Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog za spremembo sistema plač poslancev

267 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Spoštovani,

v skladu z načeli transparentnosti, odgovornega javnofinančnega upravljanja in enakosti državljanov pred zakonom podajam naslednji predlog glede spremembe plačnega sistema za poslance Državnega zbora Republike Slovenije.

Poslanci kot predstavniki ljudstva opravljajo častno javno funkcijo, katere temelj je skrb za javno dobro. Plačni sistem javnih funkcionarjev mora biti oblikovan tako, da:

preprečuje socialni razkorak med izvoljenimi predstavniki in državljani,

spodbuja etičnost in odgovornost,

zagotavlja preglednost porabe javnih sredstev,

vrača zaupanje državljanov v politični sistem.

Trenutni plačni sistem poslancev presega povprečne življenjske razmere večine prebivalcev in ustvarja občutek družbene neenakosti. Zato je smiselno razmisliti o ureditvi, ki bi bila bolj pravična, spodbudna in primerna glede na odgovornost funkcije.

Predlagam naslednje:

1. Osnovna plača poslanca se določi v višini povprečne neto plače v Republiki Sloveniji za preteklo leto (podatek: Statistični urad RS).

2. Poslancem pripadajo dodatki:

- dodatek za delovno dobo – v skladu z veljavnim sistemom v javnem sektorju,

- dodatek za izobrazbo – v skladu z merili za javni sektor (npr. dodatek za VII. ali VIII. ravni izobrazbe).

3. Ukinejo se ali znižajo neutemeljeni dodatki, kot so:

- pavšalni dodatek za stalno pripravljenost,

- previsoki pavšalni stroški za službene poti in sejnine.

4. Uvede se obvezna javna objava vseh prejemkov poslancev na mesečni ravni na spletnih straneh Državnega zbora.

5. Prihranki iz prenovljenega sistema se namenijo:

financiranju zdravstva,

dvigu minimalne pokojnine ali

razvoju izobraževanja (po odločitvi DZ).

Kaj ukrep doprinese?

Prispeva k večji solidarnosti med izbranimi predstavniki in državljani.

Znižuje politične privilegije in krepi odgovornost poslancev.

Zmanjša nepotrebne javnofinančne izdatke.

Povečuje zaupanje javnosti v delovanje državnih institucij.

Sistem nagrajuje delo in znanje, ne pa položaja samega po sebi.

Predlagam, da Vlada Republike Slovenije in Državni zbor uvedeta postopek za pripravo zakonskih sprememb, ki bodo urejale plače poslancev v skladu s tem predlogom.

43 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR j jvv13 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 12. 2025

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (ZSTSPJS), (Uradni list RS, št. 95/24) določa v 1. členu (vsebina):
Ta zakon ureja skupne temelje sistema plač funkcionark in funkcionarjev (v nadaljnjem besedilu: funkcionar) ter javnih uslužbenk in javnih uslužbencev (v nadaljnjem besedilu: javni uslužbenec) v javnem sektorju, posebnosti pri določanju plač funkcionarjem in javnim uslužbencem znotraj posameznega plačnega stebra ter sklepanje kolektivnih pogodb, s katerimi se urejajo plače v javnem sektorju.

ZSTSPJS določa v 8. točki 2. člena (Pomen izrezov):
8. Funkcionarji so osebe, ki pridobijo mandat za izvrševanje funkcije s splošnimi volitvami, osebe, ki pridobijo mandat za izvrševanje funkcije izvršilne in sodne oblasti z izvolitvijo ali imenovanjem v državnem zboru ali Vladi Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) ali predstavniškem telesu lokalne skupnosti ter druge osebe, ki jih v skladu z zakonom kot funkcionarje izvolijo ali imenujejo nosilci zakonodajne, izvršilne ali sodne oblasti oziroma drug pristojni organ ali oseba.

ZSTSPJS določa v 48. členu (javnost plač in posredovanje podatkov o plačah in drugih stroških dela):

  1. Plače v javnem sektorju so javne, pri čemer so javnosti dostopni osebno ime in priimek javnega uslužbenca oziroma funkcionarja, podatki o delovnem mestu, nazivu ali funkciji, bruto znesku plače in bruto znesku vseh sestavin plače, razen o dodatku za delovno dobo.
  2. Določba prvega odstavka tega člena ne velja za podatke o plačah javnih uslužbencev v obveščevalnih in varnostnih službah.
  3. Uporabniki proračuna podatke o izplačanih plačah in drugih stroških dela iz drugega odstavka 49. člena tega zakona pošljejo ministrstvu, pristojnemu za sistem plač v javnem sektorju preko Agencije za javnopravne evidence in storitve, v skladu z metodologijo za posredovanje in analizo podatkov o plačah, ki jo predpiše minister, pristojen za sistem plač v javnem sektorju.
  4. Uporabniki proračuna lokalne skupnosti posredujejo podatke o izplačanih plačah in drugih stroških dela iz drugega odstavka 49. člena tega zakona županu ali občinskemu svetu na njuno zahtevo. 

ZSTSPJS določa v 60. členu (določitev osnovne plače funkcionarjev):

  1. Osnovna plača funkcionarja je določena s plačnim razredom, v katerega je uvrščena posamezna funkcija oziroma s plačnim razredom, ki ga je funkcionar pridobil z napredovanjem, če funkcionar lahko napreduje v skladu z zakonom.
  2. Uvrstitev posameznih funkcij v plačne razrede se določi s tem zakonom. Uvrstitev in razponi možnih napredovanj v višji plačni razred so določeni v Prilogi 2, ki je sestavni del tega zakona.

Zahvaljujemo se vam za podani predlog ter obenem sporočamo, da je plačni sistem bil dogovorjen z večino sindikatov javnega sektorja, nov plačni zakon, ki je bil sprejet v Državnem zboru pa se izvaja od 1. 1. 2025. Predlog bomo proučili ob naslednjih spremembah plačnega sistema.

Komentarji