Vrnitev utripajoče zelene luči na semaforje
Verjetno je vsak, ki se dnevno vozi po slovenskih cestah, predvsem v večjih mestih, opazil, da je vožnja skozi rdečo luč na semaforjih že skoraj narodni "šport". Število nesreč, tudi s smrtnimi žrtvami, je ogromno, dokazovanje krivde pa običajno zelo težko, pogosto nemogoče.
Ko sem pred leti naredil vozniški izpit in začel voziti, je bil podoben "šport" lovljenje rumene luči. Za mlajše generacije je tu potrebno nekaj razlage. Včasih so semaforji delovali tako, da je pred zaprtjem semaforja začela za nekaj sekund utripati zelena luč, kar je nakazovalo, da se bo zaprl. Nato se je kot sedaj prižgala rumena in nato rdeča. Vsi, ki so lovili "odprt" semafor, so običajno pospešili pri tej utripajoči zeleni, pri rumeni pa običajno začeli zavirati. Zato je bila vožnja v rdečo luč precej redka.
Potem pa so se pojavili prometni "strokovnjaki", ki so utripajočo zeleno luč ukinili. Sedaj vozniki pogosto pospešijo, ko se prižge rumena, in potem posledično prevozijo semafor pri rdeči. Število nesreč in smrtnih žrtev, ki jih imajo na vesti ti "strokovnjaki", je ogromno. Žal ne bodo nikoli odgovarjali.
Zato je moj predlog, da se utripajočo zeleno luč na semaforje vrne, tako kot je bil včasih. Po mojem mnenju obstaja precejšnja možnost, da se na daljši rok spet vzpostavi stanje pred spremembo.
Ali to sploh deluje ali mlatim prazno slamo?
Deluje, dokaz je zelo blizu, v Avstriji. Pogosto vozim v Celovec in Beljak, včasih tudi dlje. Avstrijci so na srečo imeli prave prometne strokovnjake in zelene utripajoče luči niso ukinili, zato njihovi semaforji delujejo tako, kot so včasih pri nas. Posledično je, iz mojih izkušenj, vožnja v rdečo luč zelo redka, jaz je dejansko v zadnjih nekaj letih nisem opazil.
Razlog za ta predlog je tudi oseben. Lani decembra je moja mama imela avtomobilsko nesrečo, ki jo je povzročil voznik, ki je peljal v rdečo luč. Na srečo se je vse končalo le z zvito pločevino, a bi z malo manj sreče lahko bilo bistveno huje. Na zavarovalnici primer še vedno ni rešen.