Obvezna uporaba EU konfekcijskih številk
LP!
Predlagam uvedbo podzakonskega akta, ki bi od trgovcev na drobno zahteval označevanje tekstilnih izdelkov z uveljavljenimi Evropskimi konfekcijskimi številkami.
LP!
Predlagam uvedbo podzakonskega akta, ki bi od trgovcev na drobno zahteval označevanje tekstilnih izdelkov z uveljavljenimi Evropskimi konfekcijskimi številkami.
Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Ministrstvo pojasnjuje, da označevanje tekstilnih izdelkov ureja Uredba (EU) št. 1007/2011 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. septembra 2011 o imenih tekstilnih vlaken in s tem povezanim etiketiranjem in označevanjem surovinske sestave tekstilnih izdelkov ter razveljavitvi Direktive Sveta 73/44/EGS in direktiv 96/73/ES in 2008/121/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 272 z dne 18. 10. 2011, str. 1). Navedena uredba med drugim določa pravila za uporabo imen tekstilnih vlaken ter s tem povezano etiketiranje in označevanje surovinske sestave tekstilnih izdelkov, ki ga zagotavlja proizvajalec pri dajanju tekstilnega izdelka na trg, ne nalaga pa označevanja velikostnih številk na tekstilnih izdelkih, zato le-to ni obvezno, temveč prostovoljno.
Omeniti je potrebno, da na evropskem trgu konfekcijske številke niso poenotene, kar v praksi pomeni, da je označevanje konfekcijskih številk zelo različno. Znana sta sistema z uporabo črk (XS, S, M, L, XL, XXL, td.) in številk (36, 40, 42 itd.), vendar se v obeh sistemih označevanja iste številke v različnih državah lahko razlikujejo. Obstajajo sicer smernice, ki temeljijo na mednarodnih in evropskih standardih, ter predlagajo uporabo telesnih mer (v centimetrih) kot osnovo za označevanje velikosti, vendar proizvajalci lahko uporabijo lastne mere, zato se velikosti med različnimi znamkami razlikujejo.
Menimo, da bi z uvedbo podzakonskega akta, ki bi od trgovcev na drobno zahteval označevanje tekstilnih izdelkov z uveljavljenimi Evropskimi konfekcijskimi številkami ustvarili ovire v prostem pretoku blaga, zato po naši oceni predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.