Podatki in komunalna dejavnost
Ker ukrep verjetno ni povezan le z enimi ministrstvom, vam pošiljam vprašanje. Ko je nekdo sprejel odločitev, da se ne more več dostopati do podatkov o osebah - lastništvo, število oseb - redno ali začasno prijavljenih. Prilagam dopis, ki smo ga dobili.... Pozdravljeni,
Kot ste seznanjeni, je GURS na podlagi zahteve Informacijskega pooblaščenca s 27. avgustom 2025 prenehal izdajati podatke o lastnikih nepremičnin.
V vmesnem času posodobitev podatkov iz Katastra nepremičnin nismo izvajali.
S tem tednom se je izvedla posodobitev, z njo pa je povezanih nekaj sprememb:
- Iskanje po fizičnih lastnikih je onemogočeno,
- Omogočen je dostop do arhivskih podatkov o nepremičninah (parcelah in stavbah/delih) v spletnem pregledovalniku,
Kako lahko informacijski pooblaščenec blokira delovanje sistema, ki brez teh podatkov sploh ne more delovati v realnem okolju?
Da lahko napišete račun, potrebujete podatke o lastniku nepremičnine!
Da lahko zaračunate odvoz smeti - potrebujete število oseb, ki prebivajo na naslovu.
Da so bili problemi že prej - ker podatki o začasno ali stalno prijavljenih niso bili ažurirani - za tako občino, kot GJS, kot je komunala - dostopni le 4x na leto. In smo bili odvisni od dobre volje občanov - da so prijavljali osebe…
Živimo v času, ko bo AI vedela vse o nas, tu pa se omejujejo stvari, ki so neposredno povezane z delovanjem Javnega sektorja.
Pričakujemo, da odpravite odločitev in nam omogočite, da vemo kdo in koliko ljudi prebiva v objektih, ki koristijo javne storitve!