostnem številu, da nimajo težav pri

obvladanju večjega števila oseb.

- Locirana mora biti blizu problematičnih območij za hitro urgiranje.

- Vlada sprejme začasni odlok o ukrepanju, s katerim se vojski podelijo

pooblastila za sodelovanje pri zagotavljanju javnega reda, varnosti in nadzora

v podpori specialni enoti policije.

- Vojska v okviru tega odloka nudi pomoč policiji pri varovanju prebivalstva,

nadzoru kršiteljev in izvajanju poostrenih nadzorov v problematičnih območjih.

- Vojaki, vključeni v to enoto, morajo biti usposobljeni za urbano posredovanje

in uporabljati neletalna sredstva (taserji, gumijasti naboji, solzilci), ob tem

pa imeti podporo standardne oborožitve v primeru neposredne ogroženosti.

- Vsi pripadniki morajo biti jasno prepoznavni in delovati pod skupnim

poveljstvom, ki koordinira operacije znotraj zakonskih okvirjev in zagotavlja

nadzor nad uporabo prisilnih sredstev.

- Varnostnih nalog ne opravlja klasična policija, temveč namenska,

specializirana enota, ki nima neposrednega stika z lokalnim okoljem. To

preprečuje morebitne osebne povezave ali pritiske, hkrati pa zmanjšuje

varnostna tveganja in povečuje učinkovitost ukrepanja.<o:p></o:p>

Enota za nadzor bi izvajala sledeče naloge:

* kontrolo in nadzor pogojnih obsodb,

* privedbe ob kršenju pogojnih obsodb,

* racije in kontrolo ilegalnih substanc in predmetov v problemskih območjih,

* efektivne straže v nočnem času,

* poostren nadzor v območjih javnih prireditev in kjer se zbirajo ljudje,

* poostren nadzor v območjih, kjer so se v preteklosti prekrški večkrat

zgodili,

* straža za osebe, ki so prejele grožnje,

* pomoč pri evakuacijah ali večjih varnostnih incidentih,

* sodelovanje pri varovanju državne in občinske infrastrukture v času kriznih

razmer.<o:p></o:p>

- Ukrep se sprejme s sklepom državnega zbora na predlog

vlade, z jasnim mandatom in časovno omejitvijo, da se zagotovi pravna podlaga

in nadzor nad uporabo vojaških pooblastil v civilnem okolju.<o:p></o:p>

Vse zgoraj naštete naloge naj bi že sedaj opravljala

policija, vendar se je v praksi izkazalo, da v nekatera območja policija ne

posega zaradi varnostnih tveganj. Specializirana enota z vojaško podporo bi

morala biti iz oddaljenega območja, hkrati pa delovati anonimno, dokler se ne

vzpostavi dolgoročni red in ustrezna asimilacija. Po tem času bi lahko nadzor

ponovno prevzela policija. <o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

4. Evalvacija in prilagoditev ukrepov<o:p></o:p>

 - Po 12 mesecih ocena učinkovitosti: zmanjšanje

recidiva, spoštovanje pogojnih obsodb in občutka varnosti prebivalcev.

- Prebivalci in oškodovanci po incidentih sami poročajo o uspešnosti programa,

učinkovitosti in hitrosti ukrepanja. Hkrati tudi predlagajo spremembe in

rešitve za boljšo učinkovitost

- Rezultati določijo nadaljnje ukrepe ali širitev programa.

- Lokalni organi so odgovorni za sprotno izvajanje integracijskih ukrepov in

obvezni redno poročati o učinkovitosti ter problemih na svojem območju.

- Rezultati evalvacije se javno objavijo v letnem poročilu, dostopnem

državljanom, s čimer se poveča transparentnost in zaupanje v izvajanje ukrepov.

- Mandat enote je omejen na največ štiri leta, z možnostjo podaljšanja le ob

potrditvi državnega zbora po analizi rezultatov in podpore lokalnega

prebivalstva.<o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

5. Utemeljitev<o:p></o:p>

Zakoni RS so napisani za zgledne državljane; premile kazni,

slabo delujoč sodni sistem in neučinkovito izvrševanje pa so povzročili

situacijo, kjer se ponavljajoči prekrški ne sankcionirajo učinkovito,

problematične osebe pa so z neučinkovitimi ukrepi do sedaj ostale nekaznovane,

posledično jih ni več mogoče obvladati in prevzgajati v boljše in zgledne

državljane.<o:p></o:p>

Predlagani ukrepi omogočajo hitro, strogo in zakonito

obravnavo težavnih posameznikov, ob spoštovanju enake obravnave vseh

državljanov.<o:p></o:p>

Vsi predlagani ukrepi se izvajajo enako za vse državljane,

ne glede na etnično, socialno ali kulturno pripadnost, s ciljem sankcioniranja

vedenja, ne posameznika kot pripadnika določene skupine. Zgornji ukrepi ne bodo

predstavljali težav zglednim državljanom, ki se držijo zakonov in javnega reda.<o:p></o:p>

Spodnje točke se dotikajo problematike integracije ne samo

romov ampak tudi tematike priseljevanja tujcev in kako izgledajo dobri primeri

iz prakse v tujini:<o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

6. Obvezna vključitev v programe integracije<o:p></o:p>

 - Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba mora v roku

3–6 mesecev sodelovati v programu za vključitev v družbo in trg dela, ki

vključuje:

- obvezno učenje slovenskega jezika

- testiranje znanja jezika za preverjanje napredka

- organizacijo obveznih tečajev za tiste, ki ne znajo slovenskega jezika

- seznanitev z lokalnimi zakoni, pravili in pravicami posameznika

- Del programa vključuje tudi obvezno psihološko svetovanje in socialno

podporo, namenjeno odpravi odporov do vključevanja in razumevanju družbenih

norm.<o:p></o:p>

Neudeležba ali neuspeh pri testih vodi do sankcij, kot so

začasna zmanjšana socialna pomoč ali pogojni ukrepi.<o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

7. Obvezna vključitev na trg dela ali javna koristna dela<o:p></o:p>

- Če nova ali socialno neaktivna oseba ni zaposlena v roku

6–12 mesecev, se določi obvezno delo: javna koristna dela ali mentorirano

vključevanje v delovne programe.

- Neizpolnjevanje obveznosti vodi do zmanjšanja socialnih transferjev ali

pogojnih sankcij.

- Osebe, ki redno sodelujejo in opravijo integracijske obveznosti, prejmejo

davčne ali socialne spodbude (npr. višje subvencije za zaposlitev ali

stanovanje).<o:p></o:p>

<o:p>&nbsp;</o:p>

8. Stopnjevanje sankcij za neudeležbo<o:p></o:p>

- Kršitve obveznosti integracije se obravnavajo po stopnjah:

* opozorilo in dodatna vključitev v program

* zmanjšanje socialnih transferjev

* pogojna javna koristna dela

* začasna izguba določenih socialnih pravic<o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

9. Mentorski nadzor<o:p></o:p>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Vsaka nova ali socialno neaktivna oseba dobi mentorja, ki

spremlja napredek, pomaga pri vključevanju v lokalno skupnost in zagotavlja

redno poročanje o sodelovanju.

- prebivalcem Slovenije omogočimo, da se prostovoljno vključijo v mentorstvo in

pomoč pri socializaciji<o:p></o:p>

Komentarji