Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vrnitev utripajoče zelene luči na semaforje

982 OGLEDOV 30 KOMENTARJEV

Verjetno je vsak, ki se dnevno vozi po slovenskih cestah, predvsem v večjih mestih, opazil, da je vožnja skozi rdečo luč na semaforjih že skoraj narodni "šport". Število nesreč, tudi s smrtnimi žrtvami, je ogromno, dokazovanje krivde pa običajno zelo težko, pogosto nemogoče.

Ko sem pred leti naredil vozniški izpit in začel voziti, je bil podoben "šport" lovljenje rumene luči. Za mlajše generacije je tu potrebno nekaj razlage. Včasih so semaforji delovali tako, da je pred zaprtjem semaforja začela za nekaj sekund utripati zelena luč, kar je nakazovalo, da se bo zaprl. Nato se je kot sedaj prižgala rumena in nato rdeča. Vsi, ki so lovili "odprt" semafor, so običajno pospešili pri tej utripajoči zeleni, pri rumeni pa običajno začeli zavirati. Zato je bila vožnja v rdečo luč precej redka.

Potem pa so se pojavili prometni "strokovnjaki", ki so utripajočo zeleno luč ukinili. Sedaj vozniki pogosto pospešijo, ko se prižge rumena, in potem posledično prevozijo semafor pri rdeči. Število nesreč in smrtnih žrtev, ki jih imajo na vesti ti "strokovnjaki", je ogromno. Žal ne bodo nikoli odgovarjali.

Zato je moj predlog, da se utripajočo zeleno luč na semaforje vrne, tako kot je bil včasih. Po mojem mnenju obstaja precejšnja možnost, da se na daljši rok spet vzpostavi stanje pred spremembo.

Ali to sploh deluje ali mlatim prazno slamo?

Deluje, dokaz je zelo blizu, v Avstriji. Pogosto vozim v Celovec in Beljak, včasih tudi dlje. Avstrijci so na srečo imeli prave prometne strokovnjake in zelene utripajoče luči niso ukinili, zato njihovi semaforji delujejo tako, kot so včasih pri nas. Posledično je, iz mojih izkušenj, vožnja v rdečo luč zelo redka, jaz je dejansko v zadnjih nekaj letih nisem opazil.

Razlog za ta predlog je tudi oseben. Lani decembra je moja mama imela avtomobilsko nesrečo, ki jo je povzročil voznik, ki je peljal v rdečo luč. Na srečo se je vse končalo le z zvito pločevino, a bi z malo manj sreče lahko bilo bistveno huje. Na zavarovalnici primer še vedno ni rešen.

127 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K Kljukec 21 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 10. 2025

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ukinitev zelene utripajoče luči na semaforjih je bila uvedena z Zakonom o varnosti cestnega prometa ZVCP - 1, (Uradni list RS, št. 83/04), ki je bil v Uradnem listu RS objavljen 29.7.2004, veljati pa je začel 1.1.2005. Le ta je v štirinajstem odstavku 119. člena določal, da luči na napravah za dajanje svetlobnih prometnih znakov ne smejo biti utripajoče, razen rdečih utripajočih luči na svetlobnem znaku na prehodu ceste čez železniško progo in rumene utripajoče luči.

Enako je določeno v veljavni določbi 99. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 - uradno prečiščeno besedilo, 161/21 - popr. in 22/25) in Pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 26/24, 30/24 - popr. in 22/25).

Definicija sledi določbam Konvencije o prometnih znakih (Convention on road signs and signals, Dunaj, november 1968), na podlagi katere utripajoča zelena luč ni dovoljena. Luči na tribarvnem semaforju za urejanje prometa vozil so lahko izvedene samo tako, da so v določeni fazi stalno prižgane. Kadar tribarvni semafor ne deluje, sme utripati le rumena luč (utripajoča rumena luč). Seveda pa določbe konvencije niso edini razlog. Pomembnejši je, da ta omejitev temelji na izsledkih raziskav, ki potrjujejo, da ni malo voznikov, ki med približevanjem križišču pri zeleni utripajoči luči, namesto da bi popustili stopalko za plin in ustavili pred križiščem pri rumeni oziroma rdeči luči, še pritisnejo stopalko za plin in poskušajo ujeti zadnji utrip zelene luči.

Odločitev voznika, kdaj se bo odločil za zaviranje in ustavitev pred semaforjem, je odvisna: 

  • od ravni pozornosti, ki jo namenja prometu,
  • od voznikove pripravljenosti za tveganje,
  • časovne stiske, v kateri je voznik,
  • lokalnih navad, ki so v tesni odvisnosti od stopnje nadzora in represivnih ukrepov zaradi vožnje v rdečo luč.

V prometni psihologiji velja to področje za enega najbolj odprtih, ker je toliko dejavnikov, ki vplivajo na voznikovo odločitev, posledice pa so naleti pred križiščem, če so pričakovanja in odločitve voznikov popolnoma različna, ali na drugi strani trki v križišču zaradi vožnje v rdečo luč.

Del Slovenije zelenega utripa že do sedaj ni poznal (Maribor) in ga po odzivih tudi ne želi poznati. Glede na povedano je to povsem razumljivo in zato dileme, ali uvesti utrip v tisti del Slovenije, ki ga doslej ni poznal, ali ga odpraviti tam, kjer smo ga imeli, pravzaprav sploh ni bilo.

Ob spremembi zelenega utripa so rumeni luči podaljšali čas gorenja, in sicer v križiščih na cestah, kjer je hitrost omejena na 50 km/h na 3 sekunde, do 60 km/h 4 sekunde in do 70 km/h 5 sekund, v katerih pa vozilo prevozi skoraj 100 m in z lahkoto izprazni križišče.

Ker se vozniška praksa, kako ravnati pri vožnji v križišču, oblikuje šele po več letih, je vsako spreminjanje sistema lahko z vidika varnosti negativen ukrep.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 3. 9. 2025 | 10:03:39

Vrnitev utripajoče zelene luči na semaforje

Verjetno je vsak, ki se dnevno vozi po slovenskih cestah, predvsem v večjih mestih, opazil, da je vožnja skozi rdečo luč na semaforjih že skoraj narodni "šport". Število nesreč, tudi s smrtnimi žrtvami, je ogromno, dokazovanje krivde pa običajno zelo težko, pogosto nemogoče.

Ko sem pred leti naredil vozniški izpit in začel voziti, je bil podoben "šport" lovljenje rumene luči. Za mlajše generacije je tu potrebno nekaj razlage. Včasih so semaforji delovali tako, da je pred zaprtjem semaforja začela za nekaj sekund utripati zelena luč, kar je nakazovalo, da se bo zaprl. Nato se je kot sedaj prižgala rumena in nato rdeča. Vsi, ki so lovili "odprt" semafor, so običajno pospešili pri tej utripajoči zeleni, pri rumeni pa običajno začeli zavirati. Zato je bila vožnja v rdečo luč precej redka.

Potem pa so se pojavili prometni "strokovnjaki", ki so utripajočo zeleno luč ukinili. Sedaj vozniki pogosto pospešijo, ko se prižge rumena, in potem posledično prevozijo semafor pri rdeči. Število nesreč in smrtnih žrtev, ki jih imajo na vesti ti "strokovnjaki", je ogromno. Žal ne bodo nikoli odgovarjali.

Zato je moj predlog, da se utripajočo zeleno luč na semaforje vrne, tako kot je bil včasih. Po mojem mnenju obstaja precejšnja možnost, da se na daljši rok spet vzpostavi stanje pred spremembo.

Ali to sploh deluje ali klatim prazno slamo?

Deluje, dokaz je zelo blizu, v Avstriji. Pogosto vozim v Celovec in Beljak, včasih tudi dlje. Avstrijci so na srečo imeli prave prometne strokovnjake in zelene utripajoče luči niso ukinili, zato njihovi semaforji delujejo tako, kot so včasih pri nas. Posledično je, iz mojih izkušenj, vožnja v rdečo luč zelo redka, jaz je dejansko v zadnjih nekaj letih nisem opazil.

Razlog za ta predlog je tudi oseben. Lani decembra je moja mama imela avtomobilsko nesrečo, ki jo je povzročil voznik, ki je peljal v rdečo luč. Na srečo se je vse končalo le z zvito pločevino, a bi z malo manj sreče lahko bilo bistveno huje. Na zavarovalnici primer še vedno ni rešen.

Komentarji